  • 91. Data: 2020-07-21 16:54:35
    Temat: Re: Co to za wymysl? Nie ma przepisu ZABRANIAJĄCEGO.
    Od: "Kol99" <g...@w...pl>

    news:1fhrdt4wls85i$.dlg@myjk.org...

    > Może gdyby ludzie potrafili jeździć po "normalnych" skrzyżowaniach o ruchu
    > okrężnym zamiast uzurpować sobie
    > prawo do objeżdżania ronda w kółko, choć przepisy ogólne tego ZABRANIAJĄ,
    >
    > --
    > Pozdor
    > Myjk

    Nie ma przepisu ZABRANIAJĄCEGO.

  • 92. Data: 2020-07-21 18:00:11
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 21 Jul 2020 16:54:35 +0200, Kol99

    > Nie ma przepisu ZABRANIAJĄCEGO.

    Jest nakazane należyte ustawienie się do manewru, a więc pośrednio jest
    zabronione skręcanie w prawo z lewego pasa, w lewo z prawego -- szczególnie
    jak się rozprawia kto był winien kolizji. Oczywiście jeśli się rozumie czym
    jest manerw zmiany kierunku i że zmianę kierunku wykonuje się, między
    innymi, na skrzyżowaniu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 93. Data: 2020-07-21 18:02:16
    Temat: Re: Co to za wymysl? musi nastąpić z prawego pasa.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 21 Jul 2020 16:45:57 +0200, Kol99

    > Zasada ogólna zabrania.
    > Zmiana kierunku ruchu w prawo musi nastąpić z prawego pasa,
    > jeżeli nie ma oznakowania.

    Tylko jeśli się jest rondoprostowaczem i twierdzi że obszar skrzyżowania to
    jednokierunkowa droga z niezależnymi skrzyżowaniami przy zjazdach. Ale my
    tu o takich fanaberiach nie rozprawiamy.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 94. Data: 2020-07-21 18:32:01
    Temat: Re: Co to za wymysl?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    21 Jul 2020 12:24:12 GMT, pueblo

    > Otórz to. To jest rondo.

    Nie ma czegoś takiego jak rondo w PORD. Jest skrzyżowanie.

    > Odpowiedz mi na pytanie, czy samochód który przekroczył linię (chyba
    > się nazywa)warunkowego zatrzymania(trójkąty na jezdni) jest już na
    > rondzie?

    Jest, ale nie ma prawa tam być, bo ma obowiązek ustąpić pojazdom które się
    na nim znajdują. Czego w tym prostym zdanie nie rozumiesz?

    > Jeśli tak to zobacz sobie ten filmik, czas 4:45, i powiedz mi czy
    > picasa jest na rondzie. Dla ciebie to jest wymuszenie pierwszeństwa,
    > jak rozumiem.

    Gdyby cytryna pojechała w prawo to by wymuszenia nie było (choć byłoby
    złamanie przepisów, bo z pasa którego startowała przed skrzyżowaniem mogła
    jechać tylko prosto albo w lewo). No a że postanowiła pojechać jednak
    prosto przez skrzyżowanie jakimś takim dziwnym zawijasem, to nie ustapiła
    pierwszeństwa i doszło do kolizji. Proste jak drut i nie wiem czego tu nie
    rozumiesz.

    > Dla mnie nie.

    To już akurat wiadomo że nie znasz przepisów.

    > Gdyby tak było, to na większości rond
    > stałoby się latami czekając na wjazd.

    Bzdura.

    > No i wracając do twojego pytania wyżej.
    > Jedzie tak, jak picasa - cały czas zew pasem.

    Pytanie brzmiało: skąd i dokąd jedzie? Jeśli jak cytryna, to nie mogła w
    żadnym momencie jechać zewnetrznym pasem, bo przeznaczony dla niej pas był
    wewnętrzny tylko i wyłącznie.

    > W ogóle założmy, że znikają inne samochody i zostaje
    > picasa i nagrywający od wskazanego czasu filmu.
    > Picasa chce jechać prosto zew pasem,
    > a nagrywający jedzie jak jedzie.

    Nie może jechać prosto zewnętrznym pasem stojąc przed skrzyżowaniem na
    lewym pasie! A jeśli jechała z innego kierunku to też nie mogła jechać
    zewnętrznym w tamtym kierunku, bo znaki przed skrzyżowaniem nakazywały coś
    innego! Weź to w końcu zrozum!

    > Gdyby nagrywający przyśpieszył znacznie i wtrynił się w picasę, to
    > byłaby jego wina.

    Zaczynasz wymyślać sytuację która nie miała miejsca, robisz jakieś dzikie
    założenia żeby tylko udowodnić swoją rację.

    > W ogóle za najbardziej winnego uważam tu tego małego czerwonego.
    > Wpieprzył się na wew. pas chcąc jechać prosto.

    Przecież to jest właśnie wzór jak powinna pojechać cytryna, a ty twierdzisz
    że on źle pojechał a jeszcze że jest winny kolizji. Ręce opadają.

    > Gdyby pojechał zew. wszyscy by się ładnie porozjeżdżali.

    On startował z lewego pasa przed skrzyżowaniem, czyli MUSIAŁ wylądować na
    wewnętrznym -- zewnętrzny był dla tych z prawego pasa. Weź otwórz oczy i
    rusz mózgownicą.

    > A jeszcze pytałeś dlaczego ten obok picasy na wjeździe nie ruszył.
    > Odpowiedź jest prosta - nie mógł się zdecydować, widział dużo mniej, bo
    > picasa mu zasłaniała.

    Bzdura, zapewne chciał jechać, tak jak cytryna, prosto, ale miał głowę na
    karku i widział że nie ma opcji żeby tam pojechać bez wymuszenia
    pierwszeństwa na pojazdach znajdujących się na skrzyżowaniu i bez
    spowodowania kolizji. Cytryniak chciał po swojemu i doprowadził tym samym
    do kolizji. Nie ma znaczenia czy chciał przycwaniaczyć czy jest pierdołą co
    nie umie jeździć. Jest winnym spowodowania kolizji.

    > Podejrzewam, że na tym rondzie wielu ma problemy dezycją o wjeździe na
    > rodno i często zdażają się tacy niecierpliwcy jak na filmie.
    > Niestety wielu kierowców nie umie b. dynamicznie włącząć się do ruchu,
    > a to jest często kluczowe.

    Jeszcze chwilę temu pisałeś, że "mały czerwony" się "wpieprzył" na
    skrzyżowanie, a teraz twierdzisz że inni nie potrafią się dynamicznie
    włączać do ruchu. Swoją drogą, w tej sytuacji się nikt do ruchu nie włącza,
    bo wszyscy się znajdują w ruchu drogowym. Ergo, przeczytaj na deser
    definicję włączania się do ruchu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 95. Data: 2020-07-21 20:38:52
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-07-2020 o 16:54, Kol99 pisze:
    > Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał w wiadomości

    > Nie ma przepisu ZABRANIAJĄCEGO.

    Poczytaj o zajmowaniu pasów przed skrzyżowaniem.

  • 96. Data: 2020-07-21 20:55:15
    Od: "Kol99" <g...@w...pl>

> [...]

    > czym
    > jest manerw zmiany kierunku i że zmianę kierunku wykonuje się, między

    Przetłumacz to na język polski i odnieś do skrzyżowania
    o ruchu okrężnym.
    Napisałeś, że "przepisy ogólne tego ZABRANIAJĄ",
    czyli zabronoione jest "objeżdżanie ronda w kółko".
    Podaj ten przepis.

  • 97. Data: 2020-07-21 20:56:42
    Od: "Kol99" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <C...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Poczytaj o zajmowaniu pasów przed skrzyżowaniem.

    Ja poczytałem, ty też poczytaj i napisz co miałeś na myśli.

  • 98. Data: 2020-07-21 21:01:09
    Od: "Kol99" <g...@w...pl>

> [...]
    > jednokierunkowa droga z niezależnymi skrzyżowaniami przy zjazdach. Ale my
    > tu o takich fanaberiach nie rozprawiamy.

    Zasada ogólna jest taka :
    PoRD jest konkretne i tam jest napisane :

    Art. 22 2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:
    1) do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo;

    To jest zasada ogólna i odnosi się do każdego skrzyżowania
    na którym nie ma oznakowania poziomego.
    To znaczy jesteś w błędzie, bo napisałeś, że :
    "zasady ogólne nie zabraniają zjeżdżania ze
    skrzyżowania z pasa .... wewnętrznego o ruchu okrężnym".

  • 99. Data: 2020-07-21 21:17:15
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-07-2020 o 20:56, Kol99 pisze:
    > Użytkownik "Cavallino" <C...@k...pl> napisał w
    > wiadomości news:rf7cns$fv5$1$Cav@news.chmurka.net...

    > Ja poczytałem, ty też poczytaj i napisz co miałeś na myśli.

    Jakbyś poczytał, to byś wiedział i głupio nie pytał.

  • 100. Data: 2020-07-21 21:31:04
    Od: "Kol99" <g...@w...pl>

    > Jakbyś poczytał, to byś wiedział i głupio nie pytał.

    Ja nie pytam, ja twierdzę, że "Nie ma przepisu ZABRANIAJĄCEGO."