  • 11. Data: 2010-02-23 01:18:36
    Temat: Re: Dyskryminacja ze względu na markę???
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 22 Feb 2010 23:28:06 +0000 (UTC), Michał napisał(a):

    > (...)
    > 4. bo one zazwyczaj jada szybko (a matiz nie)
    > 5. nie wyprzedzam na 3 bo sie nie zmieszcze bo tamten ma 1.9metra

    Piłeś - nie pisz!

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 12. Data: 2010-02-23 01:19:50
    Od: Stefan Szczygielski <u...@S...eu.org>

    bratPit wrote:
    > ot, zwykła psychologia, ba, jeżeli jedziesz nową "BMK-ą 7-ką" to nawet
    > kierowcy 'TIR'-ów stają się uprzejmi o_O kiedy widzą Cię za sobą (...)

    Ja może nie w nowej 7-ce a raptem nowej 3-ce zauważyłem kiedyś taki
    efekt w sytuacjach zjechania z kończącego się pasa - albo nagle się
    robił super mega odstęp, żebym się mógł zmieścić, albo zero odstępu i
    zderzak w zderzak. :| Jeżdżąc bardziej "ucywilizowanym" samochodem jak
    Corsa czy Almera nie ma takiego efektu.

    Jest jeszcze efekt świateł wyładowczych - jak się jedzie lewym pasem to
    zdecydowanie częściej ktoś zjeżdża i daje miejsce, w nocy nawet z daleka.

    No i efekt Volvo 940: -90% do prawdopodobieństwa, że ktoś będzie blisko
    wyjeżdżał pod maskę z podporządkowanej. :>

    S.

  • 13. Data: 2010-02-23 01:23:08
    Od: "bartekkr" <k...@g...com>

    Użytkownik "mo" <t...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Może to NTG i bardziej na grupę o psychologii ale temat mnie interesuje
    > właśnie w tej kwestii. Co o tym sądzicie? Czy faktycznie część osób ocenia
    > prędkość samochodu i styl jazdy na podstawie. marki?

    Mam porownanie na przykladzie aut:
    Honda CR-V - prawie nikt nie wyprzedza, na autostradzie zjezdzaja szybciutko
    Lexus IS250 - chyba jeszcze nikt mnie nie wyprzedzil, ani nie zepchnal - na
    autostradzie tylko jak sie zblizam, to natychmiast zjezdzaja - jak ja zjade
    na prawy pas, to przewaznie ktos za mna tez zjezdza, a nie wyprzedza.
    Ostatnio jechalem z Krakowa do Sandomierza pol drogi ze stala predkoscia
    70km/h i doslownie nikt mnie nie wyprzedzil. Albo zjezdzali gdzies na
    stacje, albo skrecali, reszta trzymala sie grzecznie z tylu. Zupelnie inna
    kultura jazdy. Latwiej tez jest zmienic pas - czesciej ustepuja.
    Rover 220 - nie wyprzedzaja na chama, ale duzo ludzi - szczegolnie w
    wiekszych autach - chce wyprzedzac, choc to auto nie jest wcale wolne!
    Slubzowa Astra 1,4 - ciagle wyprzedzanie, jazda na zderzaku za mna, czesciej
    trabia wlasciwie bez powodu.

    Styl jazdy w autach tych autach mam prawie taki sam - w astrze, mimo malego
    silnika da sie osiagnac spore predkosci, lecz jakos zachowanie innych
    kierownikow jest dalekie od idealu

  • 14. Data: 2010-02-23 01:47:14
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    Michał pisze:

    > SUV to duże i straszne jak udeży, ale nie szybkie, i już nie przyspieszy
    > aż tak jak sedan (zazwyczaj).

    Jesli mowimy o SUVach (CRV, Rav4) to masz racje ale jesli o SAV to
    moglbys sie grubo zdziwic.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 15. Data: 2010-02-23 02:15:26
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "mo" <t...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Co o tym sądzicie?

    Z choinki sie urwales?

    Nie znasz zasady - Duzy moze wiecej?

    Zostan przy Matizie, nie bedziesz mial rozterek!

  • 16. Data: 2010-02-23 02:49:14
    Od: " Michał" <m...@W...gazeta.pl>

    Maciej Browarczyk <m...@N...org> napisał(a):

    > Jesli mowimy o SUVach (CRV, Rav4) to masz racje ale jesli o SAV to
    > moglbys sie grubo zdziwic.

    vw z dieslem v10 5.0, albo benzyna w12 6.0 ?

    ale zazwyczaj takie rzeczy to w sedanach :)

    pozdrawiam.

  • 17. Data: 2010-02-23 07:12:49
    Od: Arek M <a...@g...pl>

    > Jadąc lepszym samochodem nikt na mnie nie wymusza pierwszeństwa, nie
    > wciska się z innego pasa, zauważyłem, że jak ktoś chce na siłę zmienić
    > pas to zawsze usiłuje wepchnąć się przed pojazd najmniejszy, choćby ten
    > najmniejszy Matiz wisiał 20 cm za zderzakiem poprzedzającego samochodu.
    > Jadąc lepszym takie coś nie ma miejsca.

    Hmm....
    Ja tam roznicy nie widze - czy to jade cytryną C4, czy bmw e60 czy wrx'em...

    Tylko gdy staje na swiatlach jako pierwszy jadąc tym ostatnim to wszyscy
    chca sie scigać :)

    --
    PozdrawiAM!

  • 18. Data: 2010-02-23 07:26:19
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Ale co w tym wszystkim jest dziwnego? Masz auto ze slabym silnikiem więc nie
    dziwota że ludzie zakładają że będziesz wolno jechał lub pod górę Ci zwolni.
    Rzadko kto ciśnie ciągle auto do deski nawet jeśli ma słaby silnik. A że Ty
    wyciskasz z niego ostatnie poty to dlatego jedziesz na równi z innymi.
    P.S. Znacznie ciekawsze jest to że ludzie kompletnie inaczej Cię odbierają
    jesli wysiadasz z np. Tico a inaczej z np. z jakiegoś nowszego audi. Nie
    jest ważne że z tego audi może wsiąść burak i cep. Mam nieraz wrażenie jakby
    dobre auto dodawało inteligencji.

  • 19. Data: 2010-02-23 07:56:05
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    > Użytkownik "mo" <t...@t...pl> napisał w wiadomości

    > A powinieneś, bo miałeś zakaz przyspieszania od kiedy gość rozpoczął
    > wyprzedzanie.
    > To była droga, a nie miejsce do weryfikowania możliwości pojazdów.
    > Masz pretensje do innych o buractwo, a ciężko o większe niż przyspieszanie
    > wyprzedzanym pojazdem.

    To zależy. Co powiesz na sytuacje kiedy zaraz po skręcie na skrzyżowaniu (po
    którym jest długa prosta) zaczynasz się rozpędzać (nie muskając gaz ale
    wciskając do deski), a koleś zaczyna Cię wyprzedzać zaraz po manewrze
    zakładając chyba że ma tak mocny silnik (1.9 TDI) że wyprzedzi wszystko.
    Mnie to bardzo denerwuje bo niby dlaczego ja mam zwalniać? Ja rozumiem
    sytuację gdy jade ze stałą prędkością bo nie chcę lub nie mogę szybciej
    jechać ale takie manewry gdzie ja przyspieszam a komuś się wydaję ze to za
    wolno to już jego problem.

  • 20. Data: 2010-02-23 08:01:17
    Od: "Łukasz Kruszczyński" <...@...pl>

    Użytkownik "waperr" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

    > PS
    > dziś zatrzymałem się przed przejściem aby przepuścić staruszka bo zimno i
    > ledwo na nogach się trzymał
    > zanim dziaduszek przetoczył się przez jeden pas przed moje auto na 3 pasie
    > jakieś 5 aut przeleciało
    > a gdyby dziadek dostał przyśpieszenia na pasach to by było po nim.....

    Nauczony tego typu zachowaniami niektorych kierownikow, nigdy sie nie
    zatrzymuje przed przejsciem, gdy mam pieszego po tej samej stronie, co pas
    po ktorym jade (np. pieszy z mojej prawej i ja na prawym pasie). Przewaznie
    widzac pieszego przed przejsciem, jesli to mozliwe, zatrzymuje sie i go
    przepuszczam. Ale w tym jednym przypadku staram sie tego nie robic. Nie chce
    czlowieka wyslyac zbyt wczesnie do Abrahama na piwo....

    Pozdrawiam,
    Lukasz