  • 71. Data: 2022-10-28 16:26:28
    Temat: Re: Długość kabla sieciowego
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > Internet nie jest imperialnym wynalazkiem?

    A komu konkretnie przypisujesz jego autorstwo?

    > Dziesięciokrotnie na 10 metrach? -- to chyba bardzo dużo...

    Dlatego w tym wypadku  trzeba korzystać z jak najkrótszego kabla i jak
    najlepszej jakości.

    > Miasto ma inną propagację pozamieście?

    W żadnym mieście w którym bylem nie było problemów z szybkością
    internetu. Nawet darmowe Aero2 chodzi jak burza.

    > Chyba w wyczynowych silnikach spalinowych tak
    > jest -- o każdy centymetr sześcienny trzeba walczyć...
    >
    > BTW to nie jest cm^3, lecz (cm)^3 czyli centy sześcienny
    > metr sześcienny -- potęgowanie ma inny priorytet niż mnożenie...
    >
    >    0.01*m^3 =/=(0.01*m)^3

    I w walce o sprawność łącza internetowego.

  • 72. Data: 2022-10-28 22:50:10
    Temat: Re: D?ugo?? kabla sieciowego
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    piątek, 28 października 2022 o 16:26:01 UTC+2 trybun napisał(a):

    > Dobrze wiedzieć, jednak ja mam dość marnego dostawcę, 1.5-2MB/s to górne
    > prędkości i dostępne tylko momentami. A średnia to 0,6MB/s. Tak więc jak
    > widać u mnie każdy detal się liczy.

    Mam nadzieje ze szanowni dyskutanci rozrozniaja aspekty i specyfike dzialania
    jakiegos pasciatego DSL-a gdzie centralowy DLSAM jest 4-5-7km od odbiornika or kabla
    cat5/6 lezacego na obszarze posesji czy wrecz w domu.

    Powodow dla ktorych ethernet moze nie dzialac dobrze na dlugich dystansach jest pare
    i np. lutowanie drutow nie jest tu decydujace.

    U mnie jak mialem neozdrade to polutowanie drutow wiele nie pomoglo.

    Ja i tak mialem szczescie bo mialem dosyc stabilne 6mbit down i 0.5mbit up. W
    apartamentowcu blizej centrali jakims cudem sie cieszyli ze maja pol megabita do
    siebie i jakies nedzne uploady ale przynajmniej nie zrywalo nosnej za czesto.
    No i technik co przyjechal testy jakie robil to polegaly na tym ze liveboxa wpinal w
    moje rj11 i na swoim laptopie patrzyl czy mu jutub dziala. Jak dzialalo to pisal ze
    lacze sprawne.
    Nie interesowalo go ze czasem leci burza uszkodzonych pakietow i synchro sie zrywa i
    czasem nie ma netu minute a czasem 20 a czasem tylko restart modemu dziala.

    Tak ze nie ma co sie ambicjonalnie konfrontowac w temacie druta. Czy zaciskany czy
    lutowany jak dziala to dziala (i jednak czesto jednak dziala) a jak nie dziala to
    najczesciej jest po prostu gdzies uszkodzony i jakby sie mialo reflektometr to sie
    powie gdzie trzeba kopac...

  • 73. Data: 2022-10-28 22:52:26
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 28 paź 2022 o 16:26, trybun pisze:

    > A komu konkretnie przypisujesz jego autorstwo?

    Zachodniemu światu -- jak i wyszukiwarkę Google.

> [...]

    > W żadnym mieście w którym bylem nie było problemów z szybkością
    > internetu. Nawet darmowe Aero2 chodzi jak burza.

    Aero2 chodzi jak burza... Darmowe...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'.`\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.n

  • 74. Data: 2022-10-28 23:34:50
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2022-10-28 o 16:26, trybun pisze:

    > Dobrze wiedzieć, jednak ja mam dość marnego dostawcę, 1.5-2MB/s to górne
    > prędkości i dostępne tylko momentami. A średnia to 0,6MB/s. Tak więc jak
    > widać u mnie każdy detal się liczy.

    Nic dziwnego jak mieszkasz pod ruska granicą. Miałam program (ale go
    odinstalowałam) jako dodatek-rozszerzenie do pokazywania flag krajów nad
    postami i zawsze pokazywało u Ciebie ruską flagę.

    --
    animka

  • 75. Data: 2022-10-28 23:38:13
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    > A komu konkretnie przypisujesz jego autorstwo?

    Gogli to używają narciarze oraz chyba takich specjalnych do oglądania
    telewizji trójwymiarowej.

    --
    animka

  • 76. Data: 2022-10-29 01:13:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-10-28, ptoki (ptoki) <s...@g...com> wrote:
> [...]

    Ale to się nie odejmuje. Normalny, zdrowy kabel przy starszym 100BASE-TX
    spokojnie wyrabia 10MB/s, więc musiałoby coś być najprawdę nasrane,
    żebyś nie wysycał tego swojego dostawcy.

    > Powodow dla ktorych ethernet moze nie dzialac dobrze na dlugich
    > dystansach jest pare i np. lutowanie drutow nie jest tu decydujace.
    >
    > U mnie jak mialem neozdrade to polutowanie drutow wiele nie pomoglo.

    Parę razy wspominałem tu i gdzieindziej o swojej paroletniej walce, gdzie
    1Gbit był nieosiągalny na kablu 10-20m. Pierwsze myślałem, że to przez
    rj45 typu keystone, których użyłem, ale potem zapaczowałem wszystko jak
    nalezy, kabel ekranowany z końcówkami włącznie i dalej była dupa. Maks
    20MB/s. Co ciekawe, sporadycznie działało, ale większość czasu nie.
    Skończyło się na położeniu światłowodu.

    > Ja i tak mialem szczescie bo mialem dosyc stabilne 6mbit down i
    > 0.5mbit up. W apartamentowcu blizej centrali jakims cudem sie cieszyli
    > ze maja pol megabita do siebie i jakies nedzne uploady ale

    No takie osiągi to tylko współczuć. Przyznam, że raz jak się człowiek
    przyzwyczaił do rozsądnych prędkości to dziwnie się takie liczby patrzy.
    Z drugiej strony, stabilne 5-10MB/s połączenia do/z zewnątrz to MZ
    wszystko czego naprawdę trzeba przeciętnemu użytkownikowi potrzeba.

    --
    Marcin