  • 71. Data: 2023-03-30 21:30:13
    Temat: Re: Dieselgate: sąd cofnął Volkswagenowi homologację silnika
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Mar 2023 20:04:59 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    > Wychodzi, że spalinowcem się jedzie, jest tydzień urlopu i wracajac do
    > domu, spotyka się prątka, który dopiero dojeżdża na miejsce. Będzie też
    > wracał tydzień. Już pisałem, ze prątkowcy muszą mieć więcej dni urlopu
    > po prostu :]

    To zalezy co kto lubi.
    Mozna pojechac "do Grecji", a po drodze zwiedzic Wieden, Budapeszt,
    Belgrad, Tatry i Balaton i byc zadowolonym,
    a mozna mozliwie szybko przejechac czy przeleciec, uwalic sie na plaĹźy
    i też być zadowolonym :-)

    Ja tam tylko wiem, że jak jadę na narty
    (/żaglówkę/windsurfing/nurkowanie)
    to chce jezdzic na nartach, a nie samochodem po motelach i
    restauracjach :-)

    A za ktĂłryms razem ... a co tam ciekawego mozna w tym Budapeszcie
    zobaczyc, szczegolnie w upalne lato :-)

    J.

  • 72. Data: 2023-03-30 21:32:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 30 Mar 2023 20:09:17 +0200, Shrek wrote:

    > Gówno prawda, chyba że stołuje sie na lidlach w dziale z owsem. Na
    > elektowozie można sobie poczytać gdzie i ile razy tankował w drodze na
    > słowację.
    >
    > Albo jak to wszysko ma ze słońca a jak pomylił taryfę i miał prąd
    > droższy oo bodajże 20gr na kilowatogodzinie, to był w plecy parę stówek
    > w dwa miesiące czyl wpierdolił coś koło megawatogodziny w tym czasie:P
    >
    > Mitoman i hipokryta.

    Wiadomo w od dawna, na nasze szczescie skutki spadają czesto na niego.

    Co nie znaczy, ze postepu w elektrycznych samochodach nie ma.
    Tylko jeszcze zeby sloneczko pozwolilo tanio ładować.

    J.

  • 73. Data: 2023-03-30 21:46:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.03.2023 o 21:32, J.F pisze:

    > Wiadomo w od dawna, na nasze szczescie skutki spadają czesto na niego.
    >
    > Co nie znaczy, ze postepu w elektrycznych samochodach nie ma.

    Nikt nie przeczy że jest. Poki co nie nadaje się to na masową motoryzajcę.

    > Tylko jeszcze zeby sloneczko pozwolilo tanio ładować.

    Taa - wyprowadź się na wieś, żeby móc dojeżdzać do miasta:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 74. Data: 2023-03-30 21:49:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.03.2023 o 21:30, J.F pisze:

    > To zalezy co kto lubi.
    > Mozna pojechac "do Grecji", a po drodze zwiedzic Wieden, Budapeszt,
    > Belgrad, Tatry i Balaton i byc zadowolonym,
    > a mozna mozliwie szybko przejechac czy przeleciec, uwalic sie na plaży
    > i też być zadowolonym :-)

    Różnica polega na tym, że spalinką można jak ci się podoba a elektrykiem
    nie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 75. Data: 2023-03-31 07:38:22
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 30-03-2023 o 19:24, J.F pisze:

    > trasie, na szybkich ladowarkach.
    > Sobie zostawisz na noc pod gniazdkiem, to bedzie 100%.

    Dokładnie tak.
    Do 100% to na noclegu.

    > Albo pojdziesz na dlugi obiad. Albo do sklepu na dluzsze zakupy.

    Raczej sytuacja na kino jakieś, albo inne termy.

    > A w trasie
    > https://youtu.be/_XZVrFS6pBM?t=100
    > 300km w 15 minut. Prawie jak LPG.

    Nie prawie, tylko szybciej.
    Taniego LPG w Bratysławie chyba z pół godziny szukałem.
    I tak - wystarczyło go na niecałe 300 km.

    > I nawet nie trzeba Tesli
    > https://youtu.be/nNKGbTagS_U?t=105
    >
    > moze nawet lepsza niz Tesla ...

    Tak już ze 30 razy Ci o tym pisałem....
    Tesla już dawno nie ładuje się najszybciej na rynku.

  • 76. Data: 2023-03-31 07:40:27
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 30-03-2023 o 19:31, J.F pisze:

    > A owszem. Ale to symbolicznie było - on dojechal, ty dopiero w polowie
    > trasy. A pisałeś, ze czasowo tak samo.

    Bo tak samo.
    ICE też bym był w połowie trasy.
    Mnie się z jazdą nie spieszy, pisałem o tym już z 10 lat temu....

    > Samolotem,

    Oczywiście.
    Żona by mi oczy wydrapała, gdyby miała jechać na Zakythos samochodem,
    jakimkolwiek.

  • 77. Data: 2023-03-31 07:42:23
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Mozna i tak. Tylko potem trzeba wrocic, i sie okaze, ze sie 10 dni
    > jechalo i 4 "odpoczywało" :-)

    Dla niektórych to ta jazda jest odpoczynkiem i sensem wakacji.
    A leżenie plackiem na plaży to niemiłosierna katorga i nieco zbędna
    przerwa w powyższym.....

    Mnie pasuje codziennie w innym miejscu - ale żona nie chce się skusić na
    trasę w kamperze....

  • 78. Data: 2023-03-31 07:50:18
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    Nawet nazwy kraju dzban nie spamiętał prawidłowo.

    Podróż była do Chorwacji, w ramach testu "cebula race" - tutaj też o tym
    pisałem.
    I w sumie dobrze że ją wykonałem, bo już teraz by się nie dało.
    Ostatni rok pozabijał prawie wszystkie darmowe ładowarki.

    LOL !!!!
    200 zł to było za opłaty stałe, prądu w tym czasie praktycznie nie
    zdążyłem skonsumować, bo to było na świeżo podłączonym liczniku na daczy.

    A tam PV nie mam, nie ma sensu na razie, za świeża sprawa.

    Po wyprostowaniu sprawy płacę z 50 zł za 2 miesiące...
    I to nie ja pomyliłem taryfy, tylko Energa chamsko mnie oszukała przy
    zawieraniu, twierdząc, że nie mają normalnej taryfy.

    Uwielbiam takie zakłamanie i prekręcanie faktów - jakby dzban nie był
    dawno w kiblu, to musiałby tam trafić.

  • 79. Data: 2023-03-31 08:44:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.03.2023 o 07:50, Cavallino pisze:

    > Nawet nazwy kraju dzban nie spamiętał prawidłowo.
    >
    > Podróż była do Chorwacji,

    Zgadza się. Masz mnie.

    > w ramach testu "cebula race" - tutaj też o tym
    > pisałem.

    Wszystkie twoje wypowiedzi tutaj bez wyjątku śmierdzą cebulą.

    > LOL !!!!
    > 200 zł to było za opłaty stałe,

    To po co załączałeś tabelki z cenami za kwh a nie za opłaty stałe?

    > A tam PV nie mam, nie ma sensu na razie, za świeża sprawa.

    No ale ty jeżdzisz na słońce. Tak to się kończy jak sprawdzić. A w domu
    ile masz rocznego zużycia z sieci? Bo ty tak jeżdzisz na słońce, że
    elektrony są sprytne i w dzień trafiają do sieci i tam czekają aż
    podłaczysz elektryka, czy raczej idą od razu w to co aktualnie prąd
    ciągnie. Uczciwie, to "zielona energia" idzie na to co i tak musisz mieć
    elektryczne, a dla samochodu idzie to co zostaje - czyli w praktyce to
    samochód jest właśnie zasilany z sieci a cała reszta z fotowoltaiki.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 80. Data: 2023-03-31 11:04:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 30 Mar 2023 21:49:00 +0200, Shrek wrote:

    > Różnica polega na tym, że spalinką można jak ci się podoba a elektrykiem
    > nie.

    Jak beda szybkie ladowarki (a widac, ze juz zaczynaja być), i w
    wystarczajacej ilosci, i pradu nie zabraknie, i OZE sie wybuduje ...
    to i elektrykiem jakby niewiele dluzej.

    Tylko trzeba przyzwyczajenia nieco zmienic..

    J.