  • 1. Data: 2009-02-23 12:31:47
    Temat: problem :jak ustalić natężenie prądu
    Od: <j...@g...pl>

    Mam urzązenie zwane "wiertako-wkrętarką"zasilane baterią akumulatorów o
    napięciu 18V.Akumulatory te napędzają silnik ,który wytwarza
    maksymalny moment obrotowy 13Nm. No ale akumulatory padają .To urzązenie
    można zasilać przez prostownik,
    dający na wyjściu 18V ,który można zrobić ,ale nie mam zieleonego pojęcia
    jaki jest pobór prądu przy maksymalnym momencie
    obrotowym to zanczy 13Nm. Oczywiście można to rozmontować ,podłaczyć miernik
    itp.,ale rozmontowanie
    jest dość skomplikowane i wymaga specjalistycznych śrubokrętów, a takie
    końcówki widziałem w zestawie za 70 zł, moje pytanie:
    czy na podstawie podanych danych można ustakić jaki prąd pobiera to
    urządzenie przy maksymalnym momencie obrotowym?
    Dodam ,że producent dokładnie postarał się by zadnych innych danych nie
    można było odczytać

    akohoro

  • 2. Data: 2009-02-23 12:49:25
    Temat: Re: problem :jak ustalić natężenie prądu
    Od: "Roman" <r...@p...onet.pl>

    <j...@g...pl> wrote in message news:gnu4vl$n8p$1@inews.gazeta.pl...
    > To urzązenie
    > można zasilać przez prostownik,
    > dający na wyjściu 18V ,który można zrobić ,ale nie mam zieleonego pojęcia
    > jaki jest pobór prądu przy maksymalnym momencie

    Licz się,że spory.
    Ja mam mniejszą wiertarko-wkrecarkę na 12V. Dopiero zasilacz 5A jej
    sprostał. Mniejsze, po 2-3 Ampery, "gasiła" bez kozery.

    Roman

  • 3. Data: 2009-02-23 12:50:34
    Od: cranky <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 23 Feb 2009 13:31:47 +0100, j...@g...pl napisał(a):

> [...]
    > urządzenie przy maksymalnym momencie obrotowym?
    > Dodam ,że producent dokładnie postarał się by zadnych innych danych nie

    Jakie baterie? 18V ile Ah?

  • 4. Data: 2009-02-23 13:43:56
    Od: "bhk" <bkot@_USUN_polsoft.pl>

    Użytkownik "Roman" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Licz się,że spory.
    > Ja mam mniejszą wiertarko-wkrecarkę na 12V. Dopiero zasilacz 5A jej
    > sprostał. Mniejsze, po 2-3 Ampery, "gasiła" bez kozery.
    >
    > Roman

    Ja mam taką na 14,4V i praktycznie bez obciązenia przy rozruchu bierze
    ~ 8A

    bhk

  • 5. Data: 2009-02-23 15:33:06
    Od: <j...@g...pl>

    Użytkownik "cranky" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Mon, 23 Feb 2009 13:31:47 +0100, j...@g...pl napisał(a):

    > Jakie baterie? 18V ile Ah?

    nie jestem przekonany co do wiarygodności tych danych ale zanalzłem :

    1,2 Ah z tym ,że podawany czas ładowania 2 do 5 godzin ,a pojemność czyli te
    1,2 Ah jest
    podawana jednakowa dla wszystkich rodzajów czyli dla 12 V dla 14 i dla 18

    akohoro

  • 6. Data: 2009-02-23 16:11:40
    Od: "Roman" <r...@p...onet.pl>

    "bhk" <bkot@_USUN_polsoft.pl> wrote in message

    > Ja mam taką na 14,4V i praktycznie bez obciązenia przy rozruchu bierze
    > ~ 8A

    Widać teraz jak tam akumulatory cierpią, dlaczego "tak szybko od nas
    odchodzą"....

    Roman

  • 7. Data: 2009-02-23 16:40:32
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Mon, 23 Feb 2009 13:31:47 +0100, j...@g...pl napisał(a):

    > jest dość skomplikowane i wymaga specjalistycznych śrubokrętów, a takie
    > końcówki widziałem w zestawie za 70 zł

    I co, aku nie są wymienne? Jak są, to podłączyć przewodami przez
    amperomierz.
    --
    Jacek

  • 8. Data: 2009-02-23 16:49:33
    Od: <j...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > I co, aku nie są wymienne? Jak są, to podłączyć przewodami przez
    > amperomierz.
    > --
    > Jacek

    a widziałeś jak wygląda taka wiertarko-wkrętarka ?,przecież napisałem ,że
    taka możliwość
    jest ale muszę to wszystko rozmontować ,bez demontarzu jest to nie
    możliwe.,chodzi
    konkretnie ,o specjalne zatrzaski inaczej mowiąc o sposób podłączania
    akumualtor wkrętarki, to jedno
    a drugie należy to zmierzyć podczas obciążenia np.: podczas wkręcania
    wkrętów ,no
    ale zostawmy to ,bo gdyby to było takie proste to nie zadawał bym takich
    pytań

    akohoro

  • 9. Data: 2009-02-23 23:53:31
    Od: mariusz <e...@w...pl>

    pisze tak:

    > a widziałeś jak wygląda taka wiertarko-wkrętarka ?

    daj linka

    Trudno sobie wyobrazić ze nie mozna rozwalić tego padajacego
    akumulatora i podlutować przewody do stykow.

    z 15 amperów

    --
    mariusz

  • 10. Data: 2009-02-24 12:12:17
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Użytkownik <jhr> napisał:
> [...]
    > zmierzyć podczas obciążenia np.: podczas wkręcania wkrętów ,no ale
    > zostawmy to ,bo gdyby to było takie proste to nie zadawał bym takich pytań

    a prawo łoma znasz?
    na wkrętarce masz podane napięcie akumlatorka i moc silniczka, wszystko co
    trzeba masz, palcuf 10 tyż więc rachuj!:O)