  • 11. Data: 2022-09-27 11:48:49
    Temat: Re: Długość kabla sieciowego
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 26.09.2022 o 14:57, Szwambuł Trantiputl pisze:
    > Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 26 Sep 2022 11:48:01 +0200
    > doszła do mnie wiadomość <tgrsgh$h6e$1@gioia.aioe.org>
    > od trybun <M...@j...cb> :

    > Spokojnie, to wszystko jest tak wyliczone, że od jednego do stu metrów
    > (a nawet więcej)będziesz miał w praktyce bez spadków, oczywiście, przy
    > rozsądnym kablu(jeśli go nie pozaginasz).
    > Ja w domu przemigrowałem na ethernet, bo wifi to był nieustający bój w
    > hucie, oczywiście wifi zostało dla przenośnych banerów reklamowych,
    > potocznie zwanych smartfonami i tabletami z Androidem.

    Akurat z tym powyginaniem kabla to możne być problem. Router będzie
    stał centralnie, a potrzebuję połączenia z z urządzeniami w  kilku
    innych pomieszczeniach, nie do każdego droga jest prosta jak drut..
    Przy tych kablach aż takie znaczenie ma ich położenie? Przecie to chyba
    tylko sploty zwykłych drucików w plastikowej osłonce? Co by miało się w
    tym zepsuć zagięciem?

  • 12. Data: 2022-09-27 11:49:50
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 26.09.2022 o 16:09, Uncle Pete pisze:

    > Ma być, zwłaszcza jeżeli mieszkasz w bloku gdzie eter jest zasrany. U
    > mnie np. z pasma 2,4 GHz praktycznie w ogóle nie da się korzystać.
    > Jako bonus większa przepustowość.

    Nie, jest to dom wolnostojący w którym poza moja nie ma żadnych sieci
    wifi. Problem w tym że w pomieszczeniach najbardziej oddalonych od
    routera sygnał jest na poziomie że czasem nawet połączenie jest zrywane.
    No i sprawa najważniejsza, jako że mam tylko internet mobilny to każdy
    KB się liczy, a przez kabel są lepsze uzyski niż poprzez wifi nawet w
    pomieszczeniu gdzie jest router.

  • 13. Data: 2022-09-27 11:50:44
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 26.09.2022 o 12:04, Dominik 'Rathann' Mierzejewski pisze:
    > Date: Mon, 26 Sep 2022 10:50:35
    > From: trybun
    > Tak, straty sygnału zależą od długości kabla. Od prędkości, jaką chcesz
    > uzyskać zależy, jakiej kategorii kabla musisz użyć. Np. 10Gbit można
    > puścić nawet na 100m kablu miedzianym, ale kategorii 6A.
    >
    > Zgadując, że chodzi Ci o 1Gbps i kabel kategorii 5e, to przy prawidłowo
    > zakończonym i niepozaginanym 20m kablu nie powinno być zauważalnej
    > różnicy w stosunku do 1m.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Dominik

    Mam dość słaby internet mobilny max 2 MB/s. Jaki wobec tego sort kabla
    byś polecał.  Teraz mam taki 2m długości o symbolu 5e 350Mhz. Sprawuje
    się on dobrze, osiągi sporo wyższe niż przez wifi.

  • 14. Data: 2022-09-27 11:50:55
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 27 Sep 2022 11:48:49 +0200, trybun napisał(a):

    > Co by miało się w
    > tym zepsuć zagięciem?

    Dopóki promień zagięcia nie jest współmierny z średnicą drutu, nie gra
    roli.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 15. Data: 2022-09-27 11:51:40
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > Każda linia transmisyjna ma straty. Ale ich wpływ na jakość transmisji
    > zależy od tego czy transmitujemy dane cyfrowe czy analogowe. Przy
    > analogowych jest z grubsza proporcjonalna zależność między jakością
    > transmisji a tłumiennością linii, przy cyfrówce podczas wzrostu
    > tłumienności jakość utrzymuje się na stałym poziomie i dopiero po
    > przekroczeniu pewnej granicznej wartości tłumienności spada do zera.

    No nie wiem. Mam internet mobilny z anteną zewnętrzną, a więc dane
    raczej cyfrowe, a tu każdy metr przewodu wydatnie zwiększa utratę mocy
    sygnału, natomiast nie do zauważenia są straty na dłuższym kablu  od
    anteny TV, nawet tym przedpotopowym czyli dwużyłowym.

  • 16. Data: 2022-09-27 12:06:04
    Od: Szwambuł Trantiputl <t...@d...com>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 27 Sep 2022 11:50:55 +0200
    doszła do mnie wiadomość <rb9za9302b5r.cknyzkp2r5hq$.dlg@40tude.net>
    od Jacek Maciejewski <j...@g...pl> :

    >Dopóki promień zagięcia nie jest współmierny z średnicą drutu, nie gra
    >roli.

    No to napiszmy inaczej, chodzi o załamania kabla.
    --
    Pójdziesz Pleśniowy
    Legniesz Ciekliwy

  • 17. Data: 2022-09-27 15:35:49
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Na niskim paśmie widzę u siebie 19 sieci WiFi i siedem urządzeń
    > Bluetooth, masakra, ciekawe, co bym znalazł z lepszą, kierunkową
    > anteną.
    > W dodatku to WiFi jest włączane domyślnie w biedarouterach oferowanych
    > przez dostawców, czy ktoś to chce, czy nie, za kilka lat będzie taki
    > burdel, że ludzie będą przechodzić na kable z własnej woli biegusiem,
    > jak im nawet filmy z kotami i pornole zaczną przycinać.
    > Szwambuł Trantiputl

    U mnie na niskim podobnie, na wysokim jeszcze nie jest tak źle, a i
    mniejszy zasięg swoje robi.

  • 18. Data: 2022-09-27 15:46:29
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 27.09.2022 11:49, trybun wrote:

> [...]
    > No i sprawa najważniejsza, jako że mam tylko internet mobilny to każdy
    > KB się liczy, a przez kabel są lepsze uzyski niż poprzez wifi nawet w

    Lepsze "uzyski" w sensie mniej KB zużywasz? Dziwne to. Jak nie masz
    eteru zasranego zastanowiłbym się jednak nad opcją bezprzewodową, czyli
    nad repeaterem. Mam u siebie na działce letniskowej, gdzie spędzam 4-5
    miesięcy rocznie, dziwny układ z 3 domków w pewnej odległości od siebie
    i rozwiązałem problem dystrybucji internetu poprzez zainstalowanie
    routera z modemem i dwóch repeaterów. Przy okazji mam wszędzie Wi-Fi dla
    innych urządzeń. Mam internet Play z pakietem 200 GB /mies. za 50 zł, da
    się żyć.

  • 19. Data: 2022-09-27 18:01:10
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tgugtv$tma$1@gioia.aioe.org>
    user trybun pisze tak:

> [...]
    > Przecie to chyba tylko sploty zwykłych drucików w plastikowej
    > osłonce? Co by miało się w tym zepsuć zagięciem?

    chodzi o ten splot

    jak ludzie ubijają młotkiem skrętkę w progu drzwi to
    zniekształcają ten skręt jak DNA i w tym miejscu pojawia się strata.

    Ale na krótkich dystansach w mieszkaniu strata niezauważalna więc nie
    biorą do bani.

    --
    Piter

    poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
    waszego czołgu.

  • 20. Data: 2022-09-27 18:26:46
    Od: Szwambuł Trantiputl <t...@d...com>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 27 Sep 2022 17:01:10 +0100
    doszła do mnie wiadomość <X...@1...0.0.1>
    od PiteR <e...@f...pl> :
    >in <news:tgugtv$tma$1@gioia.aioe.org>

    >chodzi o ten splot
    >
    >jak ludzie ubijają młotkiem skrętkę w progu drzwi to
    >zniekształcają ten skręt jak DNA i w tym miejscu pojawia się strata.

    Tak zwana mutacja DNA kabla.
    Nawiasem mówiąc, WiFi wynaleźli producenci kabli, robili(dla
    oszczędności) coraz cieńsze kable, aż w końcu opracowali kabel tak
    cienki, że go wcale nie było, no i tak otrzymali WiFi.
    Ot i cała historyja.

    >Ale na krótkich dystansach w mieszkaniu strata niezauważalna więc nie
    >biorą do bani.

    Jak się postarasz, to i na starym kablu od żelazka czy lampki nocnej
    pójdzie, sam widziałem.
    Szwambuł Trantiputl
    --
    Pójdziesz Pleśniowy