  • 71. Data: 2020-08-19 14:22:04
    Temat: Re: Duża obrabiarka CNC
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:e7da9c17-6c63-4f32-94a4-9ef4d87af9d5o@g
    ooglegroups.com...
    W dniu środa, 19 sierpnia 2020 21:01:37 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    >Nie, ja o tym co widać na filmie (formowaniu przed spawaniem) i tym
    >czego nie widać, czyli odkształceniach spawalniczych które powodują
    >jakieś odchyłki od okrągłego kształtu. Trzeba przewalcować żeby było
    >okrągłe, inaczej wyjdzie pięćdziesięciopensówka.

    Niby tak, ale tego akurat nie pokazali.
    Moze jednak dokladnie wyginaja ?

    Albo choc powtarzalnie i segmenty do siebie pasuja?

    J.

  • 72. Data: 2020-08-19 14:26:28
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 19 sierpnia 2020 19:47:01 UTC+9 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    > Tak to pokazali. I dalej widać drut w pachwinie.

    No to ja się pytam jak ten drut tam ułożyli tak że grzecznie leżał kiedy narzędzie po
    nim jechało? Zgaduję: przyheftowali go tigiem. Życzę powodzenia we wdrażaniu tego do
    produkcji, szczególnie przy dużej ilości krótkich spoin, nie kończących się na brzegu
    arkusza.

  • 73. Data: 2020-08-19 15:01:40
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 19 sierpnia 2020 21:22:37 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    ooglegroups.com...

    > [...]
    >
    > Niby tak, ale tego akurat nie pokazali.
    > Moze jednak dokladnie wyginaja ?

    Może jednak niedokładnie spawają. 36:18

    > Albo choc powtarzalnie i segmenty do siebie pasuja?

    Tam jakieś bulkheady muszą jeszcze pasować.

  • 74. Data: 2020-08-19 18:05:57
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Tak to pokazali. I dalej widać drut w pachwinie.

    https://www.twi-global.com/images/00004/14042.jpg

    Drut i żebro jest dociskane mechanicznie specjalnym elementem.
    Tuż przy narzędziu wirującym może jest to rolka.

    WM

  • 75. Data: 2020-08-19 18:37:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2020-08-17 o 15:13, J.F. pisze:
> [...]
    a/obrobka-objetosciowa/kucie-walow-korbowych-metoda-
    tr/#s-kucie-walow-korbowych-metoda-tr

    >A no właśnie.
    >Sam się nad tym zastanawiałem.
    >Wał nieruchomy tokarka się obraca? :)
    >Może efekt skali i wał się ugina dopasowuje jak szyna kolejowa?

    Jak produkuja to nie znalazlem, ale mozna zobaczyc jak sie sklada

    https://www.youtube.com/watch?v=G6j5PFEeZTA

    Na poczatku jest nawet ciut obrobki ... wal z kawalkow skladany ?

    I jak sie tam wlokna rozkladaja ?

    J.

  • 76. Data: 2020-08-19 19:24:16
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-08-19 o 18:37, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=G6j5PFEeZTA
    >
    > Na poczatku jest nawet ciut obrobki ... wal z kawalkow skladany ?

    Jak zamontują pod pokładem to już chyba na zawsze?

    > I jak sie tam wlokna rozkladaja ?

    Ważna jest powierzchnia, bo tam są naprężenia kontaktowe.
    Polerowanie i utwardzanie powierzchni.
    Wnętrze mogło by być wypełnione byle czym lub jak w piłce.

    WM

  • 77. Data: 2020-08-20 12:59:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Jak zamontują pod pokładem to już chyba na zawsze?

    Ogolnie jakos tak - tzn taki wspolczesny diesel starcza na 30 lat
    pracy, i statek starcza, i sie nie oplaca wstawiac nowego silnika.

    J.

  • 78. Data: 2020-08-21 11:51:54
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-08-19 o 13:03, J.F. pisze:

    > Użytkownik "Konrad Anikiel"  napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...

    > Przezerwatywe dmuchales?
    > Ale fakt - do niezbyt duzego cisnienia.
    >
    > To jak zakwalifikujesz ?
    > https://congee.pl/product-pol-38978-Balon-foliowy-do
    -patyka-Niebieski-Pingwin-37-cm-1-szt.html

    > Przyznaje - folia cienka i gnie sie latwo, ale w kwestii rozcagania dosc
    > "sztywna".
    >

    > A to pamietasz ?
    > https://gazetawroclawska.pl/kuchnia-dzieci-kosciol-t
    ak-ma-wygladac-tradycyjna-rola-kobiety-w-spoleczenst
    wie-i-rodzinie-zobaczmy-jak-sie-zylo-paniom-w-prlu/g
    a/13384982/zd/30398240

    > https://www.wroclaw.pl/zabawy-karnawalowe-w-prlu
    >
    > Tym razem z rozciagliwej gumy te balony ...

    > Ale bedzie lepiej niz zwykly walec z blachy o stalej grubosci?
    > Chce tylko zbiornik odporny na cisnienie, innych obciazen nie ma.
    > Powiedzmy butla tlenowa dla kosmonauty :-).

    > Niski jakis. I pewnie relatywnie pusty w srodku.

    > To jak zrobili "barrel" ?
    > Chyba, ze spawy 3, 4 i 5 sie rozciagaja i na lufę.

    Tyle razy było omawiane hydroformowanie.
    https://youtu.be/r2qiEr88Z20
    Kształt sferyczny wynika z praw fizyki i tyle.

    WM

  • 79. Data: 2020-08-23 14:43:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-08-19, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > Życzę powodzenia we wdrażaniu tego do produkcji, szczególnie przy
    > dużej ilości krótkich spoin, nie kończących się na brzegu arkusza.

    Nie, no to byłoby bez sensu (choć mówisz, że ich znasz? :)
    Tu jest też wideło, które niczego nie wyjaśnia:*
    https://youtu.be/8oTPogOl5cM?t=30

    Ale zaciekawia zdanie: stirred areas overlap to form a strong joint with
    no added material. Że ale jak z tym drutem?

    *) siadł mi dźwięk, może coś tam gadają z sensem?

    --
    Marcin

  • 80. Data: 2020-08-24 12:45:33
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 23 sierpnia 2020 21:43:26 UTC+9 użytkownik Marcin Debowski napisał:

    > Nie, no to byłoby bez sensu (choć mówisz, że ich znasz? :)

    Znam ich ze ściemniania głównie.

> [...]
    > no added material. Że ale jak z tym drutem?
    >
    > *) siadł mi dźwięk, może coś tam gadają z sensem?

    To jest render zrobiony na odpierdol, więc trudno powiedzieć co oni tu chcieli
    pokazać. Potem ktoś kazał coś na wierzchu dopisać, bo takie hasła się sprzedają.
    Własnie ćwiczę się z podobnymi zawodnikami z Australii. Szefostwo coś gdzieś
    usłyszało, jakieś magiczne sztuczki w materiałach marketingowych, a ja mam to teraz
    wdrożyć w produkcji. Do pokazania mają tylko ściemę i CG, czuję się trochę jak w
    muzeum, bo żadnych cen nie mają. Za to lista klientów imponująca. Tylko co oni im
    sprzedali i co tamci tym robią- to oczywiście tajemnica.