  • 1. Data: 2021-02-26 10:22:06
    Temat: Czym lakieruja luksusowe samochody?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Stoi pod moim domem Maserati, chyba już drugi miesiąc.
    W tym czasie deszcz, śnieg, smog, odwilż, pyły - balkon mam kompletnie zasyfiony na
    czarno.
    Wszystkie auta pod domem na czarno.
    A Maserati jak nówka z salonu.
    Tak polakierowane, czy jakiś taki wosk?
    Co ciekawe szyby też czyste.
    Raczej o świcie właściciel nie schodzi pucować, bo jak leżał śnieg i gdy topniał, to
    na wszystkich, na Maserati też.
    Nie wiem czyje, bo bym spytał ;-)

  • 2. Data: 2021-02-26 10:55:05
    Temat: Re: Czym lakieruja luksusowe samochody?
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-02-26 o 10:22, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Raczej o świcie właściciel nie schodzi pucować, bo jak leżał śnieg i gdy
    > topniał, to na wszystkich, na Maserati też.

    Na takie auto to ptaki nie srają, deszcze nie pada, błoto nie śmie się
    przylepić...
    T.

  • 3. Data: 2021-02-26 11:34:17
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > Raczej o świcie właściciel nie schodzi pucować, bo jak leżał śnieg i gdy
    > topniał, to na wszystkich, na Maserati też.

    Widziałem auta z lakierami pokrytymi powierzchnią podobną do teflonowej.
    Nic się tego nie chciało trzymać, nawet pamiątki po ptakach same
    spadały. Wystarczał mały wiatr (choćby od jazdy) lub byle deszczyk.

    Natomiast w Pilkingtonie widziałem szyby z powierzchnią w jakiejś
    nano-technologi czy cuś takiego - efekt podobny. Nawet kurz nie miał się
    do czego przyczepić.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2021-02-26 12:01:05
    Od: K <n...@e...com>

    On 26/02/2021 10:34, Adam wrote:

> [...]
    >
    > Natomiast w Pilkingtonie widziałem szyby z powierzchnią w jakiejś
    > nano-technologi czy cuś takiego - efekt podobny. Nawet kurz nie miał się

    Na szybie podobny efekt daje tzw. niewidzialna wycieraczka w plynie.
    Tyle, ze nie trwa wiecznie. Na lakierze autodetajlingi klada cos w ten
    desen:
    https://www.ebay.co.uk/itm/500ML-Liquid-Glass-Nano-C
    eramic-Polish-Car-Coating-Hydrophobic-Polishing-Kits
    -/112729591965

  • 5. Data: 2021-02-26 12:01:27
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Z szybami rozumiem, są środki do pokrywania powierzchni szyb samochodów, są zresztą
    same szyby (chyba jakieś ultratwarde na
    powierzchni i byle pyłek się rozbija w pył).

    Dla porównania w nowym mieszkaniu w ogóle nam się szyby w oknach nie brudzą (raz na
    dwa lata ogarnę, zresztą też Pilkington), a w
    starym wyglądają jak brudne trzy dni po umyciu.

    Ciekawi mnie, czy ten lakier taki z fabryki Maserati wyszedł, czy czymś później
    pokryty w serwisie lub myjni.

    -----

  • 6. Data: 2021-02-26 13:14:23
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-02-2021 o 11:34, Adam pisze:

    > Widziałem auta z lakierami pokrytymi powierzchnią podobną do teflonowej.
    > Nic się tego nie chciało trzymać, nawet pamiątki po ptakach same
    > spadały. Wystarczał mały wiatr (choćby od jazdy) lub byle deszczyk.

    A ile kosztuje taka powłoka?
    Tyle co nowy lakier i trzeba ją co jakiś czas powtarzać? ;-)

  • 7. Data: 2021-02-26 13:30:41
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-02-26 o 13:14, Cavallino pisze:

    > A ile kosztuje taka powłoka?
    > Tyle co nowy lakier i trzeba ją co jakiś czas powtarzać? ;-)

    Nie wiem, nie pytałem o ceny. Natomiast powłoka nakładana jeden raz na
    wiele lat, ponoć na zawsze.
    Widziałem na jakimś zlocie. Ale to był zlot miłośników tuningu. Oni
    potrafią za sam kolektor wydechowy wydać tyle, za ile "zwykły" człowiek
    kupuje dobry używany samochód.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2021-02-26 13:35:29
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-02-2021 o 13:30, Adam pisze:

> [...]
    > Widziałem na jakimś zlocie. Ale to był zlot miłośników tuningu. Oni
    > potrafią za sam kolektor wydechowy wydać tyle, za ile "zwykły" człowiek

    Ano właśnie.
    W tym kontekście kilka tys zł za powłokę nano to mały wydatek. ;-)

  • 9. Data: 2021-02-26 14:48:22
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    W dniu 2021-02-26 o 13:14, Cavallino pisze:

    > A ile kosztuje taka powłoka?
    > Tyle co nowy lakier i trzeba ją co jakiś czas powtarzać? ;-)

    Tak ;-)

    Ale oszczędzasz na myjni i całe auto oblecisz za 3 złote: złotówka za
    mycie z proszkiem i dwójka za spłukiwanie wodą demineralizowaną :-)

  • 10. Data: 2021-02-26 16:20:52
    Od: K <n...@e...com>

    On 26/02/2021 13:48, zhbick wrote:

    > Tak ;-)
    >
    > Ale oszczędzasz na myjni i całe auto oblecisz za 3 złote: złotówka za
    > mycie z proszkiem i dwójka za spłukiwanie wodą demineralizowaną :-)

    Ile kosztuje polozenie powloki i ile zaoszczedzisz na pojedynczym myciu?
    Nie zebym byl przeciw bo to ladnie wyglada.