  • 11. Data: 2022-10-07 15:48:31
    Temat: Re: Czy ładowarka AC impulsowa może być zasilana przez DC?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 7 Oct 2022 15:04:54 +0200, Mateusz Bogusz wrote:

    > Skoro agregat (załóżmy) ma AVR to jaki jeszcze cel ma spełniać ten falownik?

    Moze pradnica pracuje na wyzszej czestotliwosci czy 3 fazach,
    albo ma wirnik z magnesami stalymi,
    a chca miec porzadne napiecie wyjsciowe.

    Tylko ... sinusoidalny ten inwerter, czy prostokątny ...

    J.

  • 12. Data: 2022-10-07 19:50:59
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 07.10.2022 15:48, J.F wrote:

    > Moze pradnica pracuje na wyzszej czestotliwosci czy 3 fazach,
    > albo ma wirnik z magnesami stalymi,
    > a chca miec porzadne napiecie wyjsciowe.
    >
    > Tylko ... sinusoidalny ten inwerter, czy prostokątny ...

    "Inwerter generuje najbardziej stabilne napięcie na wyjściu generatora.
    Energia z generatora jest dostosowywana przez elektronikę falownika
    dokładnie do sinusoidalnego wyjścia 230 V / 50 Hz. Dlatego agregat
    inwertorowy często ma bardziej stabilne napięcie na wyjściu niż w
    konwencjonalnym gnieździe. Jest to jeden z powodów, dla których agregaty
    inwerterowe są zalecane do zasilania wrażliwych urządzeń."

    To reklama czy to prawda?

    -
    https://www.hechtpolska.pl/info/Czesto-zadawane-pyta
    nia-dotyczace-agregatow

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 13. Data: 2022-10-10 09:55:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 7 Oct 2022 19:50:59 +0200, Mateusz Bogusz wrote:

> [...]
    > konwencjonalnym gnieździe. Jest to jeden z powodów, dla których agregaty
    > inwerterowe są zalecane do zasilania wrażliwych urządzeń."

    Moje wrazliwe oko wychwytuje "dostosowywana" a nie "sinusoidalne".

    Tzw "sinusoida aproksymowana prostokątem"?

    Moze byc w tym troche prawdy, ale stary generator powinien miec jakąś
    stabilizacje napięcią.
    A urządzenia ... IMO - coraz mniej wrazliwe.

    J.

  • 14. Data: 2022-10-11 01:08:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 10 października 2022 o 09:55:22 UTC+2 J.F napisał(a):

> [...]
    > stabilizacje napięcią.
    > A urządzenia ... IMO - coraz mniej wrazliwe.

    I mają stare generatory stabilizację napięcia. Jak ma prądnice prądu przemiennego to
    częstotliwość robi prędkość obrotowa. Jak się zwiększa obciążenie to spada napięcie i
    prędkość obrotowa. To automat daje więcej paliwa rośnie częstotliwość i napięcie.
    Tolerancja napięcia w sieci jest duża. W bardzo starym agregacie prądotwórczym
    widziałem regulator odśrodkowy Watta który regulował prędkość obrotowa silnika
    spalinowego.

  • 15. Data: 2022-10-11 07:21:15
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 11.10.2022 01:08, Zenek Kapelinder wrote:
    > W bardzo starym agregacie prądotwórczym widziałem regulator odśrodkowy Watta który
    regulował prędkość obrotowa silnika spalinowego.

    Czyli jak w kosiarce.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 16. Data: 2022-10-13 21:23:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 10 Oct 2022 16:08:37 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder wrote:

> [...]
    > zwiększa obciążenie to spada napięcie i prędkość obrotowa. To
    > automat daje więcej paliwa rośnie częstotliwość i napięcie.

    IMO - na czestotliwosc odbiorniki malo wrazliwe.
    Moze zwykle transformatory wrazliwsze, ale przeciez sie juz prawie nie
    uzywa.

    > Tolerancja napięcia w sieci jest duża. W bardzo starym agregacie

    Nie taka znow duza. A wyjscie poza dopuszczalny zakres teoretycznie
    moze grozic uszkodzeniem odbiornika.

  • 17. Data: 2022-10-14 00:24:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 11 października 2022 o 07:21:17 UTC+2 Mateusz Bogusz napisał(a):
    który regulował prędkość obrotowa silnika spalinowego.
    > Czyli jak w kosiarce.
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Mateusz Bogusz
    Nie wiem nie mam kosiarki i miec nie chce. Za to potrzebuje prąd niezależny od sieci.
    Zanabylem drogą kupna, zajebać sie nie dało, przetwornice. Wrażliwi i pierdolnięcie
    niech teraz nie czytają bo będzie nazwa. AZO 600/1200. Sinusoida taka jak w sieci.
    Jest w stanie zasilić nieduży kompresor na 230V o mocy 500W i ma jeszcze trochę
    rezerwy. Lodówka z agregatem o mocy ok 50W też startuje. Miałem kupić agregat z
    falownikiem ale wygląda na to że przetwornica załatwi sprawę bardziej wymagających
    odbiorników a byle jaki agregat zasili te ordynarne i naładuje akumulator. Chwilowo
    szukam akumulatora dobrego, taniego. Wychodzi że złożony z sześciu akumulatorów
    2V300Ah do wózka widłowego będzie najlepszy. A może sam złoże agregat. Silnik 200
    używany alternator 150. Tylko czy jest sens jak za 650 złotych można kupić nowy?