  • 21. Data: 2020-10-13 01:25:22
    Temat: Re: Drganie liter na ekranie
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-10-12 o 10:52, collie pisze:

    > Akurat oczu dwoje mamy i nimi się nie niucha - ale nos, nos jeden,
    > który rzeczywiście może ucierpieć przy tej przypadłości monitora.

    To znaczy, że jest jakieś spięcie i monitor zacznie się hajcować?

    --
    animka

  • 22. Data: 2020-10-13 01:43:24
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-10-12 o 22:10, Arnold Ziffel pisze:

    > "Masz listwę zasilającą? Odłączałaś ją od prądu może i po ponownym
    > włączeniu listwy może od razu włączyłaś komputer, a prąd jeszcze całkiem
    > nie dotarł do listwy. Piszę to na podstawie "zjawiska" na moim sprzęcie.
    >
    > W związku z tym, że się obawiam pożaru w mieszkaniu to 4 metrowy kabel w
    > dalszym ciągu przeciągam do gniazdka w kuchni. Kabel długi to i prąd do
    > listwy nie od razu dojdzie. Po podłączeniu listwy do gniazdka w scianie
    > teraz odczekuję ze 2 minuty i dopiero włączam komputer. Nie ma co się
    > spieszyć. Te parę minut człowieka nie zbawi."

    Ktoś mnie tu albo na Windowsie wyśmiał jak napisalam coś podobnego jak
    Ty. Napisał, że przecież prąd leci z prędkościa światła :-)
    Listwy w ścianie się nie wyłącza, bo w listwie jest wyłącznik. Też mam
    bardzo długi kabel. Leży pod ścianą, pod dywanem. W pierwszej listwie
    telewizor i modem Horizon, do listwy jest włączona druga listwa (leży na
    podłodze pod dolna półką biureczka) i w gniazdkach jest włączona
    drukarka, komputer, głośniki i lampka. Nic z kontaktu nie wyjmuję
    (chyba, że ten Horizon muszę odświeżyć). Jak wyłączę komputer, bo już
    nie będę korzystala to potem wyłączam tą listwę. Telewizor gra z drugiej
    listwy. Jak mam juz dosyć oglądania to wyłączam pilotem i wyłączam drugą
    listwę.

    --
    animka

  • 23. Data: 2020-10-13 01:51:28
    Temat: Re: Drganie liter na ektanie
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-10-12 o 22:12, Arnold Ziffel pisze:
> [...]

    To znaczy, że teraz UPC zaczęło mi szkodzić? Może masz i rację.

    > Powinno pójść do uziemienia. Chyba że komputer nieuziemiony...

    Ze 6 lat mam tak jak mam. Jak był remont to kumputer przeniosło się do
    drugiego pokoju i nie chciało mi się wracac z tym sprzętem, bo jeden
    telewizor tam jest z tyłu. Tu mam z boku.

    --
    animka

  • 24. Data: 2020-10-13 01:57:42
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-10-12 o 22:13, Arnold Ziffel pisze:

    > Jest to wysoce prawdopodobne.
    A co ciebie głąbie obchodzi co ja mam. Czy ja się pytam czy w ogóle masz
    telewizor?

    Mam w jednym pokoju telewizor CRC Philips. Jak nowiutki. Głośniki ma
    super...ale go nie oglądam, bo przyzwyczaiłam się do 32 calowego,
    nowszej generacji.

    Proszę mi już nie odpisywać, bo już nie będę czytała twoich bredni.

    --
    animka

  • 25. Data: 2020-10-13 09:42:00
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2020-10-13 o 01:51, Animka pisze:
    > telewizor tam jest z tyłu. Tu mam z boku.

    Animko! Masz połączony telewizor z komputerem?
    Np. tuner tv w komputerze (analog w UPC dalej chyba nadaje)
    Lub używasz tv jako monitora... Lub masz połączone audio z dekodera ...

    Chodzi o fizyczne połączenie masy koncentryka UPC z Twoim komputerem.

    U mnie powodowało to zakłócenia np. jeden z monitorów musiałem pozbawić
    uziemienia/zerowania.

    Od chyba roku mam separator galwaniczny i problemy zniknęły.

    Prawie... Bo raz na kilka miesięcy mam takie migotanie monitora które
    przechodzi z czasem (porządny dell cyfrowy kabel)
    Ale najpierw jest BEZCZELNY zwis komputera z sieczką na ekranie.

    MAGIA

  • 26. Data: 2020-10-13 09:43:28
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    > Ja mam takie co najmniej dwa sprawne.

    I używasz? Za 30-50 zł masz przecież dela LCD 17"

  • 27. Data: 2020-10-13 09:44:53
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Arnold zasugerował przyczynę/objawy występujące w monitorach CRT.

    Jaki masz monitor i MB?

  • 28. Data: 2020-10-13 10:14:57
    Od: mirekc <m...@i...pl>

    W dniu 11.10.2020 o 23:34, Animka pisze:
    > Po wychodzeniu za stanu uśpienia czy z wyłączenia przyciskiem i
    > włączenia monitora litery na paskach drgają (normalnie jak jakaś
    > dyskoteka). Wszystko sprawdzałam: karta graficzna ok, monitor niby też
    > ok., ale podejrzewam, że raczej monitor mi pada, albo coś nie tak z
    > zasilaniem. Przez to drganie liter na paskach aż kręci mi się w głowie.
    > Drganie po jakimś czasie ustaje, ale przecież tak nie powinno być.

    Jest jakiś problem ze sprawdzeniem na innym monitorze? Sporo
    potencjalnych możliwości dałoby się w ten sposób wyeliminować.

  • 29. Data: 2020-10-13 12:42:43
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Animka <a...@t...ja.wp.pl> wrote:

    > Ktoś mnie tu albo na Windowsie wyśmiał jak napisalam coś podobnego jak
    > Ty.

    Nie coś podobnego, tylko dokładnie to :)

    > Napisał, że przecież prąd leci z prędkościa światła :-)

    Tylko kabel nie może być poskręcany, bo na zakrętach elektrony wypadają.

    --
    - Co jest czarne, podskakuje i strzela iskrami?
    - Trzymiesięczne dziecko, które przegryzło kabel od telewizora

  • 30. Data: 2020-10-13 12:44:24
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Animka <a...@t...ja.wp.pl> wrote:

    > Ze 6 lat mam tak jak mam. Jak był remont to kumputer przeniosło się do
    > drugiego pokoju i nie chciało mi się wracac z tym sprzętem, bo jeden
    > telewizor tam jest z tyłu. Tu mam z boku.

    Czy kąkuter jest uziemiony (podłączony do gniazda z bolcem, a bolec
    sprawny, podłączony do uziemienia)?

    --
    W szkole:
    - Proszę pani - mówi Jasio do nauczycielki. - Nie chcę panią straszyć,