    From: "mo" <t...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Dyskryminacja ze względu na markę???
    Date: Mon, 22 Feb 2010 23:33:27 +0100

    Sprawa wygląda tak, od dziesięciu lat jeżdżę matizem, zrobiłem nim sporo
    kilometrów, dość długa droga do pracy codziennie, czasem jakieś dłuższe
    wyjazdy, morze, góry.

    Powiem tak, wolno nie jeżdżę, z małego silniczka tankując dobre paliwo da
    się jednak sporo wyciągnąć, na pewno zawalidrogą nie jestem, samochodu nie
    zmieniam, bo małe łatwo zaparkować w centrum, bo samochód dla mnie wyłącznie
    narzędzie a nie sposób lansowania się, dlatego do czasu, kiedy jeździ nie
    chce mi się szukać, ewentualnie zapożyczać a oszczędności zawsze idą na coś
    innego ale nie w tym sprawa.

    Ostatnio pojeździłem innym służbowym znacznie lepszym nowym samochodem i
    jestem w szoku, wcale nie jeździłem szybciej a wręcz ostrożniej, aby nie
    przyprawić administratora nowego samochodu o zawał, ale w czym sprawa?

    Jadąc lepszym samochodem nikt na mnie nie wymusza pierwszeństwa, nie wciska
    się z innego pasa, zauważyłem, że jak ktoś chce na siłę zmienić pas to
    zawsze usiłuje wepchnąć się przed pojazd najmniejszy, choćby ten najmniejszy
    Matiz wisiał 20 cm za zderzakiem poprzedzającego samochodu. Jadąc lepszym
    takie coś nie ma miejsca.

    Nikt też nie próbuje w trasie wyprzedzać na trzeciego i na siłę -tak na
    wszelki wypadek, nie ma takiej sytuacji jak ostatnio, kiedy pod dość długą
    górę wyprzedzić chciał mnie jakiś duży VAN, ale źle ocenił chyba swoje
    możliwości i brakło mu mocy podczas wyprzedzania, ja w Matizie też miałem
    max tego co mogłem z niego wykrzesać pod górę i jechaliśmy tak obok siebie
    spory kawałek drogi aż zrezygnował.

    Zawsze zastanawiam się czy takie wyprzedzanie na siłę bierze się z tego, że
    wyprzedający zamiast realnie ocenić prędkość z góry podświadomie zakłada, że
    Matiz musi sie wlec i z marszu rozpoczyna wyprzedanie nie oceniając
    prędkości i doprowadza do niebezpiecznych sytuacji.

    Coś w tym chyba musi być bo jadąc w podobnym tempie lepszym samochodem
    takich numerów mi nikt nie robił.

    Może to NTG i bardziej na grupę o psychologii ale temat mnie interesuje
    właśnie w tej kwestii. Co o tym sądzicie? Czy faktycznie część osób ocenia
    prędkość samochodu i styl jazdy na podstawie. marki?

    PS -w kwestii jasności nie piszę tu o grzecznej prośbie na zmianę pasa
    podpartych faktyczną potrzebą bo takich zawsze wpuszczam tylko osobników
    wciskajacych sie na siłę aby przeskoczyć pare pojazdów do przodu