  • 111. Data: 2020-07-07 14:45:40
    Temat: Re: Co zamiast Raspberry Pi?
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 04.07.2020 o 22:55, Marek pisze:

    > Proponuję nie kombinować. Wyjątek _potwierdza_ regułę i tego się trzymajmy.

    Doczytaj skąd się to wzięło. Np. tu
    https://michalgorecki.pl/2013/08/co-oznacza-wyjatek-
    potwierdza-regule/
    Wyjątek wtedy potwierdzą regułę gdy się ten wyjątek zdefiniuje, czyli
    powstaje reguła w oparciu o wyjątek. Gdy ogłosisz, że łysi i garbaci nie
    są wpuszczani do twojego baru, to właśnie stworzyłeś regułę, że wszyscy
    inni (w tym też kulawi) mogą wchodzić do baru. Natomiast jeśli masz
    regułę, że pod wpływem ciążenia wszystkie jabłka spadają na ziemię, to
    jabłko, które wyleci w kosmos w żaden sposób tej reguły nie potwierdza.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 112. Data: 2020-07-07 14:48:17
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 05.07.2020 o 10:23, Marek pisze:

    > Bo tak kulturowo się przyjęło?

    Tak jak wyłanczać czy poszłem.

    Czy po raz trzeci mam powtarzać na tej
    > grupie przykład szabli świetlnej ze star wars? Zdaje się, że przed
    > chwilą było to wyjaśnianie.
    > Wiele w języku jest pojęć używanych niezgodnie z  ich intencją
    > pierwotną, ale w kulturze utrwaliły nieprawidłową formę i taką się
    > powszechnie uznaje.

    Raczej w subkulturze osób niewyedukowanych.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 113. Data: 2020-07-07 14:56:36
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 04.07.2020 o 09:52, Marek pisze:

    > Przykład dotyczył wątku używania Raspi do home automation  np.
    > rejestrowania temperatury.
    > Dlaczego MySQL i php sprzed 20 lat maiłby to tego zastosowania się nie
    > nadać? Otóż nadaje się świetnie. Bo nie dość że działa szybko to
    > wystarczy mu sprzęt o niewielkich zasobach.

    Bo takie efekty można uzyskać na nowoczesnym sofcie np grafana +
    prometheus. Bo można użyć otwartoźródłowych rozwiązań automatyki domowej
    (jak Domoticz), mających wsparcie dla nowych dostępnych za grosiki
    urządzeń, z dużym wsparciem na forach czy kanałach YT. Tylko tzreb amiec
    coś nowszego niż sprzęt sprzed 20 lat i dwudziestoletni linuks.
    Ale można sobie tez dłubać wszystko samemu w PHP 3 i twierdzić że nic
    innego człowiekowi nie jest potrzebne. Cała reszta to bloat. Aż się
    trafi na kogoś kto twierdzi, że wszystko poza ASM to bloat.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 114. Data: 2020-07-07 15:03:21
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 05.07.2020 o 10:48, Marek pisze:

    > Zapomniałem dodać, że na _wybranej_ dystrybucji (Debian 9.0), którą
    > okazuje się nikt tutaj nie używa, bo wszyscy (co się odezwali) (k)ubuntu
    > mają, a jeden nawet raz na 250 dni używa!
    > BTW jak to z tym  tłumaczeniem "ubuntu" szło? To z jakiegoś
    > afrykańskiego dialektu "nie umiem zainstalować Linuxa" czy inaczej?
    >
    > Ale faktycznie coś z tym Ubuntu jest na rzeczy. W firmie jakieś  15 lat
    > temu zakazałem używania Windows, więc menażeria poinstalowała sobie na w
    > większość (k)Ubuntu i faktycznie problemów nie zgłaszają, tylko ja chyba
    > jedyny wierny na Debianie...

    Zabawne, wrzucasz jakiegoś suchara o pochodzeniu nazwy ubuntu, a potem
    piszesz że sobie go poinstalowali i nie mają problemów. Ci nie znający
    się na linuksie. Pewnie jacyś fachowcy od gumowych dzwonków. A ty jedyny
    fachowiec i płaczesz, że ci współczesne oprogramwanie źle działa.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 115. Data: 2020-07-07 15:09:48
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2020-07-07 o 10:41, Piotrek pisze:

    > BTW, pojawił się ciekawy gadget na Ali: Orange Pi AI Stick
    >
    > Cena akceptowalna (w porównaniu choćby do gadgetu od Intela). Jeśli robi
    > to o czym piszą to spokojnie do detekcji ruchu możesz dołożyć
    > klasyfikację obrazów i np. nie otwierać furtki nielubianym sąsiadom ;-)
    >
    > Zastanawiam (zupełnie poważnie) nad zrobieniem karmika dla kotów (każdy
    > powinien jeść inną suchą karmę weterynaryjną). W zależności od tego,
    > który podejdzie otwierałaby się inna micha ;-)
    >
    > Mordki mają na tyle różne, że spokojnie powinno dać wytrenować model (w
    > tensorflow) a następnie popędzić go na tym usb sticku ;-)

    Nie łatwiej dać im obroże z transponderami RFID lub nawet wszczepić i
    otwierać
    na ich podstawie...

    --
    pzdr, j.r.

  • 116. Data: 2020-07-07 15:19:15
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 07-Jul-20 15:09, jacek wrote:

    > Nie łatwiej dać im obroże z transponderami RFID lub nawet wszczepić i
    > otwierać
    > na ich podstawie...

    Nie chodzi o to, żeby było łatwiej tylko żeby był fun ;-)

    Piotrek

  • 117. Data: 2020-07-07 15:33:08
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Nie chodzi o to, żeby było łatwiej tylko żeby był fun ;-)

    I dlatego lubię tu siedzieć i czytać:)

  • 118. Data: 2020-07-07 15:47:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotrek napisał:

    > Nie chodzi o to, żeby było łatwiej tylko żeby był fun ;-)

    A jak cwaniaki nauczą się robić głupie miny żeby zmylić system?

    --
    Jarek

  • 119. Data: 2020-07-07 15:53:07
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 7 Jul 2020 14:48:17 +0200, Mario <M...@...pl> wrote:
    > Raczej w subkulturze osób niewyedukowanych.

    Serio mam podać listę osób wysokowyedukowanych, którzy mówią "nie
    wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki'"?

    --
    Marek

  • 120. Data: 2020-07-07 16:00:43
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 7 Jul 2020 14:45:40 +0200, Mario <M...@...pl> wrote:
    > Doczytaj skąd się to wzięło. Np. tu
    > https://michalgorecki.pl/2013/08/co-oznacza-wyjatek-
    potwierdza-regule/

    W drugim komentarzu jest napisane dlaczego wyjątek potwierdza
    (istnienie) reguły, skrócone obecnie do wyjątek potwierdza regułę. I
    tego się trzymajmy.

    > regułę, że pod wpływem ciążenia wszystkie jabłka spadają na ziemię,
    > jabłko, które wyleci w kosmos w żaden sposób tej reguły nie
    > potwierdza.

    Oczywiście, że potwierdza swoim wyjątkiem istnienie reguły. Przecież
    to oczywiste.

    --
    Marek