  • 101. Data: 2020-10-29 10:47:28
    Temat: Re: Domofony w blokach i wieżowcach
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-10-28 o 21:15, yabba pisze:

    > Dobrze wiedzieć z pierwszej ręki. W opisach elementów bibi-net jakość
    > nie znalazłem o tym informacji.

    Nie z pierwszej, a z drugiej :)
    Twoje pytanie nie precyzowało, że pytasz o karty w bibi-net.
    Zatem moja odpowiedź dotyczyła tego, jakie karty używamy (w ogóle) a nie
    w bibi-net.

    W latach 90-tych mieliśmy koncepcję, że (jako elektronicy) chcemy robić
    tylko sprzęt, a niech informatycy piszą oprogramowanie. Niech każdy robi
    to co umie - to chyba logiczne. Na którymś Infosystemie (pi razy drzwi
    97) obeszliśmy wszystkie firmy informatyczne intensywnie namawiając
    każdą do współpracy, ale żadna nie chciała mieć nic do czynienia z
    żadnym sprzętem. Z tego co pamiętam to pisali wtedy programy do
    zarządzania aptekami, do kosztorysowania budownictwa, księgowe itp. -
    czyli jedyny sprzęt to komputer.
    Dlatego musieliśmy sami zrobić oprogramowanie - stąd kolejne wersje
    systemu bibi.
    Sytuacja zmieniła się w okolicy 2012. Wtedy kilka firm informatycznych,
    zupełnie niezależnie od siebie, zgłosiło się do nas z pytaniem o
    możliwość współpracy ich oprogramowania bezpośrednio z naszym sprzętem.

    Pisałem o kartach w jednym z tak powstałych rozwiązań w którym jest
    wymóg spełnienia normy KD grade-3. Nie wiem na jakim etapie jesteśmy z
    bibi-net. Ja zajmuję się głównie sprzętem a to są kwestie oprogramowania.
    P.G.

  • 102. Data: 2020-10-29 11:16:41
    Od: Grzegorz <b...@i...pl>

    a te karty zbliżeniowe lub breloki mogą być takze wersji z Wi - Fi żeby
    nawet nie wyciągać z kieszeni ?? tylko blisko stanąć tak ok. 2 metry od
    kasety z czytnikiem

  • 103. Data: 2020-10-29 12:24:52
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 29-10-2020 o 11:16, Grzegorz pisze:
    > a te karty zbliżeniowe lub breloki mogą być takze wersji z Wi - Fi żeby
    > nawet nie wyciągać z kieszeni ?? tylko blisko stanąć tak ok. 2 metry od
    > kasety z czytnikiem

    Nie ma kart Wi-Fi, ponieważ W-Fi zużywa za dużo prądu i musiałbyś taką
    kartę ładować co kilka dni.
    Są duże czytniki do kart Unique o zasięgu do 1 m.
    Są karty UHF razem z dedykowanymi czytnikami o zasięgu kilku metrów.

    yabba

  • 104. Data: 2020-10-29 12:30:51
    Od: "Jacek R." <j...@w...pl>

> [...]
    > a te karty zbliżeniowe lub breloki mogą być takze wersji z Wi - Fi żeby
    > nawet nie wyciągać z kieszeni ?? tylko blisko stanąć tak ok. 2 metry od
    Mogą być czytniki dalekiego zasięgu lub cewka wokół drzwi która zadziała
    ze standardowym czytnikiem z kilkudziesięciu centymetrów.

    Karta unique wielkości bankomatowej z czytnikiem chińskim no name i
    cewką 4 zwoje 1,5m x 2,5m łapała około 70 cm przed nią gdy robiłem testy
    ale to na listwach drewnianych było.

    Docelowo nie zostało wykorzystane.

    Zwykły czytnik z małą cewką Unique łapie z 2-5cm np wewnątrz portfela
    wyścielonego folią aluminiową zabezpieczającą karty bankomatowe :)

    --
    pzdr, j.r.