  • 121. Data: 2020-07-07 16:16:24
    Temat: Re: Co zamiast Raspberry Pi?
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 7 Jul 2020 15:03:21 +0200, Mario <M...@...pl> wrote:
    > Zabawne, wrzucasz jakiegoś suchara o pochodzeniu nazwy ubuntu,

    Co, brakuje poczucia humoru czy nie rozumiesz żartów humorystycznych?
    Akurat ten suchar jest bardzo zabawny.

    >a potem
    > piszesz że sobie go poinstalowali i nie mają problemów.

    No bo to są jakieś sztrucle sprzed 10-15 lat, z zamrożonymi
    instalacjami, więc nikt nie ma pretensji, że to działa. Też mam jedną
    instalację do pewnych celów Debiana 6.0 izłego słowa powiedzieć nie
    mogę. I nie zamierzam jej aktualizować, bo nie chcę popsuć to co
    szybko i świetnie działa.

    > Ci nie znający
    > się na linuksie. Pewnie jacyś fachowcy od gumowych dzwonków.

    No to przykład: moja asystentka (studentka po zarządzaniu) sama ma na
    swoim desktopie zainstalowała Ubuntu, zapytana czemu akurat ta
    dystrybucja to odpowiedziała ".znam ze szkoły i lubię". No to jak
    mam ją traktować wg. Ciebie - jako fachowczyni czy nie?

    A ty jedyny
    > fachowiec i płaczesz, że ci współczesne oprogramwanie źle działa.

    No bo źle działa, dałem przykłady (i to tylko na prawdę bardzo
    zawężone, takich przykładów mogę sypać z rękawa , każdej dziedziny
    gdzie jest używany soft). Nawet myślę ufundować nagrodę kto odkryje
    czemu najnowszy FF z Debiana 9.0 pozostawiony samopas na kilka dni
    staje się nieresponsywny. Od 20 lat zajmuje się zawodowo śledzeniem
    głupot w oprogramowaniu i rozwiązanie tej zagadki bardzo mnie
    interesuje.

    --
    Marek

  • 122. Data: 2020-07-07 16:17:48
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 7 Jul 2020 15:47:58 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > A jak cwaniaki nauczą się robić głupie miny żeby zmylić system?

    Wystarczy się zalogować raz na 250 dni.

    --
    Marek

  • 123. Data: 2020-07-07 16:40:19
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 07.07.2020 o 16:00, Marek pisze:
> [...]
    potwierdza-regule/

    > W drugim komentarzu jest napisane dlaczego wyjątek potwierdza
    > (istnienie) reguły, skrócone obecnie do wyjątek potwierdza regułę. I
    > tego się trzymajmy.

    Nie jest napisane dlaczego z powodu uproszczonej wersji tłumaczenia
    miałoby się sankcjonowąc nagle całkiem przeciwne znaczenie tego przysłowia.

    > Oczywiście, że potwierdza swoim wyjątkiem istnienie reguły. Przecież to
    > oczywiste.

    Ależ nie. Jest sygnałem, że reguła nie zawsze działa, więc nie jest
    godna nazwy "reguła". Nie można przejść obojętnie obok sytuacji gdy
    nagle reguła przestała działać i kwitować tego jakimś powiedzonkiem
    kompletnie nie pasującym do sytuacji. W tej sytuacji wyjątek obala
    regułę. Trzeba znaleźć dodatkowe oddziaływanie, które tę regułę
    rozbuduje aby obejmowała też "wyjątek".

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 124. Data: 2020-07-07 19:45:37
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2020-07-06 o 22:08, Jary pisze:

    > I tu mnie troszkę rozbawiłeś:)
    > Właśnie dzisiaj blaszak syna dostał nowe szaty, czyli blachy :)

    dekadę temu wieszczono rychłą śmierć stacjonarek...coś nie pykło:)
    Rynek nieco ewoluował, ale ma się bardzo dobrze.

  • 125. Data: 2020-07-07 20:15:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 7 Jul 2020 16:40:19 +0200, Mario <M...@...pl> wrote:
    > Ależ nie. Jest sygnałem, że reguła nie zawsze działa, więc nie jest

    A kto powiedział, że reguła ma zawsze działać??
    Nawet się mówi: "z reguły to [...]" np. "z reguły mleko przywożą w
    piątek" co nie oznacza, że _zawsze_ mleko przywiozą w piątek, tylko z
    reguły w piątek (najczęściej).

    --
    Marek

  • 126. Data: 2020-07-07 21:15:10
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net>

    On 05/07/2020 10:23, Marek wrote:

    > Bo tak kulturowo się przyjęło? Czy po raz trzeci mam powtarzać na tej
    > grupie przykład szabli świetlnej ze star wars? Zdaje się, że przed
    > chwilą było to wyjaśnianie.

    Że ,,szabla świetlna" jest niepoprawnym określeniem bo to co na filmach
    widać nie może być szablą choćby dlatego, że nie jest jednosieczne i nie
    ma zakrzywionej głowni? :-)

  • 127. Data: 2020-07-07 21:20:10
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net>

    On 07/07/2020 14:48, Mario wrote:

    > Tak jak wyłanczać czy poszłem.

    Czy ,,Anuluj" [to co niewykonane]...

    P. S. Może jeszcze być ,,włanczać"[*]

    * - moim stałym pytaniem do tych co ,,włanczają" jest czy kiedy już tego
    dokonają to czy wtedy będzie ,,włanczone"? W przytłaczającej większości
    przypadków nie spotykam się ze zrozumieniem. O sensownej odpowiedzi już
    nawet nie wspomnę ;-)

  • 128. Data: 2020-07-07 21:26:04
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net>

    On 07/07/2020 15:53, Marek wrote:

    > Serio mam podać listę osób wysokowyedukowanych, którzy mówią "nie
    > wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki'"?

    Wybaczcie ignorancję, ale... occo chodzi? No przecież panta rhei..
    Oświećcie mnie odnośnie mojego stopnia wyedukowania bo poza niezbyt
    wykwintną formą nie zauważam problemu.

  • 129. Data: 2020-07-07 21:48:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Silver Dream ! napisał:

    > Czy "Anuluj" [to co niewykonane]...

    Można anulować pełnomocnictwo. Albo kontrakt czy zlecenie, którego
    wykonanie jeszcze się nie rozpoczęło. W myśl tego kedyś w kasie na
    dworcu przystawiono mi na bilecie pieczątkę "ANULOWANO" i wydano
    nowy bilet na inny dzień. W zasadzie to nie przychodzi mi na myśl
    żadna sytuacja, gdy słowo "anuluj" pasuje do czegoś już wykonanego.
    O co więc chodzi?

    --
    Jarek

  • 130. Data: 2020-07-07 21:49:37
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-07-07 o 19:45, sirapacz pisze:

    > dekadę temu wieszczono rychłą śmierć stacjonarek...coś nie pykło:)
    > Rynek nieco ewoluował, ale ma się bardzo dobrze.

    Przy czym stacjonarki wygryzają laptopy a nie telefony i tablety
    jak głosili wszelakiej maści wróże od technologii.