  • 11. Data: 2010-03-01 14:08:48
    Temat: Re: Dobry warsztat dla Forda escorta w DC moze ktos polecic.
    Od: "Buniek" <m...@p...onet.pl>

    > Taniej Ci pewnie wyjdzie kupno używanego, sprawnego silnika. Weź to pod
    > uwagę, zanim dasz się namówić na robienie uszczelniaczy czy pierścieni,
    > bo potem może się okazać, że jest coś jeszcze i w końcu wydasz kilka razy
    > więcej niż zamierzałeś.

    po pierwsze przełożenie silnika tez kosztuje i pewnie tyle co wspomina
    robota a dodatkowo nigdy nie wiesz co kupujesz, obecny nie cieknie nie ma
    majonezu pali dobrze i jeździ ale bierze olej, nie dawno był robiony rozrząd
    a trzeba by zrobić w tym kupionym wiec koniec końców jednak taniej wyjdzie
    zrobienie tego jak będzie kosztowało 1000 pln to zwróci sie na braku
    konieczności dolewania oleju :).

    Buniek

  • 12. Data: 2010-03-01 14:18:19
    Od: "Buniek" <m...@p...onet.pl>

    > racja

    A koszty przełożenia silnika bo w gratisie tego nie robią, jaka mam pewność
    ze używany silnik nie jest w gorszym stanie niż, naprawiany i ze po 50 tys
    nie będzie wymagał dokładnie tych samych napraw z tym wymienianiem silników
    to tez loteria. W tym był robiony rozrząd w kupionym używanym trzeba by to
    zrobić wie kilka pln znowu. Z obecnego nie kapie tylko spala wiec
    uszczelniacze lub pierścienie przy okazji panewki można by wymienić wiec a
    cena byłaby podobna tylko w jednym mamy nowe części a w drugim zakładamy ze
    są w lepszym stanie.

    Buniek

  • 13. Data: 2010-03-01 14:28:49
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    Użytkownik "Buniek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > by wymienić wiec a cena byłaby podobna tylko w jednym mamy nowe części a w
    > drugim zakładamy ze są w lepszym stanie.

    To jest piękna teoria. Smutna praktyka pokazuje iż mało kto jest teraz w
    stanie porządnie wyremontować silnik :( Znam dwa takie przypadki jak
    wlaściciele się zaparli na remont na zasadzie "bo wiadomo co będzie" i żadne
    z nich nie odważyłby sie na taki krok ponownie.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 14. Data: 2010-03-01 14:31:41
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Buniek pisze:
> [...]
    > nie kapie tylko spala wiec uszczelniacze lub pierścienie przy okazji
    > panewki można by wymienić wiec a cena byłaby podobna

    zapomnij, jeśli to ma być zrobione dobrze min 2500zł trzeba liczyć, i to
    także będzie trzeba ze świecą szukać, firma która będzie chciała się tym
    zająć za takie pieniądze.

    --
    krzysiek82

  • 15. Data: 2010-03-01 14:34:11
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    kml pisze:
    > To jest piękna teoria. Smutna praktyka pokazuje iż mało kto jest teraz w
    > stanie porządnie wyremontować silnik :(

    Niestety to prawda, remont wymaga ogromnej precyzji i dokładności a nikt
    nie będzie się w to bawił za jakieś grosze. Tutaj doskonale sprawdza się
    zasada "mało płacisz dwa razy płacisz" niestety :/ Znam specjalistów
    którzy mają problem ze splanowaniem głowicy a co dopiero z naprawą bloku
    czy obróbką wału.

    --
    krzysiek82

  • 16. Data: 2010-03-01 15:48:34
    Od: "Buniek" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > zasada "mało płacisz dwa razy płacisz" niestety :/ Znam specjalistów
    > którzy mają problem ze splanowaniem głowicy a co dopiero z naprawą bloku

    Bez przesady wymiana pierścieni i uszczelniaczy to jeszcze nie remont, a
    wymiana panewek chyba nie wiąże sie z koniecznością szlifu walu wiec wal
    zostawiamy w spokoju odkręcamy stopki korbowodów i wypychamy tlok razem z
    korbowodem go góry wymieniamy pierścienie i wkładamy spowrotem, dla
    warsztatu który umie poprawieni wymienić uszczelkę pod głowicą te prace nie
    powinny być problemem. pytanie czy ktoś zna taki warsztat.

    Buniek

  • 17. Data: 2010-03-01 16:02:39
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Buniek pisze:
    > Bez przesady wymiana pierścieni

    jeśli to ma być na dłużej a nie na kilka tyś km, to trzeba także robić
    szlif bloku i honowanie.

    i uszczelniaczy

    uszczelniacze to prosta sprawa więc fakt ciężko to nazwać remontem.

> [...]
    > z korbowodem go góry wymieniamy pierścienie i wkładamy spowrotem, dla
    > warsztatu który umie poprawieni wymienić uszczelkę pod głowicą te prace

    żaden rozsądny warsztat się tego nie podejmie bo to nie jest naprawa a
    dłubanie w głównie moim zdaniem.

    pytanie czy ktoś zna taki warsztat.

    ja nie znam, wszystkie jakie znam robią raczej kompleksowe naprawy a nie
    naprawy pod tytułem 'auto na handel"

    --
    krzysiek82

  • 18. Data: 2010-03-01 17:10:54
    Od: "radxcell" <s...@o...pl>

    *BUNIEK* wrote in <news:hmekvd$ao3$1@news.onet.pl>:
    > Wciąga strasznie dużo oleju,

    ile dokladnie tego oleju wciaga?

    pozdr, rdx

  • 19. Data: 2010-03-01 18:02:50
    Od: to <t...@a...xyz>

    Buniek wrote:

    > po pierwsze przełożenie silnika tez kosztuje i pewnie tyle co wspomina
    > robota

    Zdecydowanie nie tyle.

    > a dodatkowo nigdy nie wiesz co kupujesz, obecny nie cieknie nie
    > ma majonezu pali dobrze i jeździ ale bierze olej,

    Tak naprawdę nie masz pojęcia dlaczego Ci bierze olej, może być tak, ze
    zrobisz to co Ci się wydaje, a będzie brał nadal. Oczywiście, że silnik
    po remoncie kapitalnym jest lepszy niż używany, ale taki remont zrobiony
    porządnie kosztowałby więcej niż to auto jest warte.

    > nie dawno był robiony
    > rozrząd a trzeba by zrobić w tym kupionym

    Jak jest prawie nowy to przecież przełożyć można.

    > wiec koniec końców jednak
    > taniej wyjdzie zrobienie tego jak będzie kosztowało 1000 pln to zwróci
    > sie na braku konieczności dolewania oleju :).

    Chyba, że wydasz ten 1000, a olej będzie pił tak jak wcześniej albo za
    miesiąc szlag trafi co innego.

    --
    cokolwiek

  • 20. Data: 2010-03-01 19:06:35
    Od: Czarek Daniluk <c...@u...com>

    W dniu 2010-03-01 16:02, krzysiek82 pisze:

> [...]
    > dłubanie w głównie moim zdaniem.
    >
    > pytanie czy ktoś zna taki warsztat.
    >
    > ja nie znam, wszystkie jakie znam robią raczej kompleksowe naprawy a nie

    Wcale nie trzeba szlifować i honować, trzeba najwpierw zmierzyć jaki
    jest "próg" wyrobiony przez pierścienie - i o ile mieści się w
    tolerancji fabrycznej to można włożyć tylko nowe pierścienie.

    Robiło się tak kiedyś i robi pewnie teraz wiele razy i po takiej
    naprawie samochody przejeżdżają napewno więcej niż kilka tys. km, o ile
    cała reszta jest w należytym stanie.

    Pozdrawiam !!

    PS:
    Kiedyś z kolegą robiliśmy silnik w garbatej Warszawie - dolnozaworowy,
    pamiętam bez żadnych szlifów daliśmy nowe tłoki + pierścienie, nowe
    panewki korbowodowe. Kolega sprzedał tą Warszawę - klient remontował ją
    w jakimś warsztacie specjalizującym się w starych "gratach" i dowiedział
    się że silnik jest zajebiście zrobiony i w luksus stanie ;)