  • 11. Data: 2009-02-16 01:26:08
    Temat: Re: Dodatkowy wentylator
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na
    .com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Są takie obudowy.

    domyslam sie, ale nie planuje zmieniac swojej obudowy.

    "Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki
    nie przekonam się, co mówię?" E.M. Forster

  • 12. Data: 2009-02-16 07:56:35
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki"
    a.com> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:gna3sn$4de$...@n...interia.pl...
    > Ja nic takiego nie napisałem, ale zgadzam się z tym.
    > Ja mam wentylator dodatkowy pod zasilaczem, z przodu na dole i za dyskami.

    Ja mam 2 z przodu, 1 na ściance bocznej, 1 z tyłu i dodatkowo WC. ;)
    Potrzebuję tyle wentylatorów, bo zasilanie procesora osiągało >100*C. ;)

  • 13. Data: 2009-02-16 17:55:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 15 Feb 2009, sn61 wrote:

    > Wiatrak zamontowany z tyłu wyciągnie ciepłe powietrze z okolic procesora
    > i zasilacza. Ten zamontowany z przodu wtłoczy chłodne obniżając temperaturę np
    > dysku czy karty graficznej.

    To są "standardy".
    Ale zależy co kto w pececie ma - ja np. parę dysków i jedynym sensownym
    rozwiązaniem jest "wyciąganie" powietrza (również) z przodu, przez dyski.
    Nie ma sensu aby gorące powietrze z HDD pakować do środka.
    Oczywiście obudowa musi mieć wtedy dostateczny "wlot" z boku.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2009-02-18 11:07:07
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@s...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > Nie ma sensu aby gorące powietrze z HDD pakować do środka.
    > Oczywiście obudowa musi mieć wtedy dostateczny "wlot" z boku.

    ja mam 3 dyski.
    Ale za to nie mam karty graficznej ktora blokowałaby ruch powietrza w
    srodku.
    Zamonotowałem wiatrak z tyłu, oraz z boku (na wysokosci procesora).
    Z przodu miałem kiedys zamontownego Ninja Scythe ale o jest jednak
    zdecydowanie glosniejszy niz 80mm arctiki których wlasciwie nie slychac.
    A i tak najglosniejsze w komputerze sa dyski :)

    Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam
    na swoim domowym komputerze, a Unixa nie i nie zamierzam.