  • 61. Data: 2020-08-18 12:47:15
    Temat: Re: Duża obrabiarka CNC
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 18 sierpnia 2020 19:13:54 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    ooglegroups.com...
    > [...]
    >
    > Ee, nie jest, patrz jakie cienkie sa puszki piwa/coli/dezodorantu.
    >
    > No dobra, gumowy balonik w jakims cienszym/slabszym miejscu sie wybuli
    > przy dmuchaniu ...

    Znaczy jest.

    > Nie o to mi chodzi - tylko czy dla zbiornika czysto cisnieniowego jest
    > sens zrobic wytrzymałą kratownicę, a w oczkach powłoka z cienkiej
    > blachy, czy nie - zrobic z blachy jednej grubosci ..
    > Kryterium oceny jest waga zbiornika.

    Wiesz, mamy XXI wiek, narzędzia inżynierskie i techniki wytwarzania poszły trochę do
    przodu. Nie musimy się trzymać kurczowo jednej koncepcji i ją tłuc wszędzie gdzie
    tylko damy radę. Tu popatrz jak nadziwaczyli tiny.pl/71hfs

    > Dla czysto walcowego zbiornika cisnieniowego wychodzi mi tak samo.
    > Ale oni chyba maja zupelnie inne zagadnienie.

    Mają dziesiątki kombinacji obciążeń, w każdym przypadku to amelinium ma dać radę.

    > Chyba jednak maja zupelnie inne problemy naprezeniowe.

    A nawet nienaprężeniowe. Eigenvalues nawet niespecjalnie zależą od wytrzymałości.

    > Hm, silniki stale z tylu ...

    Wibracje mają.

    > Albo nic nie mowia, tylko daja ...

    Też tak podejrzewam że coś knują po kryjomu.

  • 62. Data: 2020-08-19 01:34:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-08-18, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

    > Taka spoina musiałaby być jednostronna, więc miałaby parszywą
    > powierzchnię w kącie między żebrem i cienizną, tam gdzie frezowana
    > płyta ma gładki promień. Tu nie wystarczy wyobrazić jak to powinno
    > wyglądać, tu trzeba wyobrazić jak to będzie wyglądać.

    Nie wygląda źle:
    https://www.twi-global.com/technical-knowledge/publi
    shed-papers/novel-techniques-for-corner-joints-using
    -friction-stir-welding

    --
    Marcin

  • 63. Data: 2020-08-19 08:12:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 18 Aug 2020 03:47:15 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Znaczy jest.

    wystarczy rowna guma i nie wybula.

    > Wiesz, mamy XXI wiek, narzędzia inżynierskie i techniki wytwarzania
    > poszły trochę do przodu. Nie musimy się trzymać kurczowo jednej
    > koncepcji i ją tłuc wszędzie gdzie tylko damy radę.

    Ale czy powyzsze podejscie cos da ?

    >Tu popatrz jak nadziwaczyli tiny.pl/71hfs

    Nadziwaczyli. Ale nie wiemy jakie mieli obciazenia.

    To jakis montaz koncowy ? Barrel bez spawan ... z jednego kawalka
    zrobili ?

    J.

  • 64. Data: 2020-08-19 12:19:32
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 19 sierpnia 2020 15:12:26 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    > wystarczy rowna guma i nie wybula.

    To zrób balonik który po nadmuchaniu ma niekulisty kształt.

    > Ale czy powyzsze podejscie cos da ?

    Jasne, dajesz inżynierom ileś tam stopni swobody, ileś tam kryteriów i mają zabawę.

    > Nadziwaczyli. Ale nie wiemy jakie mieli obciazenia.

    Raczej podobne to tych które ma ten miły pan CEO z filmiku.

    > To jakis montaz koncowy ? Barrel bez spawan ... z jednego kawalka
    > zrobili ?

    No przecież zaznaczyli gdzie są spawy.

  • 65. Data: 2020-08-19 12:28:32
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 19 sierpnia 2020 08:34:04 UTC+9 użytkownik Marcin Debowski napisał:

    > Nie wygląda źle:
    > https://www.twi-global.com/technical-knowledge/publi
    shed-papers/novel-techniques-for-corner-joints-using
    -friction-stir-welding

    Na prostej nieźle, ale te proste muszą się spotkać w węźle. Wyobrażasz sobie skurcze
    i odkształcenia? I to jeszcze zanim się proces skończy. Na dodatek to nie są gatunki
    aluminium które lubią dużo grzania. No i na materiale nie zaoszczędzisz, tyle samo
    złomu wychodzi. Tak w ogóle: skąd się im tam bierze materiał na te zaokrąglone kąty?
    Zaczęli od żebra pogrubionego na dole? A jak je zrobić? Ten materiał się nie nadaje
    do wytłaczania. Ja TWI znam z bliska, głównie ze ściemniania i bajdurzenia.

  • 66. Data: 2020-08-19 12:38:07
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Nie wygląda źle:
    > https://www.twi-global.com/technical-knowledge/publi
    shed-papers/novel-techniques-for-corner-joints-using
    -friction-stir-welding

    Dzięki za fajny materiał.
    Występują czasem wady materiałowe w spoinie, ale jak piszą mają na nie
    sposoby.
    Pokazali konkretne techniczne rozwiązania praktyczne.

    WM

  • 67. Data: 2020-08-19 12:47:01
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-08-19 o 12:28, Konrad Anikiel pisze:
    > Tak w ogóle: skąd się im tam bierze materiał na te zaokrąglone kąty? Zaczęli od
    żebra pogrubionego na dole?
    Tak to pokazali. I dalej widać drut w pachwinie.

    Robert

  • 68. Data: 2020-08-19 13:03:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
    W dniu środa, 19 sierpnia 2020 15:12:26 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    >To zrób balonik który po nadmuchaniu ma niekulisty kształt.

    Przezerwatywe dmuchales?
    Ale fakt - do niezbyt duzego cisnienia.

    To jak zakwalifikujesz ?
    https://congee.pl/product-pol-38978-Balon-foliowy-do
    -patyka-Niebieski-Pingwin-37-cm-1-szt.html

    Przyznaje - folia cienka i gnie sie latwo, ale w kwestii rozcagania
    dosc "sztywna".

    A to pamietasz ?
    https://gazetawroclawska.pl/kuchnia-dzieci-kosciol-t
    ak-ma-wygladac-tradycyjna-rola-kobiety-w-spoleczenst
    wie-i-rodzinie-zobaczmy-jak-sie-zylo-paniom-w-prlu/g
    a/13384982/zd/30398240
    https://www.wroclaw.pl/zabawy-karnawalowe-w-prlu

    Tym razem z rozciagliwej gumy te balony ...

    >Jasne, dajesz inżynierom ileś tam stopni swobody, ileś tam kryteriów
    >i mają zabawę.

    Ale bedzie lepiej niz zwykly walec z blachy o stalej grubosci?
    Chce tylko zbiornik odporny na cisnienie, innych obciazen nie ma.
    Powiedzmy butla tlenowa dla kosmonauty :-).

    >Raczej podobne to tych które ma ten miły pan CEO z filmiku.

    Niski jakis. I pewnie relatywnie pusty w srodku.

    >No przecież zaznaczyli gdzie są spawy.

    To jak zrobili "barrel" ?
    Chyba, ze spawy 3, 4 i 5 sie rozciagaja i na lufę.

    J.

  • 69. Data: 2020-08-19 14:01:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
    W dniu wtorek, 18 sierpnia 2020 19:02:35 UTC+9 użytkownik J.F.
    napisał:

    >No to chyba nie jest problem?

    Chyba sie nie zrozumielismy - ja myslalem o wstepnym wygieciu,
    zespawaniu na okraglo i walcowaniu na idealny okrag.

    A Ty chyba o zespawaniu na plasko i wtedy walcowaniu az do uzyskania
    rury ?

    J.

  • 70. Data: 2020-08-19 14:08:27
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 19 sierpnia 2020 21:01:37 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > zespawaniu na okraglo i walcowaniu na idealny okrag.
    >
    > A Ty chyba o zespawaniu na plasko i wtedy walcowaniu az do uzyskania

    Nie, ja o tym co widać na filmie (formowaniu przed spawaniem) i tym czego nie widać,
    czyli odkształceniach spawalniczych które powodują jakieś odchyłki od okrągłego
    kształtu. Trzeba przewalcować żeby było okrągłe, inaczej wyjdzie
    pięćdziesięciopensówka.