  • 71. Data: 2020-07-04 23:08:44
    Temat: Re: Co zamiast Raspberry Pi?
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Marek <f...@f...com> napisał(a):
    > Eh droga młodzieży... 25 lat temu za propozycje restartowania Linuxa z
    > powodu jakiegoś "procesowego" problemu lub zmiany konfiguracji można było
    > dostać w twarz...

    Pamiętam te czasy, uptimem swojego systemu chwalono się jak długością penisa
    (można wygooglać skrypt fujarka.sh). Na szczęście to minęło i fetysz
    uptime'u jest obecnie dziwactwem.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 72. Data: 2020-07-04 23:16:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Proponuję nie kombinować. Wyjątek _potwierdza_ regułę i tego się
    > trzymajmy.

    No to się trzymajcie i nie kombinujcie.

    > Gdzie ja napisałem, że jedynie okna przeglądarki tak się zachowują?
    > Pisałem o najnowszym kde i o jego menadżerze okien (jakichkolwiek)
    > a nie okien FF. Problemy z FF to extra przykład jak to funkcjonuje
    > "nowoczesne" oprogramowanie.

    Jakie ma znaczenie, czy FF czy inne okno? Skoro żadne się nie spawa,
    żadne się nie klei, z żadnym nie mam problemu.

    > Proponuję, by zanim cokolwiek komentować przeczytać precyzyjnie o
    > czym mowa, zastanowić się następnie czy akurat na tyle często mam
    > doświadczenie w wybranej kwesti by się wypowiadać. Komentarze nawet
    > błyskotliwe niewiele wnoszą gdy są nie na temat :)

    Mógłbym też napisać coś na temat jednorożców -- gdyby ktoś opisał
    ich tabuny, które często obserwuje.

    Jarek

    --
    They're coming to take me away ho-ho hee-hee ha-haaa

  • 73. Data: 2020-07-04 23:22:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Grzegorz Niemirowski napisał:

    > Niby w jaki sposób potwierdza? W imię czego mamy się trzymać
    > złego tłumaczenia?

    Tłumaczenie jest niejednoznaczne, przez co może być testem na
    inteligencję tego, kto powiedzenia używa.

    --
    Jarek

  • 74. Data: 2020-07-04 23:33:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Pamiętam te czasy, uptimem swojego systemu chwalono się jak długością
    > penisa (można wygooglać skrypt fujarka.sh). Na szczęście to minęło
    > i fetysz uptime'u jest obecnie dziwactwem.

    Wyguglałem. Na współczesnym sprzęcie, nawet włączonym dopiero przed
    chwilą, skrypt podaje jakieś niesamowite wielkości (długości).

    --
    Jarek

  • 75. Data: 2020-07-05 08:48:06
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 4 lipca 2020 05:54:54 UTC-5 użytkownik Pawel napisał:

    > Nie wiem, czemu u Ciebie sa takie problemy. Obecnie moj lapek pokazuje
    > uptime na poziomie 16 dni bez zadnych problemow.

    Mam podobnie. Aktualnie 9 dni i jakies 15 hibernacji.
    Zwieche zaliczam raz na ruski rok.

    Dzieciakowi i zonie tez linuxa wrzucilem. Od tych 5 lat cisza. Nic przy systemie nie
    trzeba robic poza updatami.

    Ojcu tez fedore wrzucilem. Chyba 7 lat temu. Wymienie mu w tym roku laptopa i zrobie
    reinstall. I to bedzie jedyny czas ktory poswiecam na dlubanie...

    W miedzy czasie mam win10 na lenovo 470.
    Tak srednio co dwa tygodnie chwali sie ze aktualizacje sa. Mimo ignoroawania i tak je
    wrzuca i wylacza mi co nieco tak ze zebym mogl uzywac kompa trzeba restartu.
    Zazwyczaj gasnie wifi, po przepieciu sie na kabelek jakies 2 dni trwa zanim system mi
    siec wylaczy. Wtedy juz musze robic restart.

    Ja nie wiem co ten Marek wywija ze ma wiecej problemow z jedna instalcja jak ja z
    6-ma.

  • 76. Data: 2020-07-05 08:50:40
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 4 lipca 2020 08:22:02 UTC-5 użytkownik Marek napisał:

    > ?? Jak niby FF moze używać sprzętu, jak to tylko zwykły proces
    > okienkowy nie mający pojęcia na czym jest uruchomiony i gdzie
    > fizycznie ma display... Od używania sprzętu jest kernel a nie
    > przeglądarka web.

    Szefie, doczytaj. Jak juz ci Pawel napisal, akceleracja sprzetowa.

    > No chyba, że użyłeś jakiegoś karkołomnego skrótu myślowego, to
    > wytłumacz co miałeś na myśli.

    Mysle ze powinienes sie bardziej zainteresowac tym co Twoj komputer robi.

    A jak linuxa instalujesz to wrzuc jakies ubuntu mate. Dobrze wytestowane i zwinne.
    Jak nie nagrzebiesz i nie puscisz na jakims wynalazku to bedzie ci dzialac calkiem
    ok. Polecam.

  • 77. Data: 2020-07-05 08:56:29
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-07-04 o 23:48 -0700, s...@g...com napisał:
    > Mam podobnie. Aktualnie 9 dni i jakies 15 hibernacji.
    > Zwieche zaliczam raz na ruski rok.

    Tak samo i u mnie.

    $ uptime
    08:50:50 up 9 days 12:14, 2 users, load average: 0.30, 0.28, 0.17

    Laptopa nigdy nie wyłączam, zamykam tylko klapę. Restart wykonuję
    wyłącznie wtedy, kiedy system krzyczy że trzeba, bo się nowy kernel
    pojawił.

    > Ja nie wiem co ten Marek wywija ze ma wiecej problemow z jedna
    > instalcja jak ja z 6-ma.

    Nie ma z czego się śmiać. Są tacy ludzie, że im nic nigdy nie działa.
    Znam takich kilku. Karma jakaś lub inny urok. Może dlatego nagminnie
    pisze z telefonu?

    Mateusz

  • 78. Data: 2020-07-05 09:07:59
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 4 lipca 2020 02:42:09 UTC-5 użytkownik Marek napisał:

    > Ale gdy trzeba wtedy nie działa bo "can't fork" "out of memory" itp.

    Nie spotkalem, nawet na malinie pierwszej generacji ani na panasoniku z 64MB ram.
    Poza tym taki problem zazwyczaj rozwiazuje wlaczenie swapa. Wtedy nieuzywane rzeczy
    laduja na dysku a ram uzywany jest przez to co akurat potrzeba. I nie, jak nie
    przesadzisz to nie skonczy sie swapowaniem do usranej smierci.

    No chyba ze puszczasz tego apt geta z przegladarka co ma 8GB. To ja nie wiem co ty
    tam masz bo u mnie rzadko dobija do 4GB z zestawem 40-60 zakladek.

    > Nie mówimy o "parę lat temu" ale o różnice w 20 lat temu.
    > Nic nie trzeba na wiarę. Odpal najnowszego Debiana na 32MB ram i
    > 200MHz cpu i zobacz jak działa. A potem uruchom Debiana 3.0 na tym
    > samym sprzęcie.

    Szefie, zainstaluj se starego debiana i nie zawracaj glowy. Nie jeden tu ci mowie ze
    takich problemow nie obserwuje a korzystam z bieda sprzetow.
    U mnie aptitude laduje sie troche ale tylko na pierwszej malinie. Na nowszym
    (aktualnie 8 letnim) c2d zaladunek trwa sekunde. Apt get dluzej mysli o sieci niz o
    sobie.

    > Podobnie jak ten co zainwestował w nowy drogi gadżet nie przyzna się
    > że wydał kasę do dupy. Znane zjawisko w psychologii.

    Za lapka dalem 150pln.
    Jak chesz gadac o technikaliach to nie rob wycieczek do psychologii. Od tego jest
    inna grupa a ty nie masz uprawnien diagnostycznych w tym zakresie.

    Juz wczesniej ci napisalem, zainteresuj sie bardziej to zrozumiesz dlaczego u ciebie
    cos szwankuje. Nikt ci tu nie wywrozy ze masz problem bo korzystasz z jakiejs
    felernej myszki czy nieobslugiwanej karty wifi albo jakis program ktory lubisz nie
    ogarnia zasypiania i po obudzeniu sie albo sie zapetla albo robi to wszystko co mial
    zrobic jak komputer spal.

    To tylko przypuszczalne powody Twoich problemow, aby zrozumiec co sie dzieje nalezy
    zajrzec w system i gwarantuje ci ze zazwyczaj winny jest jakis jeden durny program
    ktory nie ogarnia albo jeden komponent dla ktorego sterownika nie ma bo producent ma
    to w nosie.

    Ludzie w internetach sie ignorancko smieja ze rok linuxa nadesktopie albo ze pograc
    mozna tylko w pasjansa a u mnie linux na 5 desktopach chodzi juz lata, dzieciak
    gejminguje codziennie, ja przeszedlem wiele tytulow windowsianych za posrednictwem
    wine bez problemow. Kupa softu ze Steama dziala tez bez problemow, wirtualki mozna
    puszczac i mapowac karty graficzne do zwirtualizowanej windy. I to bez grzebania. Bez
    dłubaniny, czasem wrecz to jest podejrzane ale jest i dziala.

    Ale jak Tobie nie dziala to nie wypisuj farmazonow sugerujac ze linux w znakomitej
    wiekszosci nie dziala. Bo to po prostu nie prawda.

    Polecam ubuntu mate. Na popularnych sprzetach. lenovo, hp, dell. Lepszy wybor to
    serie biznesowe. Zainstaluj i uzywaj. A jak masz problem to go rozwiaz. Tak jak sie
    rozwiazuje problemy z windowsem. Tyle ze po pewnym czasie ilosc uwagi poswiecanej dla
    linuxa bedzie sporo mniejsza niz dla windy.

    Powodzenia.

  • 79. Data: 2020-07-05 10:13:45
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 5 Jul 2020 00:07:59 -0700 (PDT), s...@g...com wrote:
    > Ale jak Tobie nie dziala to nie wypisuj farmazonow sugerujac ze
    > linux w zna
    > komitej wiekszosci nie dziala. Bo to po prostu nie prawda.

    Czy ja mowie, że Linux w znakomitej większości nie działa? Upraszam
    nie generalizować moich wypowiedzi.
    Wskazałem jedynie _wybrane_ współczesne oprogramowanie, które
    sprawia problemy, tyle i aż tyle.

    --
    Marek

  • 80. Data: 2020-07-05 10:16:58
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 4 Jul 2020 23:22:06 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Tłumaczenie jest niejednoznaczne, przez co może być testem na
    > inteligencję tego, kto powiedzenia używa.

    To może użyj swojej inteligencji i zastanów się co oznacza
    "niejednoznaczność", na którą się sam powodujesz i na co ona pozwala
    w ewolucji pojęć.

    --
    Marek