  • 11. Data: 2023-02-10 12:11:01
    Temat: Re: Czy istnieje taka drukarka atramentowa?
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Dobra
    Zaczynam świrować ;-)

    A może normalnie pójść do małej drukarni i zażyczyć sobie zadrukowanie
    na papierze syntetycznym normalną farbą kryjącą złotą/srebrną offsetową
    a potem sobie drukować laserem.

    Za dawnych czasów tak się robiło na zwykłym kredowym lub kartonie różne
    wizytówki czy zaproszenia.

  • 12. Data: 2023-02-13 01:27:29
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    piątek, 10 lutego 2023 o 05:11:03 UTC-6 _Master_ napisał(a):
> [...]
    > a potem sobie drukować laserem.
    >
    > Za dawnych czasów tak się robiło na zwykłym kredowym lub kartonie różne

    Nie wiem dokladnie co chcesz uzyskac ale obstawiam ze cos z weselami czy podobne.

    Poszukaj sobie tego:

    https://www.termonadruk.pl/na-twarde-powierzchnie/27
    9-papier-forever-multi-trans-metallic-a4.html
    Lub podobne, Sa na jutubach jakies filmiki jak ludki takie blyskate grafiki na papier
    wrzucaja.

    I to se na te plyty klej...

  • 13. Data: 2023-02-14 11:40:45
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 09.02.2023 o 20:39, _Master_ pisze:
    > pomysł z dziś:
    >
    > Samoprzylepny papier jedwabisty złoty wodoodporny
    >
    > Tylko gramatura ciut za duża bo muszę to na "usztywniacz" naklejać ;-) A
    > nie mogę przekroczyć grubości ;-) Echhhhh
    >

    > https://allegro.pl/oferta/samoprzylepny-papier-jedwa
    bisty-zloty-wodoodporny-11897374291?snapshot=MjAyMy0
    wMi0wOVQxNzowODozNy41NzAwNDVaO2J1eWVyOzQyYmEzMTc2OGF
    lNWUxNzAzYzVmMjEwYTFmNWFlMGYzOGE2OWY3MWU4N2NmYmViMTA
    3ZmJkY2FlMGJiMDcyZGI%3D

    > No dobra tak to ma wyglądać ;-)
    >
    > https://ibb.co/6XMXX31

    To Ty w takim razie potrzebujesz drukarki do druku UV. Tanie to nie jest.

    K.

    --
    Adresy e-mail w domenie art.pl, jak i sama domena nie są już aktywne

  • 14. Data: 2023-02-14 12:11:07
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/02/2023 23:49, _Master_ wrote:
    > która wydrukuje na folii samoprzylepnej (lustrzanej) albo innym
    > "trudnym" tworzywie.

    A ta folia występuje w wersji do drukarek laserowych?

    Ogólnie dowolną[1] drukarką laserową możesz drukować na
    *przystosowanych* do tych drukarek foliach, naklejkach czy wręcz
    przezroczystych arkuszach.

    https://allegro.pl/kategoria/drukarki-i-skanery-papi
    ery-folie-17252?string=folia%20do%20drukarek%20laser
    owych

    W lokalnej hurowni znalazłem np. papier metalizowany (taki do imitacji
    tabliczek znamionowych), jakieś barwione folie, matowe itd. wszystko z
    przeznaczeniem do przetrwania temperatur w takiej drukarce.

    [1] Nie sprawdzałem wszystkich. Dowolną moją: miałem naście modeli i
    każda mogła drukować na przystosowanych do tego foliach i naklejkach,
    choć nie każda była zadowolna (np. problemy z pobieraniem) i wymagała
    rękodzieła typu popychanie.

  • 15. Data: 2023-02-14 15:38:16
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2023-02-14 o 11:40, Krystek pisze:
    > To Ty w takim razie potrzebujesz drukarki do druku UV. Tanie to nie jest.
    >
    > K.

    To by było zbyt proste ;-)

  • 16. Data: 2023-02-14 15:51:07
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2023-02-14 o 12:11, heby pisze:

> [...]
    > każda mogła drukować na przystosowanych do tego foliach i naklejkach,
    > choć nie każda była zadowolna (np. problemy z pobieraniem) i wymagała

    Folie samoprzylepne które testowałem mają klej który po przyklejeniu na
    "lustrzanym" podłożu widoczny jest w postaci białych plamek.
    Wygląda to brzydko.

    Niestety jestem IDEALISTĄ ;-)

    Szukałem też innego kleju aby folię przykleić ale nie znalazłem
    bezbarwnego przezroczystego
    Adhezyjny do drukarek 3d nie trzyma

  • 17. Data: 2023-02-14 16:29:54
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2023-02-13 o 01:27, ptoki (ptoki) pisze:
    > I to se na te plyty klej...

    Dzięki na skierowanie w odpowiednią stronę.

    Ale termo to raczej nie wchodzi w grę

    Będę testował papier transferowy typu kalkomania do drukarek laserowych

    Nie miałem pojęcia że coś takiego istnieje ;-)

    https://www.agawa.pl/waterslide-ht-papier-transferow
    y-typu-kalkomania-do-drukarek-laserowych-354165-1499
    6-86042.html

  • 18. Data: 2023-02-14 18:18:04
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/02/2023 15:51, _Master_ wrote:
    > Folie samoprzylepne które testowałem mają klej który po przyklejeniu na
    > "lustrzanym" podłożu widoczny jest w postaci białych plamek.
    > Wygląda to brzydko.

    Możes dać przykład lustrzanej powierzchni na której to widać? Stosuje
    kanapkę składającą się z foli z nadrukiem i folii przezroczystej od
    dziesięcioleci, do robiena paneli urządzeń na poziomie hobbystycznym,
    wychodzą perfekcyjnie. Plam nie dostrzegam, ale podłoże lustrzane nie
    jest. Kleiłem te folie przezroczyste z nadrukiem do szkła (tylko kilka
    razy), po prawidłowym wyczesaniu stosowanym narzędziem i dobrej technice
    nalepiania (np. na wodę), są niewidoczne. Jakie musi być podłoże, aby
    plamy były widoczne?

    Może powineneś stosować techniki z naklejania szkła na telefony, bo te
    plamy to może być zwykły kurz. Jednym z efektów ubocznych kurzu jest
    tworzenie się lokalnych bąbli powietrza.

  • 19. Data: 2023-02-14 20:24:28
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2023-02-14 o 18:18, heby pisze:
    > Może powineneś stosować techniki z naklejania szkła na telefony, bo te
    > plamy to może być zwykły kurz. Jednym z efektów ubocznych kurzu jest
    > tworzenie się lokalnych bąbli powietrza.

    Na pewno NIE.

    Jeśli nakleję na inne podłoże bardziej satynowe niż lustrzane to kleju
    NIE WIDAĆ.

    Nie upieram się przy tym lustrze ale to są kasety magnetofonowe ze
    szpulkami.
    To ma być "oczojebne" jak siedzi w kieszeni magnetofonu.

    Faktycznie z daleka nie widać ale ja wiem że tam są te plamy ;-)

    Najlepsza kolorystycznie zgodna z oryginałem jest farba w spraju

    https://ibb.co/23dZSky

    Ale to jeszcze gorsze w obróbce bo odciski palców widać ;-)