  • 1. Data: 2022-05-02 11:47:36
    Temat: bramka VoIP z wybieraniem dekadowym
    Od: Jacek Skórzewski <j...@g...com>

    Dzień dobry,

    wypatrzyłem w ogłoszeniach bramkę Grandstream HT-502, która akceptuje wybieranie
    dekadowe. Z mojego doświadczenia robi to dość kapryśnie, albo po prostu tarcza w moim
    CB-740 wymaga serwisu...

    Tak czy inaczej - smacznego.

    https://www.olx.pl/d/oferta/bramka-voip-grandstream-
    CID99-IDN8wKh.html

    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 2. Data: 2022-05-03 19:39:14
    Temat: Re: bramka VoIP z wybieraniem dekadowym
    Od: SDD <s...@g...com>

    poniedziałek, 2 maja 2022 o 11:47:37 UTC+2 Jacek Skórzewski napisał(a):
> [...]
    dekadowe. Z mojego doświadczenia robi to dość kapryśnie, albo po prostu tarcza w moim

    Większość w zasadzie wszystkie bramki, z którymi miałem przyjemność, akceptuje.
    Fritze akceptują, PAP2T akceptuje i też bramka w routerze 5G ZTE MC 801 też
    akceptuje. Dziś zielonego Astra podłączałem i działa jak należy :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2022-05-03 21:51:17
    Od: "Piotr C." <k...@g...com>

    On Tuesday, May 3, 2022 at 10:39:16 AM UTC-7, SDD wrote:
> [...]
    Fritze akceptują, PAP2T akceptuje i też bramka w routerze 5G ZTE MC 801 też
    akceptuje. Dziś zielonego Astra podłączałem i działa jak należy :)

    Ciekawe, bo moje doświadczenia były całkiem odwrotne:
    - linksysy nie akceptują. Podobno bardzo stare, pierwsze softy w PAP2 (poprzednik
    PAP2T który też już jest stary) działały, ale to mówimy o ok. 20 lat temu
    - być może dodali w ciągu ostatnich paru lat, jakaś poprawka w sofcie? Jesteś pewny
    że to działa? Jaka wersja?
    - Wszelkie bramki w modemach kablowych i 4G nie działają
    - nie mam doświadczenia z niemieckimi Fritzami ani tym ZTE o którym piszesz

    Właśnie Grandstream jako jedyny działa, inaczej nie byłoby tylu projektów
    konwerterów. Niestety jak pisał Jacek, bardzo kapryśnie - jeden telefon działa
    idealnie, drugi - praktycznie identyczny - przekłamuje cyfry. Warte uwagi są dopiero
    HT812 (i zapewne odpowiedniki na 4 i 8 linii) - działają 100% niezawodnie.

    P.

  • 4. Data: 2022-05-03 22:51:24
    Od: SDD <s...@g...com>

    wtorek, 3 maja 2022 o 21:51:18 UTC+2 Piotr C. napisał(a):

> [...]
    HT812 (i zapewne odpowiedniki na 4 i 8 linii) - działają 100% niezawodnie.

    PAP2T mam ok 15 letnia. Teraz gdzieś w szpargałach leży i za nią głowy nie dam może
    mi się coś pomyliło ale sprawdzę to. Coś mi się kojarzy, że tam dekadowe się włączało
    w opcjach.

    Ale FRITZ BOX 5050 i 7050 na pewno działaja bez problemów no i to ZTE. I to nie
    mówimy o kalibrowanej elektronicznie dekadzie ale o mechanicznej tarczy.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2022-05-07 13:10:34
    Od: Jacek Skórzewski <j...@g...com>

    wtorek, 3 maja 2022 o 22:51:25 UTC+2 SDD napisał(a):
    > Ale FRITZ BOX 5050 i 7050 na pewno działaja bez problemów no i to ZTE. I to nie
    mówimy o kalibrowanej elektronicznie dekadzie ale o mechanicznej tarczy.

    Ok. A proszę powiedzieć czy da się takiego Fritza używać bez linii DSL?
    Przykładowo wpiąć do sieci LAN innego routera, ustawić adres ręcznie i trasę
    statyczną do internetu?

    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 6. Data: 2022-05-07 15:15:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek Skórzewski napisał:

    > Ok. A proszę powiedzieć czy da się takiego Fritza używać bez linii DSL?
    > Przykładowo wpiąć do sieci LAN innego routera, ustawić adres ręcznie
    > i trasę statyczną do internetu?

    Da się.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2022-05-27 11:40:30
    Od: Jacek Skórzewski <j...@g...com>

    sobota, 7 maja 2022 o 15:15:08 UTC+2 Jarosław Sokołowski napisał(a):
    > Da się.

    Dziękuję.
    Rzeczywiście, da się. Zdobyłem model 5050, chyba dość prehistoryczny. Bramka pobiera
    normalnie IP z DHCP.
    Nie potrafię pojąć, dlaczego zrobili UI tylko po niemiecku bez możliwości zmiany
    języka.
    Na szczęście radzę sobie z tymi wszystkimi ajnsztelungami i ubernehmenami.

    Niemniej połączenia wychodzącego nie udaje mi się nawiązać. Klient jest
    zarejestrowany, połączenia przychodzące działają.
    Podglądam w wiresharku komunikację i ciąg liczb który jest wysyłany do halonetu w SIP
    INVITE nie ma nic wspólnego z tym co kręcę na tarczy...
    Chyba muszę wydobyć z piwnicy panasonica KX-TS i przetestować z DTMF...

    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 8. Data: 2022-06-24 14:00:08
    Od: Jacek Skórzewski <j...@g...com>

    piątek, 27 maja 2022 o 11:40:31 UTC+2 Jacek Skórzewski napisał(a):
> [...]
    SIP INVITE nie ma nic wspólnego z tym co kręcę na tarczy...
    > Chyba muszę wydobyć z piwnicy panasonica KX-TS i przetestować z DTMF...

    Usiłuję działać z tym 5050 ale chyba nie jest to naljepszy produkt AVM. Na pewno
    stary.
    Zdecydowanie bardziej jestem przyzwyczajony do bogatości konfiguracji na poziomie
    Linksys SPA.
    A tu nie ma prawie nic.
    No i nie działa zbyt stabilnie, po kilku dniach niby klient zarejestrowany ale numer
    nieosiągalny...

    Macie dla mnie jakieś rady, Wujowie? ;)

    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 9. Data: 2022-06-24 17:14:14
    Od: "Piotr C." <k...@g...com>

    On Friday, June 24, 2022 at 5:00:11 AM UTC-7, Jacek Skórzewski wrote:
    > Macie dla mnie jakieś rady, Wujowie? ;)

    Grandstream HT812. Tylko.

    P.

  • 10. Data: 2022-06-27 14:39:00
    Od: Jacek Skórzewski <j...@g...com>

    piątek, 24 czerwca 2022 o 17:14:16 UTC+2 Piotr C. napisał(a):
    > Grandstream HT812. Tylko.

    Wspaniała rada! Pycha! ;)))

    Tak chyba zrobię.
    Tak się też trochę zastanawiam... Ten 5050 którego zdobyłem jest oznaczony na
    obudowie logiem niemieckiego operatora 1&1.
    Jak wchodzę na interfejs WWW, alarmuje mnie że software jest nieautoryzowany, mimo że
    wygląda standardowo.
    Może tam jest coś nagrzebane "pod spodem", że w invite wysyła jakieś dziwne rzeczy...
    Nie wiem, czy mi się chce to badać.

    Pozdrawiam,
    Jacek