  • 1. Data: 2007-01-21 16:28:21
    Temat: Czy to juz jest korupcja?
    Od: Marcin Ganowicz <m...@w...pl>

    Witam grupowiczow.

    Moze temat nie w warstwie IP ale zapewne polskiego IP dotyczacy.

    Czy jesli TP odpowiada ze nie ma mozliwosci w danej lokalizacji
    zestawienia linii dzierzawionej a moimi nieoficjalnymi kanalami
    dowiaduje sie ze jednak mozliwosci sa (po przepieciu jakiegos
    nieszczesnika na PCM-ke para sie zwolnila) i za 300 PLN wynagrodzenia
    dla montera (nawet fakture mozna na to dostac) taka linia jest w ciagu
    24h gotowa do dzialania (a w regulaminie jest ze w 14 dni) - to czy to
    jest juz korupcja?

    Czy tylko smutny standard TP i powinienem sie cieszyc ze wogole to mi
    zestawili?

    Marcin Ganowicz

  • 2. Data: 2007-01-21 17:25:40
    Temat: Re: Czy to juz jest korupcja?
    Od: "Radoslaw HORODNICZY" <r...@g...com>

    Użytkownik "Marcin Ganowicz" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ze w 14 dni) - to czy to jest juz korupcja?
    >
    > Czy tylko smutny standard TP i powinienem sie cieszyc ze wogole to mi

    Zalezy z ktorej strony na to patrzysz, TPSA to moloch ktory
    dziala wg procedur, a wiec ty chcesz lacze, a oni puszczaja
    wywiad ktory obsluguje firma zewnetrzna (za wywiady ma nie placone)
    do tego taki wywiad dostaje monter firmy zewnetrznej i tak
    na prawde przy jego placy on ma to w dupie i na pewno dla TPSA
    nie bedzie kombinowal z PCMkami i innymi badziewiami, generalnie
    nawet jak by byla jedna czy 2 wolne pary, to moglby napisac negatywnie
    (bo zawsze powienien byc zapas serwisowy)
    Kupa wywaidow jest robiona czesto w kanciapie :)

    Wiec nie dziw sie ze jak sie prywatnie dogadasz z monterem ktory
    nie pracuje w tpsa a w firmie zewnetrznej, to w tedy cos z tego sie urodzi :)

    Do tego w tpsa jest teraz okres zwolnien, wiec tam za duzo sie nie zalatwi

  • 3. Data: 2007-01-21 17:36:34
    Od: "loksim" <l...@w...onet.pl>

> [...]
    > fakture mozna na to dostac) taka linia jest w ciagu 24h gotowa do
    > dzialania (a w regulaminie jest ze w 14 dni) - to czy to jest juz

    jesli dostajesz fakture, to w swietle prawa jest to uczciwy interes :)
    Ty dostajesz lacze, monter kase, a skarb panstwa podatek
    ocena innych niz prawne aspektow wymaga wiekszej wiedzy - napisales, ze para
    sie zwolnila po przepieciu kogos na pcm, czyli wczesniej nie bylo warunkow,
    a zostaly one przygotowane w malo elegancki sposob

    loksim

  • 4. Data: 2007-01-21 19:35:28
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Sun, 21 Jan 2007 18:36:34 +0100, loksim wrote:

> [...]
    > sie zwolnila po przepieciu kogos na pcm, czyli wczesniej nie bylo warunkow,
    > a zostaly one przygotowane w malo elegancki sposob

    mieszkamy w polsze, zleceniodawcy maja taki poziom wykonywanych zlecen jaki
    poziom wynagrodzen oferuja. skoro Francuzi nie wpadli na pomysl aby
    wynagradzac firme podwykonawcza per pozytywny wywiad techniczny (bo mozna
    dzieki temu uruchomic usluge i na niej zarabiac) to jej problem

    --
    futszaK
    0601061867

  • 5. Data: 2007-01-21 21:13:35
    Od: "Radoslaw HORODNICZY" <r...@g...com>

    Użytkownik "futszaK" <f...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > wynagradzac firme podwykonawcza per pozytywny wywiad techniczny (bo mozna
    > dzieki temu uruchomic usluge i na niej zarabiac) to jej problem

    Bo ta potencjalna prowizje daje sie firmom posrednim sprzedajacym uslugi
    tpsa, a to chyba nie tedy droga

  • 6. Data: 2007-01-21 22:53:33
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Sun, 21 Jan 2007 22:13:35 +0100, Radoslaw HORODNICZY wrote:

    > Bo ta potencjalna prowizje daje sie firmom posrednim sprzedajacym uslugi
    > tpsa, a to chyba nie tedy droga

    tedy tedy, tylko ze firmom podwykonawczym tez nalezaloby zaplacic cos
    motywujacego do udrozniania sieci

    idealem by bylo aby w ogole odzielic siec od reszty na czym bysmy
    skorzystali wszyscy :)

  • 7. Data: 2007-01-23 22:11:32
    Od: "Wojciech Apel" <w...@p...pl>

    > jesli dostajesz fakture, to w swietle prawa jest to uczciwy interes :)

    Jedną z ciekawych cechą postmodernizmu jest wejście prawa w sfere etyki.
    Teraz mało kto zastanawia się nad tym "co jest dobre" za to wszystko ocenia
    się na zgodność z ustawami, paragrafami i umowami.

    Zastanowiło mie to w czasie wizyty na Intertelecom w 2004 roku. Moje
    przemyślenia są tu:
    http://www.pp.org.pl/wojtek/index.php?id=30473

    ale teraz zadam tu pytanie: czy chcielibyście aby Wasi pracownicy (albo
    stali współpracownicy nadzorujący Wasze sieci) podejmowali takie działania w
    stosunku do Was jak niektórzy z Was podejmują względem TP?

    Czy do jest DOBRE? A co to wogóle jest DOBRO?

    Wojtek

  • 8. Data: 2007-01-24 01:31:05
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Tue, 23 Jan 2007 23:11:32 +0100, Wojciech Apel wrote:

    > ale teraz zadam tu pytanie: czy chcieliby?cie aby Wasi pracownicy (albo
    > stali wspó?pracownicy nadzoruj?cy Wasze sieci) podejmowali takie dzia?ania w
    > stosunku do Was jak niektórzy z Was podejmuj? wzgl?dem TP?
    >
    > Czy do jest DOBRE? A co to wogóle jest DOBRO?

    to co piszesz jest niejako sluszne, aczkolwiek pojawia sie kolejny aspekt,
    a mianowicie kwestia wysokosci wynagrodzen.
    Pracodawcy/zleceniodawcy przyzwyczaili sie placic malo, zas rynek
    pracownikow/zleceniobiorcow zaczal reagowac poprzez kreowanie sobie bokow
    niejako przy okazji zajmowanego stanowiska pracy.
    Czasem takie dzialania przyjmuja forme patologii w ktorej pracuje sie na
    okreslonym stanowisku tylko po to zeby miec dostep do pewnych zasobow przy
    uzyciu ktorych uzyskuje sie zasadnicza czesc dochodow.

    Jak z tym walczyc ? Nie mam zielonego pojecia i to chyba juz nie ta grupa :(