  • 31. Data: 2023-04-13 19:13:33
    Temat: Re: DCF77 i prognoza pogody
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid> napisał w
    wiadomości news:6425d7aa$0$19603$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Mirek" <m...@n...dev> napisał w wiadomości

    > W mieszkaniach z centralnym ogrzewaniem? Sucho dość.
    > Były gustowne barometry, niskie ciśnienie - chmurka, wysokie - słoneczko.
    > Ten ciśnienia nie mierzy, przynajmniej nic nie piszą.
    >
    > Może go znów odpalą i porówna się prognozę z rzeczywistością.

    Po krótkim używaniu można powiedzieć, że prognoza jest z sufitu. Tzn.
    pokazuje chmurki z deszczykiem, na dworze w ciągu kilku godzin
    słońce, lekkie zachmurzenie. Albo słońce a w rzczywistości przelotne
    deszcze. Może nie jest to wpadka na maksa typu słońce-ulewa jednak
    chyba nie jest w stanie prawidłowo zaprognozować.
    Z pogodą w okolicach Frankfurtu nie porónywałem...
    Czas działa dobrze, nawet gdy nie wyświetla symbolu DCF (trzyma
    stabilnie, może nawet wypracowuje poprawkę dla lokalnego kwarca?).
    Wilgotność chyba trochę za mało, temperaturki zawyża do 2 st. C,
    zwłaszcza niższe na zewnątrz. Poza tym bardzo wolno reaguje na
    zmiany (uśrednia?).
    Chyba, że kryje jakieś tajemnice i ktoś je poznał...

    Arek

  • 32. Data: 2023-04-14 02:57:16
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 13 April 2023 at 19:13:38 UTC+2, Arek wrote:
> [...]
    > zmiany (uśrednia?).
    > Chyba, że kryje jakieś tajemnice i ktoś je poznał...

    Mam pytanko.
    Kupiłem domową, prostą stację pogodową z termometrem wewnętrznym i zewnętrznym, jako
    termopara na kabelku - kilka metrów.
    Ustawiłem datę, godzinę, pokazuje wilgotność 25% w domu, fazy księzyca, temperaturę
    23.0 C (oba czujniki w domu)

    ale pulsuje słoneczko od wielu dni, a kilka dni temu pokazywało deszcz.

    Jaki jest czujnik słoneczka czy deszczu (pewnie ciśnieniowy), bo dziś padało, a na
    wyświetlaczu ciągle słoneczko rozbłyska w pełni.

    Nie ma prodocenta, obudowa czarna, mieści się w dłoni
    i przyciski
    MODE
    C/F
    MAX/MIN ( ten do odczytu
    temp)

    i jeszcze jeden bez oznaczenia

    I na obudowie
    x SET
    a z drugiej strony: x ADJUST
    x SNOOZE

    Nie moge wykapować, dlaczego nie podaje deszczu, gdy pada ?

    Ciśnienie wyrównane z tym na dworze, bo od okien wieje

    Dałem 5zł, na jednego paluszka AAA
    Z tyłu jest jeszcze reset
    i pionowy otwór aby wstawić na spornik

    help help

  • 33. Data: 2023-04-14 08:07:22
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Arek <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid> napisał(a):
> [...]
    > deszcze. Może nie jest to wpadka na maksa typu słońce-ulewa jednak
    > chyba nie jest w stanie prawidłowo zaprognozować.

    Ma tylko kilka podstawowych czujników i nie ma informacji o zjawiskach
    odległych (np. nadciągającym froncie burzowym albo ciepłym powietrzu znad
    Afryki). Dlatego tę prognozę trzeba traktować z przymrużeniem oka.

    > Z pogodą w okolicach Frankfurtu nie porónywałem...

    Nic nie wskazuje aby ta stacja odbierała radiowe prognozy pogody. Poza tym
    te prognozy są dla wielu obszarów, nie tylko Frankfurtu.

    > Chyba, że kryje jakieś tajemnice i ktoś je poznał...

    Sęk w tym, że to prosta stacja i nie trzeba się w niej doszukiwać niewiadomo
    czego.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 34. Data: 2023-04-24 14:14:29
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Dawid Rutkowski wrote:

    > Chyba hitlerowcy mieli w czasie wojny system nocnego naprowadzania
    > bombowców nad cele w UK z dwóch nadajników - ale szczęśliwie
    > okazało się to jednak zbyt mało celne.

    Nie był zbyt mało celny, za to go szybko zhackowano. :]

    https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_the_Beams

    Pozdrawiam, Piotr

  • 35. Data: 2023-04-24 14:18:09
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Dawid Rutkowski wrote:

    > A wymyślili już nowy sygnał do ataku jądrowego dla okrętów podwodnych?

    Raczej braku ataku. :-) Póki BBC nadaje, nie strzelać. Teraz pewnie
    sobie kapitan ma sprawdzić na TikToku.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 36. Data: 2023-04-24 14:19:49
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    J.F wrote:

    > Mysle, ze jeszcze troche pociagnie.
    > Jest wola polityczna zapewnic program "rodakom za granicą".

    A rodacy coś słyszą? Bo ja na LW tylko przetwornice impulsowe.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 37. Data: 2023-04-24 14:21:17
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    LordBluzg(R)?? wrote:

    > ale spokojnie pokazuje stan pogody :)

    Okno też pokazuje. Po co Wam te stacje? ;-P

    Pozdrawiam, Piotr

  • 38. Data: 2023-04-24 14:34:58
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.04.2023 o 14:21, Piotr Wyderski pisze:

    > Okno też pokazuje. Po co Wam te stacje? ;-P

    Dla mnie to "obrazek" i duży zegar ale głównie pomiar temperatury
    in/out. Pogodę sprawdzam w smartfonie, przydaje się prognoza jak planuję
    coś robić na działce...ale Stary mnie nie lubi. Stary, to ten co siedzi
    za chmurami i się z nas nabija. W zeszłym roku planowałem 5x grilla na
    działce. Wszystko przygotowane, zamarynowane a ten stary dziad nagle
    jebnął deszczem i po zawodach (w prognozie nie było). Nie zrobiłem
    grilla. Wczoraj też. Wkurw mnie wziął i musiałem jeść z patelni w domu.
    Kobieta mi zawsze powtarza:

    Jak chcesz dziada rozśmieszyć to powiedz głośno o swoich planach.

    Złośliwa menda.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 39. Data: 2023-05-01 10:15:42
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Nie był zbyt mało celny, za to go szybko zhackowano. :]
    >
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_the_Beams

    Bardzo ciekawe, dzięki za linka :)

    --
    Janusz