  • 11. Data: 2022-02-06 19:30:00
    Temat: Re: Działanie licznika energii
    Od: Desoft <b...@a...pl>

    > Czy do użytku domowego takie "proste" liczniki jednofazowe -
    > https://allegro.pl/oferta/licznik-jednofazowy-podlic
    znik-energii-pradu-1-faz-10478323066
    > są wystarczające?
    >
    > Widzę w opisie że jest zdefiniowany prąd minimalny, prąd maksymalny
    > i...prąd bazowy? Ten ostatni to o czym mówi?
    >
    > Czy jeżeli taki licznik "przestanie działać", to podpięte urządzenia
    > dalej mają fazę czy ona zniknie?

    Od 0 do prądu bazowego licznik przekłamuje na korzyść zakładu
    energetycznego, w prądzie bazowym jest 0 błędu, a potem liczy dla Ciebie.

    Nie ma możliwości aby taki licznik dał przerwę.
    Oczywiście bez wymyśleń typu pożar szafy rozdzielczej.
    Prędzej puści ta śrubka do której jest przykręcany przewód.

    I tutaj nie pamiętam co o tym przepisy, ale stare liczniki te z wirującą
    tarczką liczyły moc dopiero od 5W

    --
    Desoft

    Avast.

  • 12. Data: 2022-02-06 21:23:40
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Włącz dwie żarówki i sprawdź. Będziesz miał najbardziej wiarygodna informacje.

    Jak mi podeślesz ten miernik do testów to zrobię tak.

    --
    Irokez

  • 13. Data: 2022-02-06 21:38:05
    Od: sword <n...@p...onet.pl>

    On 2022-02-06 14:44, Mateusz Bogusz wrote:
    > Czy do użytku domowego takie "proste" liczniki jednofazowe -
    https://allegro.pl/oferta/licznik-jednofazowy-podlic
    znik-energii-pradu-1-faz-10478323066 są wystarczające?

    Mam podpięty licznik F&F LE-01d od 5 lat i do tej pory działa bez problemu.

    https://www.fif.com.pl/pl/liczniki-zuzycia-energii-e
    lektrycznej/513-licznik-zuzycia-energii-le-01d.html

    Od ponad roku spisuję właśnie co miesiąc odczyty w celu sprawdzenia dokładności
    pomiarów z licznikiem głównym. Na chwilę obecną licznik nie wykazuje ma żadnych
    odchyłek.

    --
    sword

  • 14. Data: 2022-02-06 21:49:28
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 06.02.2022 o 19:30, Desoft pisze:

    > Nie ma możliwości aby taki licznik dał przerwę.
    > Oczywiście bez wymyśleń typu pożar szafy rozdzielczej.
    > Prędzej puści ta śrubka do której jest przykręcany przewód.

    Spierałbym się. Jeśli producent deklaruje 10A to w/g mnie nie chodzi o
    skalę pomiaru a raczej o wytrzymałość prądową. Tam najzwyczajniej MUSI
    być bocznik, bo to w sumie amperomierz (w prostym rozumieniu) i ten
    bocznik nie jest kawałkiem szyny kolejowej. Najczęściej jest to kawałek
    drutu/jakiegośtam.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 15. Data: 2022-02-06 22:06:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 6 lutego 2022 o 21:23:42 UTC+1 Irokez napisał(a):
    > Jak mi podeślesz ten miernik do testów to zrobię tak.
    >

    > --
    > Irokez
    Sprawdziłem i nie mam cię wpisanego do dowodu osobistego. Radz sobie sam.

  • 16. Data: 2022-02-07 07:57:39
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 06.02.2022 21:38, sword wrote:

> [...]
    > dokładności
    > pomiarów z licznikiem głównym. Na chwilę obecną licznik nie wykazuje ma

    Wow przez 5 lat tyle samo co do kWh co w tym dużym w skrzynce?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 17. Data: 2022-02-07 10:09:37
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    lektrycznej/513-licznik-zuzycia-energii-le-01d.html

    > Wow przez 5 lat tyle samo co do kWh co w tym dużym w skrzynce?

    Ale co w tym dziwnego? liczniki elektroniczne są bardzo dokładne, i
    muszą spełniać odpowiednie wymagania dokładności pomiarowej, więc jeśli
    główny ma elektroniczny to trudno żeby było inaczej, ewentualne róznice
    mogą być na poziomie watów których i tak liczniki nie pokazują.

    --
    Janusz

  • 18. Data: 2022-02-07 10:22:01
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 07/02/2022 10:09, Janusz wrote:
    > Ale co w tym dziwnego?

    Akumulacja błedu. Zakładam, że autorowi chodziło nie o błąd sumaryczny,
    na przestrzeni lat, tylko o zgodnośc miesięczną. Na przestrzeni lat jest
    mało prawdopodobne, aby liczniki były synchroniczne "na poziomie watów".
    Nikomu to z resztą potrzebne nie jest.

  • 19. Data: 2022-02-07 18:41:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 7 Feb 2022 10:09:37 +0100, Janusz wrote:
> [...]
    > główny ma elektroniczny to trudno żeby było inaczej, ewentualne róznice
    > mogą być na poziomie watów których i tak liczniki nie pokazują.

    Nie pokazuja, ale zliczaja.

    Bardzo dokladne ... ale 0.1% od ilosci energii skumulowanej przez
    lata, to juz nie jest zero.

    No i dochodzi pobor energii samego licznika - "glowny" powinien to
    zliczyc, ale moze ten elektroniczny ma akurat bardzo małą ..

    J.

  • 20. Data: 2022-02-07 19:15:29
    Od: sword <n...@p...onet.pl>

    On 2022-02-07 07:57, Mateusz Bogusz wrote:
    > Wow przez 5 lat tyle samo co do kWh co w tym dużym w skrzynce?

    Pomiary mam z 14 miesięcy do tyłu i spisuję bez przecinka czyli powiedzmy
    błąd odczytu w porywach +/- 0.5kWh.

    Wcześniej nie wpadłem na to, żeby sprawdzać :)

    --
    sword