  • 191. Data: 2020-07-26 04:53:05
    Temat: Re: Co to.
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 25-07-2020 o 20:45, Kol99 pisze:

    > Ruch na rondzie odbywa się dookoła wyspy.

    Co nie zmienia faktu że jest to skrzyżowanie i wszystkie nakazy
    dotyczące skrzyżowań go dotyczą.

    > Zjechanie  z ronda jest zmianą kierunku jazdy.
    > Jazda wokół ronda nie jest zmiana kierunku jazdy.

    I tak i nie.
    Sygnalizować nie trzeba, ale jechać wokół z prawego pasa nie wolno.

  • 192. Data: 2020-07-26 04:55:19
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 25-07-2020 o 20:53, Kol99 pisze:

    > Co to znaczy "jedzie się w lewo" na rondzie ?

    To znaczy że nie jedzie się w prawo (pierwszym skrętem od wjazdu), ani
    prosto (drugim) - tak przynajmniej zazwyczaj wyglądają ronda.

    > Na rondzie możesz jechać tylko dookoła wyspy,
    > bo tak definiuje to Rozporządzenie o znakach i sygnałach.

    Ale rondo jest skrzyżowaniem czy nie jest?

  • 193. Data: 2020-07-26 10:03:35
    Od: "Kol99" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <C...@k...pl> napisał w wiadomości

    > To znaczy że nie jedzie się w prawo (pierwszym skrętem od wjazdu), ani
    > prosto (drugim) - tak przynajmniej zazwyczaj wyglądają ronda.

    Skąd wytrzasnąłeś taki dziwoląg ?
    "Ronda zazwyczaj wyglądają" tak, że jedzie się dookoła wyspy
    i żadnego skrętu w lewo nie ma.

  • 194. Data: 2020-07-26 10:05:39
    Od: "Kol99" <g...@w...pl>

    > Sygnalizować nie trzeba, ale jechać wokół z prawego pasa nie wolno.

    Który przepis zabrania objechania rondo dookoła pasem zewnętrznym ?
    Podaj artykuł/paragraf.

    Ja takiego przepisu nie znalazłem.

  • 195. Data: 2020-07-26 10:34:46
    Temat: Re: Co . Skrzyżowanie.
    Od: "Kol99" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <C...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Ale rondo jest skrzyżowaniem czy nie jest?

    I tak, i nie.
    Wg Rozporządzenia o znakach jest skrzyżowaniem,
    (pod warunkiem, że stoi znak C-12 ruch okrężny, nie jest skrzyżowaniem,
    gdy jest rondo i nie ma C-12),
    a wg Ustawy PoRD nie jest skrzyżowaniem, bo drogi dochodzące
    do ronda nie przecinają się (w definicji skrzyżowania jest, że drogi
    przecinają się).
    Ustawa jest ważniejsza od Rozporządzenia.

    Jezeli ktos się uprze to może uważać, że rondo to zbiór pojedyńczych
    skrzyżowań.

  • 196. Data: 2020-07-26 10:49:23
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 26.07.2020 o 10:05, Kol99 pisze:

    > Który przepis zabrania objechania rondo dookoła pasem zewnętrznym ?
    >  Podaj artykuł/paragraf.
    >
    > Ja takiego przepisu nie znalazłem.

    Nie wszystko, misiu, muszą regulować Ci przepisy. Tu, na rondzie,
    wystarczy oznakowanie poziome, które będzie wymuszało zjazd z ronda
    na najbliższym zjeździe. Tak najczęściej bywa, gdy na rondzie są co
    najmniej trzy pasy ruchu i pozwala łatwiej i bezpieczniej wjeżdżać
    na rondo. Oczywiście oznakowanie poziome przed dojazdem do ronda
    musi sygnalizować, że prawy pas służy tylko do skrętu w prawo -
    czyli do zjazdu z ronda przy najbliższej okazji.

  • 197. Data: 2020-07-26 10:54:09
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 25 Jul 2020 20:53:10 +0200, Kol99

    > Co to znaczy "jedzie się w lewo" na rondzie ?

    To samo co na każdym innym "zwykłym" skrzyżowaniu.

    > Na rondzie możesz jechać tylko dookoła wyspy,
    > bo tak definiuje to Rozporządzenie o znakach i sygnałach.

    Nie rozumiesz tego co tam jest napisane i w tym cały problem. Jesteś
    typowym rondoprostowaczem co widzi na obwiedni (obszarze skrzyżowania)
    osobną drogę ze swoim kierunkiem ruchu oraz skrzyżowaniami na zjazdach.

    Pominąłeś poprzednio zgrabnie, więc pytam ponownie. Jeśli wg ciebei przy
    ZJAZDACH zmienia się kierunek (bo się kręci "zawsze" w prawo) to czy przy
    wjeżdżaniu na SORO też się zmienia kierunek zawsze w prawo i trzeba migać
    prawym kierunkowskazem?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 198. Data: 2020-07-26 11:00:01
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 26 Jul 2020 10:34:46 +0200, Kol99

    > I tak, i nie.

    ROTFL

> [...]
    > przecinają się).
    > Ustawa jest ważniejsza od Rozporządzenia.

    Ale komedia... Oczywiście że się drogi przecinają na rondzie, tylko ta
    nieszczęsna wyspa na środku i ruch wymuszony w kierunku na strzałkach znaku
    C-12 by wymusić bezkolizyjność na skrzyżowaniu ci watę z mózgu robi. Boś
    typowy rondoprostowacz.

    > Jezeli ktos się uprze to może uważać,
    > że rondo to zbiór pojedyńczych skrzyżowań.

    No, przecież ty tak właśnie uważasz, rondoprostowaczu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 199. Data: 2020-07-26 11:04:47
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 25 Jul 2020 20:45:22 +0200, Kol99

    > Ruch na rondzie odbywa się dookoła wyspy.

    Odkrywcze!

    > Zjechanie z ronda jest zmianą kierunku jazdy.

    Nie jest. Zjazd ze skrzyzowania to zjazd ze skrzyżowania.

    > Jazda wokół ronda nie jest zmiana kierunku jazdy.

    Nie jest. Zmianą kierunku jest pełny maneewr na który składa się wjazd na
    skrzyżowanie (wraz z należytym ustawieniem się do tego manewru, patrz Art.
    22.), ruch po obszarze skrzyżowania (obranie włąściwej trajektroii ruchu w
    zależności od kierunku ruchu) i zjechanie ze skrzyżowania. To jest manewr
    zmiany kierunku (lub braku zmiany jeśli się jedzie prosto).

    Jeśli jest inaczej, to czy przy wjeździe na rondo (kręcąc kierownicą w
    prawo) też zmieniasz kierunek? Weź w końcu to napisz raz a dobrze, bo chcę
    uwierzyć że śnię. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 200. Data: 2020-07-26 11:10:49
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 26 Jul 2020 10:05:39 +0200, Kol99

    > Który przepis zabrania objechania rondo dookoła pasem zewnętrznym ?
    > Podaj artykuł/paragraf.
    > Ja takiego przepisu nie znalazłem.

    Nie znalazłeś i nie znajdziesz, tak samo jak nie znajdziesz przepisu
    zabraniającego rozjeżdżania pieszych na przejściu. Pieszego jednak za
    wszelką cenę będziesz starał się nie rozjechać, ale rondo sobie objedziesz
    prawym pasem mimo że przepisy ogólne nakazują zgoła inne zachowanie
    (literalnie ustawienie się do manewru by nie powodować przejazdu
    kolizyjnego z pojazdami jadącymi w innych kierunkach).

    --
    Pozdor
    Myjk