  • 11. Data: 2020-08-15 06:19:42
    Temat: Re: Duża obrabiarka CNC
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 15 sierpnia 2020 00:09:21 UTC+9 użytkownik robot napisał:

    > Właśnie. Też o to mnie zastanowiło.

    Ludzka ręka nie jest ani trochę tak sztywna jak ta maszyna, a potrafi zrobić jajko
    Fberge, Pietę, albo Rushmore Memorial.

  • 12. Data: 2020-08-15 06:21:20
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 14 sierpnia 2020 21:51:08 UTC+9 użytkownik WM napisał:
> [...]
    a.pl...

    > Jednak obróbka plastyczna ma tą wyższość, nad frezarką, że osłabiająco
    > nie przecina włókien, tylko je zagina, kształtuje.

    Tam bez przesady z tymi włóknami. To nie pracuje poza zakresem sprężystości, albo
    zmęczeniowo przez 20 lat.

  • 13. Data: 2020-08-15 06:27:36
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 14 sierpnia 2020 06:51:32 UTC+9 użytkownik WM napisał:

    > Jest parę ciekawych rzeczy. Zgrzewają tarciowo bez przetapiania i
    > osłabiania materiału. Cieńsze blachy jednak oporowo zgrzewają.
    >
    > Pokazali standardowe użebrowanie

    Aż takie standardowe to ono znowu nie jest. Kadłubów w statkach tak się nie robi.

    > ale jak je wytwarzają nie powiedzieli.

    Frezują.

    > Niskie te żeberka, ale właściwie po co?

    a. Żeby wytrzymać naprężenie obwodowe od ciśnienia
    b. żeby nadać konstrukcji sztywność strukturalną, żeby nie zapadła się pod własnym
    ciężarem.

    Teraz dopisz po co są te cienizny pomiędzy żeberkami i wszystko będzie jasne.

  • 14. Data: 2020-08-15 06:31:11
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 14 sierpnia 2020 04:44:24 UTC+9 użytkownik Robert Wańkowski napisał:

    > Przynajmniej ma 5 osi.

    Jak jest C to może nie być B?

  • 15. Data: 2020-08-15 12:16:58
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-08-15 o 06:27, Konrad Anikiel pisze:

    > Aż takie standardowe to ono znowu nie jest. Kadłubów w statkach tak się nie robi.

    Inżynier oprowadzający powiedział, że to ich standardowa izokrata.

    > Frezują.

    Prawdopodobnie formują plastycznie na prasie i zgrzewają tarciowo.
    Blachy wzdlużnie zgrzewają tarciowo, więc i z żebrami dadzą radę.

    > a. Żeby wytrzymać naprężenie obwodowe od ciśnienia

    Oprowadzający mówi o zapewnieniu stateczności blachy i to mi pasuje.

    > b. żeby nadać konstrukcji sztywność strukturalną, żeby nie zapadła się pod własnym
    ciężarem.

    To ma sens.

    Dodam jeszcze możliwość eliminacji drgań własnych płyty.

    WM

  • 16. Data: 2020-08-15 12:39:34
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-08-14 o 16:34, J.F. pisze:

    > P.S. skad sie te włoka w stali biorą ? Jakas samoczynna krystalizacja
    > przy wytopie ?

    Akurat trafiłem na odpowiedni artykuł na ten temat.

    https://www.barnshaws.pl/informacje/artykuly/wpyw-st
    ruktury-oraz-kierunku-ziarna-na-gicie-blachy

    WM

  • 17. Data: 2020-08-15 12:56:14
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-08-15 o 06:21, Konrad Anikiel pisze:
    a.pl...

    > Tam bez przesady z tymi włóknami. To nie pracuje poza zakresem sprężystości, albo
    zmęczeniowo przez 20 lat.

    Trochę żal, że to wszystko jednorazowe.

    Robert

  • 18. Data: 2020-08-15 13:33:34
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 15 sierpnia 2020 19:17:17 UTC+9 użytkownik WM napisał:

    > Inżynier oprowadzający powiedział, że to ich standardowa izokrata.

    CEO oprowadzający.

    > Prawdopodobnie formują plastycznie na prasie i zgrzewają tarciowo.
    > Blachy wzdlużnie zgrzewają tarciowo, więc i z żebrami dadzą radę.

    Blachy zgrzewają doczołowo. Możesz opisać jak byś sobie wyobrażał tarciową spoinę T?

    > Oprowadzający mówi o zapewnieniu stateczności blachy i to mi pasuje.

    A gdzie w tym pasowaniu mieści się naprężenie obwodowe?

    > To ma sens.
    >
    > Dodam jeszcze możliwość eliminacji drgań własnych płyty.

    Od tego mogą być te otwory w miejscach w których żeberka się spotykają.

  • 19. Data: 2020-08-15 13:38:32
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 15 sierpnia 2020 19:56:11 UTC+9 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    a.pl...

    > Trochę żal, że to wszystko jednorazowe.

    Jest kilka projektów które chcą rozpędzać kapsułę kolejką ułożoną na zboczu góry do
    prędkości kosmicznej. Prądem. Bohaterów.

  • 20. Data: 2020-08-15 14:09:58
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-08-15 o 13:38, Konrad Anikiel pisze:
    > Jest kilka projektów które chcą rozpędzać kapsułę kolejką ułożoną na zboczu góry do
    prędkości kosmicznej. Prądem. Bohaterów.

    SpinLaunch?
    https://www.nextbigfuture.com/wp-content/uploads/201
    8/02/064d55baf96c465d208e6c6a5c8a0d31.png

    Robert