  • 81. Data: 2023-03-31 11:08:47
    Temat: Re: Dieselgate: sąd cofnął Volkswagenowi homologację silnika
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 31 Mar 2023 07:40:27 +0200, Cavallino wrote:

    > Bo tak samo.
    > ICE też bym był w połowie trasy.
    > Mnie się z jazdą nie spieszy, pisałem o tym już z 10 lat temu....

    I wtedy i niedawno chiales "tłuszczy" odebrac samochody ... zeby tloku
    na drodze nie robili.

    Co ci przeszkadzają, jak ci sie nie spieszy ? :-P

    > Oczywiście.
    > Żona by mi oczy wydrapała, gdyby miała jechać na Zakythos samochodem,
    > jakimkolwiek.

    Żonę całkowicie rozumiem. Sam uwazam, ze troche za daleko.
    Ale jak sie jedzie z dwójką dzieci, chce zaoszczedzic pod namiotem,
    czy np zabrac sprzet do nurkowania ... albo pozwiedzac Grecje ...

    J.

  • 82. Data: 2023-03-31 11:09:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 31 Mar 2023 07:42:23 +0200, Cavallino wrote:

    > Dla niektórych to ta jazda jest odpoczynkiem i sensem wakacji.
    > A leżenie plackiem na plaży to niemiłosierna katorga i nieco zbędna
    > przerwa w powyższym.....
    >
    > Mnie pasuje codziennie w innym miejscu - ale żona nie chce się skusić na
    > trasę w kamperze....

    A robią elektryczne? :-)

    J.

  • 83. Data: 2023-03-31 11:11:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 30 Mar 2023 20:15:23 +0200, Shrek wrote:

    > Z naciskiem na prawie - samo tankowanie LPG to 2-2,5 minuty.

    Kiedys IMHO ciut dluzej. Z szukaniem stacji jeszcze dluzej.
    Kolejka tez potrafi być.

    > A i tak jak
    > jest przed tobą dwóch w kolejce to się można wkurwić.

    No widzisz - stoisz, czekasz, wkurwiasz sie.
    A móglbys spokojnie ładować :-)

    Gorzej, jak do ładowarki tez dwóch w kolejce :-)

    J.

  • 84. Data: 2023-03-31 11:22:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.03.2023 o 11:11, J.F pisze:

    > Kiedys IMHO ciut dluzej. Z szukaniem stacji jeszcze dluzej.
    > Kolejka tez potrafi być.

    Sprawdziłem kiedyś - pod instrybutorem pusto, niewielka kolejka - 4 minuty.

    > No widzisz - stoisz, czekasz, wkurwiasz sie.
    > A móglbys spokojnie ładować :-)

    Jakbym mógł spokojnie ładować to był ładował. Dwóch było przed
    dystrybutorem i trochę powyżej 10 minut trwało...

    > Gorzej, jak do ładowarki tez dwóch w kolejce :-)

    No własnie - robi się 50 minut:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 85. Data: 2023-03-31 11:24:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.03.2023 o 11:04, J.F pisze:

    > Jak beda szybkie ladowarki (a widac, ze juz zaczynaja być), i w
    > wystarczajacej ilosci, i pradu nie zabraknie, i OZE sie wybuduje ...
    > to i elektrykiem jakby niewiele dluzej.

    To jak będzie to zawołaj. Na razie nie ma i elektrykiem jest drożej za
    to mniej komfortowo:P

    > Tylko trzeba przyzwyczajenia nieco zmienic..

    Znaczy jak? Że mam czekać godzinę aż pojadę dalej?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 86. Data: 2023-03-31 11:57:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.03.2023 o 11:22, Shrek pisze:

    > Sprawdziłem kiedyś - pod instrybutorem pusto, niewielka kolejka - 4 minuty.

    I jeszcze jedno - nie ma żadnego fundamentalnego powodu, żeby trwało to
    tyle co samo zatankowanie. To że trzeba iść do kasy jest powodem
    biznesowym nie technicznym i da się go prosto rozwiązać instalując
    terminal przy instrybutorze. Natomiast czas ładowania wynika z powodów
    technicznych i nie jest prosto rozwiązywalny nawet większymi
    ładowarkami. Bo po pierwsze to nie jest tak, że można sobie założyć po
    prostu większą (sieć), pod drugie większy prąd to większe przekroje
    magistral zasilających (również w samochodzie co wiąże się z masą), po
    trzecie nie przeskoczysz konieczności zastosowania złącza rozłączalnego,
    co przy dużych prądach jest problematyczne, awaryjne i po prostu
    niebezpieczne - przy 250kW trójfazowo wychodzi 400A. Przy ładowaniu AC
    ładowarkę masz praktycznie w samochodzie - to też waży. Ładowanie takimi
    prądami pomijając wpływ na baterię powoduje, że cała instalacja łącznie
    z baterią musi być również przewymiarowana w stosunku do tego co używasz
    w czasie jazdy. Ogólnie kupa problemów.

    Obstawiam że skończy się to wymiennymi bateriami a pokątne ładowanie
    będzie traktowane jak bimbrownictwo (oczywiście prąd od tego już nie
    stanieje). Przypomnę co pisałem kiedyś - cała ta eletrorewolucja skończy
    się tym, że nie będziesz miał samochodu elektrycznego, prąd będzie w
    chuj drogi a jeszcze dopłacisz do zakupu elektryków przez bogatszych od
    ciebie i dodatkowo w rozbudowę infry. Na razie się sprawdza. Tym co
    piszą, że sobie bedą zasilać swoimi PV przypominam, że kilka lat temu
    była praktycznie przymusowa wymiana kotłów na ekologiczne na pellet i
    gaz - za chwilę będą zakazana i obłożone podatkami jako nieekologiczne.
    Akcyza na paliwa to poważna pozycja w budżecie i tylko naiwni mogli
    wierzyć, że to będzie tak, że będziesz jeździł sobie tanim elektrykiem
    na tani prąd bez akcyzy:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 87. Data: 2023-03-31 13:34:29
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 31-03-2023 o 11:08, J.F pisze:

    > I wtedy i niedawno chiales "tłuszczy" odebrac samochody ... zeby tloku
    > na drodze nie robili.

    Nie samochody, tylko prawka.
    A samochody wystarczy gruntownie badać - same odpadną.
    Nadal chcę.

    > Żonę całkowicie rozumiem. Sam uwazam, ze troche za daleko.
    > Ale jak sie jedzie z dwójką dzieci, chce zaoszczedzic pod namiotem,

    Za ten pomysł też wydrapanie oczu grozi.
    A Ty ile masz lat, że się dziećmi przejmujesz?

    Wnuki już też będą wygodne i o żadnym namiocie niekoniecznie będą
    chciały słyszeć.

    > czy np zabrac sprzet do nurkowania ... albo pozwiedzac Grecje ...

    To elektryk się nada.
    Zwiedzanie to nie zapierdzielanie "na jeden raz, z butelką na mocz na
    pokładzie".

  • 88. Data: 2023-03-31 13:36:37
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 31-03-2023 o 11:09, J.F pisze:

    > A robią elektryczne? :-)

    Prawdziwe jeszcze chyba nie, może komuś przerobiony dostawczak wystarczy.
    Albo ID Buzz.

    Ale temat dla mnie i tak nie istnieje, bo apartament po drodze wynajmuje
    się taniej niż jakiegokolwiek kampera, jest większy, ma przestronną
    łazienkę i ktoś inny go sprząta.

  • 89. Data: 2023-03-31 15:22:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.03.2023 o 13:34, Cavallino pisze:

    > Nie samochody, tylko prawka.

    Za co?

    > A samochody wystarczy gruntownie badać - same odpadną.
    > Nadal chcę.

    Nie bradzo - pisałeś, że jak zakażą spalinek to plebsu nie będzie stać
    na auto.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 90. Data: 2023-03-31 15:35:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 31 Mar 2023 13:36:37 +0200, Cavallino wrote:

    > Prawdziwe jeszcze chyba nie, może komuś przerobiony dostawczak wystarczy.
    > Albo ID Buzz.

    To widze, ze chetnie zrezygnujesz z BEV na rzecz ICE :-P

    > Ale temat dla mnie i tak nie istnieje, bo apartament po drodze wynajmuje
    > się taniej niż jakiegokolwiek kampera, jest większy, ma przestronną
    > łazienkę i ktoś inny go sprząta.

    No wlasnie ...

    J.