  • 11. Data: 2021-11-18 13:49:41
    Temat: Re: Dawno dawno temu...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 17 Nov 2021 22:30:12 +0100, Janusz wrote:

    > No ale jakie masz zużycie ropy poza transportem a zużycie energii poza
    > samochodami?

    W Polsce nieduze, na swiecie uzywa sie jednak ropy do elektrowni, do
    ogrzewania ... do produkcji chemicznej, np plastikow.

    J.

  • 12. Data: 2021-11-18 14:40:13
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-11-18 o 00:25, RadoslawF pisze:

    > Pierwsze to produkcja wszechobecnego transportu.
    > Drugie to ogrzewanie pomieszczeń i wszelaka produkcja przemysłowa.

    Sorki miało być wszechobecnego plastiku a nie transportu.

    pozdrawiam

  • 13. Data: 2021-11-18 14:43:24
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-11-18 o 12:27, ii pisze:

    > To przecież spalinowe jeszcze bardziej uzależniają. Nie wykopiesz sobie
    > złoża ropy a panele jak najbardziej możesz położyć.

    Panele w naszym klimacie są praktycznie bezużyteczne.
    Co ci po panelach jak w nocy temperatura spadnie do zera?
    Panelami sobie naładujesz mały akumulatorek na którym potem
    posłuchasz rządowej propagandy puszczanej w radiu.

    pozdrawiam

  • 14. Data: 2021-11-18 15:15:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Nov 2021 14:43:24 +0100, RadoslawF wrote:

    > Panele w naszym klimacie są praktycznie bezużyteczne.
    > Co ci po panelach jak w nocy temperatura spadnie do zera?

    Jak dobrze zaizolujesz dom i nagrzejesz w dzien, to jedna noc
    przetrwa.
    Szczegolnie, ze mozna sobie jakis akumulator ciepla zrobic.

    Tylko ... w zimie to i niebo czesto pochmurne.

    > Panelami sobie naładujesz mały akumulatorek na którym potem
    > posłuchasz rządowej propagandy puszczanej w radiu.

    A nadajnik na akumulatory czy na generator?

    Rano sobie posluchasz, w nocy ciemno i zimno - spac pod pierzyną.

    Czyli co - kawal lasu sobie kupic, bedzie na ogrzewanie zimą?
    Tylko ta wredna wladza drzew nie pozwala wycinac, pewnie dlatego,
    zebys glosowal jak trzeba :-)

    J.

  • 15. Data: 2021-11-18 18:04:54
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 18.11.2021 11:27, ii wrote:

    > To przecież spalinowe jeszcze bardziej uzależniają. Nie wykopiesz sobie
    > złoża ropy a panele jak najbardziej możesz położyć.

    ile tych paneli zmieścisz na aucie? Wiem, nie o auto chodzi. To jaki
    będziesz mieć zasięg z tych paneli, a ile km zrobisz na zbiorniku albo
    dwóch paliwa? Z kilkoma bańkami w bagazniku, w razie konieczności,
    przejedziesz całą europę bez tankowania

    Lukasz

  • 16. Data: 2021-11-18 18:20:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Nov 2021 17:04:54 +0000, ddddddddddddd wrote:

> [...]
    > będziesz mieć zasięg z tych paneli, a ile km zrobisz na zbiorniku albo
    > dwóch paliwa? Z kilkoma bańkami w bagazniku, w razie konieczności,

    To sie postawi bramki na granicach i uslyszysz, ze nie wolno wwozic w
    kanistrach :-)

    A tak w ogole, to pod warunkiem, ze paliwo zdobedziesz do tych baniek.
    Teraz zaden kłopot, a w przyszlosci ... kto wie.
    np zrobia kartki na 20l miesiecznie, a kto ma wiecej, to spekulant
    kary godny :-)

    J.

  • 17. Data: 2021-11-18 19:43:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    > ile tych paneli zmieścisz na aucie? Wiem, nie o auto chodzi. To jaki
    > będziesz mieć zasięg z tych paneli,

    z paneli mozna miec zasieg bardzo duzy

    https://www.youtube.com/watch?v=5iCCbRD65Ks

    Tylko predkosc troche mala jak na dalekie wycieczki.

    Ale mozna troche szybciej
    https://en.wikipedia.org/wiki/Solar_Impulse
    https://www.youtube.com/watch?v=4qbROmxxIOU

    https://www.newscientist.com/article/2285848-us-navy
    -is-developing-a-solar-powered-plane-that-can-fly-fo
    r-90-days/

    i nawet ropy na asfalt nie trzeba ..

    J.

  • 18. Data: 2021-11-18 20:02:44
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-11-2021 o 18:04, ddddddddddddd pisze:

> [...]
    > będziesz mieć zasięg z tych paneli, a ile km zrobisz na zbiorniku albo
    > dwóch paliwa? Z kilkoma bańkami w bagazniku, w razie konieczności,

    Tyle że nie każdy ma potrzeby prepersa....

  • 19. Data: 2021-11-19 00:33:45
    Od: ii <i...@o...invalid>

> [...]
    > będziesz mieć zasięg z tych paneli, a ile km zrobisz na zbiorniku albo
    > dwóch paliwa? Z kilkoma bańkami w bagazniku, w razie konieczności,

    Z garażu mogę spokojnie ładować codziennie Twizy od zera do 100%. A
    zwykle jedno ładowanie to tydzień mojego jeżdżenia. Niekiedy oczywiście
    więcej. Niekiedy jadę przez Polskę. Ostatnio pociągiem jechałem. Niczego
    mi więcej nie potrzeba. Przed obłąkańcami od pandemii nie ucieknę bo
    wszędzie oni.

  • 20. Data: 2021-11-19 14:32:17
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-11-18 o 15:15, J.F pisze:

    > Jak dobrze zaizolujesz dom i nagrzejesz w dzien, to jedna noc
    > przetrwa.
    > Szczegolnie, ze mozna sobie jakis akumulator ciepla zrobic.

    Czyli przyznaj od razu że najlepiej to taki dobrze zaizolowany
    postawić od nowa a i tak będzie drogo.

    > Tylko ... w zimie to i niebo czesto pochmurne.

    :-)

    > A nadajnik na akumulatory czy na generator?

    Stacje nadawcze takiego emitela mają agregaty i po kilka ton paliwa.
    Na miesiąc starczy bez problemu. Wiem bo byłem pracownikiem.
    Pytanie jak zabezpieczone są studia?

    > Rano sobie posluchasz, w nocy ciemno i zimno - spac pod pierzyną.

    Radio na byle baterii pochodzi ileś dni.
    Jak do tej samej baterii podepniesz oświetlenie (diody)
    to starczy na godziny. Jak byś chciał ogrzać mieszkanie
    czy wodę zagotować to zdechnie szybko.

    > Czyli co - kawal lasu sobie kupic, bedzie na ogrzewanie zimą?
    > Tylko ta wredna wladza drzew nie pozwala wycinac, pewnie dlatego,
    > zebys glosowal jak trzeba :-)

    Prepersi z własnymi domkami mają i własne lasy.
    No ale oni mają nie tylko butle z gazem w zapasie, oni potrafią
    magazynować wodę pitną. No ale każde hobby musi kosztować.