  • 11. Data: 2020-10-22 13:24:04
    Temat: Re: Detonator SMD
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Cezar wrote:

    > Tak na marginesie... Czy to nie podlega pod jakieś ustawy o handlu
    > materiałami wybuchowymi? :-)

    Zakup opornika? Dobre pytanie, ale chyba nie...
    A że on fajnie i w przewidywalny sposób wybucha, to taki detal. Każdy
    wybucha. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 12. Data: 2020-10-22 14:05:34
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 22.10.2020 o 12:41, Cezar pisze:
> [...]
    ives-products/detonators-go-surface-mount-2015-04/

    orow/8787382/

    > Tak na marginesie... Czy to nie podlega pod jakieś ustawy o handlu
    > materiałami wybuchowymi? :-)

    Zauważ, że to nie jest detonator. Detonator masz sobie z tego zrobić
    sam: "The MEPIC active area (heating zone) will be impregnated by the
    user with a primary pyrotechnic material (usually wet primer
    followed by drying) in such way to ensure an intimate contact for an
    optimum heat transfer of thermal energy."

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 13. Data: 2020-10-22 14:21:36
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Paweł Pawłowicz wrote:

    > Zauważ, że to nie jest detonator.

    Niby nie jest, ale spróbuj sobie kupić np. krytron. Też nie jest to
    element wybuchowy, ale po udanej transakcji zachodzi niezerowe
    prawdopodobieństwo przezczaszkowego zatrucia się ołowiem.

    W czasach, gdy za 4% HNO3 grożą 2 latka świata w kratkę Cezar może być
    niebezpiecznie blisko prawdy. :-(

    Pozdrawiam, Piotr

  • 14. Data: 2020-10-22 16:19:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    Paweł Pawłowicz wrote:

    >Niby nie jest, ale spróbuj sobie kupić np. krytron. Też nie jest to
    >element wybuchowy, ale po udanej transakcji zachodzi niezerowe
    >prawdopodobieństwo przezczaszkowego zatrucia się ołowiem.

    No gdzie, kto mialby zatruc ?
    Predzej sie okaze, ze groza 2 lata

    >W czasach, gdy za 4% HNO3 grożą 2 latka świata w kratkę Cezar może
    >być niebezpiecznie blisko prawdy. :-(

    Tylko ... gdzie te krytrony mozna kupic.
    Sa w wolnej sprzedazy, czy za samo szukanie 10 lat grozi :-)

    J.

  • 15. Data: 2020-10-22 19:25:50
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 22.10.2020 o 16:19, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Piotr Wyderski"  napisał w wiadomości grup
    ..

    > No gdzie, kto mialby zatruc ?

    Dziewięciomilimertowy ołów bywa paskudnie niezdrowy ;-)

    P.P.

  • 16. Data: 2020-10-22 21:28:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Dziewięciomilimertowy ołów bywa paskudnie niezdrowy ;-)

    Ale kto mialby go wystrzelic ?
    Policja, ABW, CBA, CIA, FBI ?
    Oni w kajdanki zamkna.

    Predzej bym sie obawial wizyty jakiegos terrorysty, co sie dowiedzial
    ze ow krytron kupilem i posiadam ...

    J.

  • 17. Data: 2020-10-22 22:38:49
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Ale kto mialby go wystrzelic ?

    Nieznani sprawcy, oczywiście. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 18. Data: 2020-10-23 01:52:17
    Od: a...@m...uni.wroc.pl

    Piotr Wyderski <p...@n...mil> wrote:

    > Niby nie jest, ale spr?buj sobie kupi? np. krytron. Te? nie jest to
    > element wybuchowy, ale po udanej transakcji zachodzi niezerowe
    > prawdopodobie?stwo przezczaszkowego zatrucia si? o?owiem.

    Amerykanie maja ostre restrykcje na export krytronow. Izrael
    to obszedl, Anglicy wspolpracowali nad bomba wiec moze dostali
    po dobroci, ale jak inni sobie radza? Ruskim raczej krytronow
    nie sprzedawali, Chinom i Fracji tez raczej nie. Wiec krytrony
    powinno sie dac czyms zastapic (albo sa niezalezni od
    Amerykanow producenci).

    --
    Waldek Hebisch

  • 19. Data: 2020-10-23 14:51:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik antispam napisał w wiadomości grup
    Piotr Wyderski <p...@n...mil> wrote:

> [...]
    >nie sprzedawali, Chinom i Fracji tez raczej nie. Wiec krytrony
    >powinno sie dac czyms zastapic (albo sa niezalezni od

    Tylko moment ... krytron w Polsce to spopularyzowal IMO Alistar
    MacLean, ktory go umiescil w jednej z powiesci (Santoryn ?).

    I nie wiem - z ignoracji, z jakis plotek, czy w ramach celowej
    dezinformacji, przedstawil jako urzadzenie do detonowania bomb
    atomowych.
    Mialo to miec postac walizki.

    Tymczasem to w miare prosta lampa gazowana, rodzaj tyratronu.
    Do wykonania w kraju posiadajacym przemysl lampowy raczej nietrudne.

    Domyslam sie, ze mogla by byc pomocna w jednoczesnym odpalaniu
    ladunkow implozyjnych, wiec moze nawet okreslenie MacLeana pasuje.
    I cos mi chodzi po glowie, ze byly bez problemow dostepne w sklepach
    ... amerykanskich.

    Tylko ... internet pisze, ze jest wersja prozniowa, Sprytron, gdyz w
    srodowisku radioaktywnym promieniowanie moze prowadzic to
    przypadkowego wyzwolenia.

    Hm ... celowa dezinformacja z tym krytronem ?

    J.

  • 20. Data: 2020-10-23 17:02:15
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Tymczasem to w miare prosta lampa gazowana

    Też się zastanawiam, w czym rzecz, bo na oko to żadna rocket science.

    > rodzaj tyratronu. Do wykonania w kraju posiadajacym przemysl lampowy raczej
    nietrudne.

    Widać jednak nie takie proste. Jakoś Izrael 469 przeszmuglowanych
    odniósł z powrotem w ząbkach ze łzami w oczach, a 341 mu "się zepsuło"
    podczas testów. :->

    Byłaby prosta, to dwie by się zepsuły. :->

    Pozdrawiam, Piotr