  • 1. Data: 2022-06-27 00:58:06
    Temat: Czy to kawałek starej centrali?
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Hej,

    Znalazłem w swoich gratach taki moduł.

    https://drive.google.com/drive/folders/169NK2HdIJZaw
    lDaI58g1uaJauhTzzq0r?usp=sharing

    Napisy głoszą:

    TKWa
    W2L
    DL1
    DL2
    T-7/?-4576-120-1 (zamiast pytajnika jest: 6, 8 lub B)
    LA (przy oprawie lampki)
    BL (przy przycisku)

    Są przekaźniki 8-4463-296-2 (Google mówi, że to Telfa).

    Co to może być? Czy może to być moduł od jakiejś starej centrali?

    --
    Rozmawia dziennikarz ze znanym rabusiem:
    - Jakie jest pana najwieksze marzenie?

  • 2. Data: 2022-06-27 02:21:27
    Temat: Re: Czy to kawałek starej centrali?
    Od: "Piotr C." <k...@g...com>

    On Sunday, June 26, 2022 at 3:58:08 PM UTC-7, Arnold Ziffel wrote:
    > Hej,
    >
    > Znalazłem w swoich gratach taki moduł.
    > https://drive.google.com/drive/folders/169NK2HdIJZaw
    lDaI58g1uaJauhTzzq0r?usp=sharing

    Gdybyś zadał to pytanie w tym wątku:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3055603-4410.
    html#20067958
    to jestem w 99.9% przekonany że dostaniesz odpowiedź

    P.

  • 3. Data: 2022-06-27 17:07:10
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Piotr C. <k...@g...com> wrote:

    lDaI58g1uaJauhTzzq0r?usp=sharing

    > Gdybyś zadał to pytanie w tym wątku:
    > https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3055603-4410.
    html#20067958
    > to jestem w 99.9% przekonany że dostaniesz odpowiedź

    Dzięki -- spytałem, zobaczymy.

    --
    Chłopak odprowadza dziewczynę do domu. Ona go pyta:
    - Gdzie następnym razem się zobaczymy?

  • 4. Data: 2022-06-28 02:30:03
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Arnold Ziffel <a...@h...invalid> wrote:

    html#20067958

    > Dzięki -- spytałem, zobaczymy.

    "Zakończenie kanałowe telefonii nośnej". Nie mam pojęcia, co to jest.
    Google też nie, albo nie umiem szukać :(

    --
    Leci sobie nietoperz, leci, leci, leci i nagle sruuu... przypierdzielił
    w drzewo. Osunął się na dół po konarach, otrzepał swoje skrzydełka i

  • 5. Data: 2022-06-28 08:58:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Arnold Ziffel napisał:

    > "Zakończenie kanałowe telefonii nośnej". Nie mam pojęcia, co to jest.
    > Google też nie, albo nie umiem szukać :(

    A co tu jest do pojmowania? Telefonia -- wiadomo co to jest. Telefonia
    nośna to taka, w której głos po drucie niesie zmodulowana fala, tak jak
    w transmisji radiowej. I tak jak w radiu, wiele kanałów przesyłać można
    w jednym medium w tym samym czasie. A to jest właśnie zakończenie kanałowe.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2022-06-28 09:15:48
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

> [...]
    > w jednym medium w tym samym czasie. A to jest właśnie zakończenie kanałowe.

    Już doczytałem na Elektrodzie, jakieś zaćmienie miałem w googlaniu
    (skupiłem się na zakończeniu kanałowym a nie na telefonii nośnej, przez to
    miałem same wyniki dotyczące leczenia kanałowego zębów).

    Sprytne, taki pierwowzór PCMki...

    --
    Do dyżurnego lekarza w klinice położniczej przychodzi licealistka i pyta:
    - Czy mogłabym na godzinę wypożyczyć noworodka?

  • 7. Data: 2022-06-29 15:28:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Jun 2022 07:15:48 +0000 (UTC), Arnold Ziffel wrote:

> [...]
    > (skupiłem się na zakończeniu kanałowym a nie na telefonii nośnej, przez to
    > miałem same wyniki dotyczące leczenia kanałowego zębów).

    Ale jesli dobrze widze, to na plytce jest troche przekaznikow ... i
    niewiele wiecej.

    Kondensatory, oporniki, trzy cewki ... musialo byc do tego wiecej
    plytek.

    J.

  • 8. Data: 2022-07-01 20:04:18
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 29.06.2022 o 15:28, J.F pisze:

    > Ale jesli dobrze widze, to na plytce jest troche przekaznikow ... i
    > niewiele wiecej.
    >
    > Kondensatory, oporniki, trzy cewki ... musialo byc do tego wiecej
    > plytek.

    To jest tylko jedna karta/płyta, cały stojak TN12/24 czy TCK, to miał
    jakieś 3m wysokości i 1m szerokości, na nim były zamontowane
    półki(różnej wysokości) i w to powkładane karty.
    To co na zdjęciu wygląda mi na jakąś translacje, choć ostatni raz takie
    coś miałem w łapach ze ćwierć wieku temu i nie pamiętam już oznaczeń
    kart/modułów. Translacja zamieniała/tłumaczyła sygnalizację miedzy
    centralami i urządzeniami teletransmisyjnymi, taki analogowy encoder.

  • 9. Data: 2022-07-08 15:28:18
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    nadir <n...@h...org> wrote:

> [...]
    > kart/modułów. Translacja zamieniała/tłumaczyła sygnalizację miedzy
    > centralami i urządzeniami teletransmisyjnymi, taki analogowy encoder.

    Co dokładnie robiły te przekaźniki?

    --
    Lekarka będąc za sprawą w urzędzie, zauważyła urzędnika, który śliniąc
    palce liczył otrzymaną właśnie pensję.

  • 10. Data: 2022-07-08 23:40:53
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Co dokładnie robiły te przekaźniki?

    Te konkretne to nie wiem. TN i TCK to nie była moja bajka, pobieżnie
    trochę tego liznąłem, więc znam jedynie ogólne zasady działania. Kolega,
    który miał to w dwóch palcach niestety już jest na tamtym świcie i nie
    mam kogo dopytać.
    Ale jeżeli to faktycznie translacja, to na zasadach ogólnych mogła
    przenosić/tłumaczyć; wybierane cyfry, impulsy taryfikacji, sygnały
    dzwonienia, impulsy taryfikacyjne, odwrócenie pętli, generalnie różne
    "pierdoły" przenoszone w paśmie pozaakustycznym.