  • 11. Data: 2021-11-16 11:11:34
    Temat: Re: Dziwne skrzyżowanie na Stop Cham
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-11-12 o 10:39, kriters pisze:
    > Jako kierowca, który prawo jazdy znalazł w czipsach (a do tego ślepy),
    > chciałbym zapytać o następującą sytuację:
    >
    > https://youtu.be/4YXqJJcixag?t=97
    >
    > Wyjeżdżający z prawej ma ustąp ale nie bardzo widzę komu dokładnie ma
    > ustąpić. Natomiast ten skręcający w prawo niby jest na głównej
    > ale czy on w momencie zdarzenia już nie stracił swojego pierwszeństwa?
    > Bo jednak już odbił w prawo i nie mam pewności czy nadal
    > jest na tej drodze w pierwszeństwem.

    To jest skrzyżowanie w Myszkowie -
    https://www.google.pl/maps/place/1+Maja+66,+42-300+M
    yszk%C3%B3w/@50.5732689,19.3424375,88m/data=!3m1!1e3
    !4m5!3m4!1s0x47173ab22f1005df:0x3527f270695b4b5d!8m2
    !3d50.5729623!4d19.3427793

    Możecie sobie na street popatrzeć na znaki z każdej strony, także te
    poziome.
    T.

  • 12. Data: 2021-11-19 00:45:49
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 16.11.2021 o 11:11, T. pisze:

> [...]
    !3d50.5729623!4d19.3427793

    > Możecie sobie na street popatrzeć na znaki z każdej strony, także te

    No i dokładnie tak jest, jak sobie pomyślałem. Na tej podporządkowanej
    nie widać gdzie jest droga z pierwszeństwem. I o ile to, że z prawej
    trzeba przepuścić jest jasne to z lewej, skąd właśnie nadjeżdżał
    samochód, już nie jest jasne.

  • 13. Data: 2021-11-19 11:45:11
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-11-19 o 00:45, ii pisze:

> [...]
    > nie widać gdzie jest droga z pierwszeństwem. I o ile to, że z prawej
    > trzeba przepuścić jest jasne to z lewej, skąd właśnie nadjeżdżał

    Ale znak mówi "ustąp pierwszeństwa", a nie kierowca ma się zastanawiać,
    gdzie jest droga z pierwszeństwem. Ma ustąpić i już - wszystkim jadącym
    z prawej i lewej strony (dopóki nie ma znaku o łamanym pierwszeństwie).
    Są też znaki na jezdni, może nieco wytarte, ale są. Póki nie ma zimy i
    śniegu to je widać (resztki, bo resztki - w 1:43 filmu).
    T.

  • 14. Data: 2021-11-19 13:48:48
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, ii.
    On 19.11.2021 00:45 you wrote:

> [...]
    > ile to, że z prawej trzeba przepuścić jest jasne to z lewej, skąd
    > właśnie nadjeżdżał samochód, już nie jest jasne.

    Dla kogoś kto znalazł PJ w chipsach.

    Dla pozostałych jasne jest co oznacza trójkąt skierowany wierzchołkiem w
    dół.

    --
    Pete

  • 15. Data: 2021-11-19 18:15:56
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 19.11.2021 o 11:45, T. pisze:

> [...]
    > Są też znaki na jezdni, może nieco wytarte, ale są. Póki nie ma zimy i
    > śniegu to je widać (resztki, bo resztki - w 1:43 filmu).

    No widzisz, wytarte.

  • 16. Data: 2021-11-29 16:07:55
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 12 Nov 2021 10:39:09 +0100, w <618e363d$0$531$65785112@news.neostrada.pl>,
    kriters <k...@o...pl> napisał(-a):

> [...]
    > ale czy on w momencie zdarzenia już nie stracił swojego pierwszeństwa?
    > Bo jednak już odbił w prawo i nie mam pewności czy nadal

    Nie ma znaczenia.

    Zapamiętaj sobie podstawową zasadę, z którą duża grupa kierowców ma problem.
    Pierwszeństwo ustala się przed wjazdem na skrzyżowanie i obowiązuje do jego
    końca.

    Dlatego np. kierowca zawracający na równorzędnym skrzyżowaniu będzie miał
    pierwszeństwo przed pojazdem ze swojej lewej strony, mimo że de facto będzie go
    mijał po prawej stronie po zakończonym manewrze.

  • 17. Data: 2021-11-30 06:41:50
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2021-11-12 10:39, kriters wrote:
> [...]
    > ale czy on w momencie zdarzenia już nie stracił swojego pierwszeństwa?
    > Bo jednak już odbił w prawo i nie mam pewności czy nadal

    To jest jedno skrzyzowanie!

    Do stego wczesniej byl znak, ktory objasnial koncepcje.

    Dla tych co maja watpliwosci proponuje wziac takie modelowe skrzyzowanie
    z 4 odnogami i pokrecic tymi nogami o rozne katy. No i te wszystkie
    wyniki to bedzie caly czas jedno skrzyzowanie. Choc zasady pierwszenstwa
    nieco sie czasem zmienia zaleznie od geometrii.

    --
    mk4

  • 18. Data: 2021-11-30 06:52:52
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2021-11-19 00:45, ii wrote:

> [...]
    > nie widać gdzie jest droga z pierwszeństwem. I o ile to, że z prawej
    > trzeba przepuścić jest jasne to z lewej, skąd właśnie nadjeżdżał

    Skoro dl aCiebie nie widac, to oddaj to Twizy, skuter i zacznij chodzic
    pieszo.

    To jest najzwyklejsze skrzyzowanie i jesli ktos tam czegos nie widzi to
    serio powinien rozwazyc, ze jazda transportem publicznym i poruszanie
    sie pieszo tez jest dla ludzi.

    --
    mk4

  • 19. Data: 2021-11-30 12:16:42
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 30.11.2021 o 06:52, mk4 pisze:

> [...]
    !3d50.5729623!4d19.3427793

    > Skoro dl aCiebie nie widac, to oddaj to Twizy, skuter i zacznij chodzic

    Czego nie rozumiesz? Że znaku, którego nie ma, nie widać?

    > To jest najzwyklejsze skrzyzowanie i jesli ktos tam czegos nie widzi to
    > serio powinien rozwazyc, ze jazda transportem publicznym i poruszanie
    > sie pieszo tez jest dla ludzi.

    Tak, a Ty jesteś tępy.

  • 20. Data: 2021-12-01 03:02:09
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2021-11-30 12:16, ii wrote:

> [...]
    !3d50.5729623!4d19.3427793

    > Czego nie rozumiesz? Że znaku, którego nie ma, nie widać?

    Hmm, a to zdaje sie jednak Ty masz problem z interpretacja jak
    najbardziej zwyczajnego skrzyzowania.

    Dawno dawno temu tez miewalem podobne watpliwosci do Twoich. Ale wiesz
    jaka jest roznica - jak ktos mi zwrocil uwage, zeby sie zastanowic nad
    soba to to zrobilem i przepracowalem temat i watpliwosci sie rozwialy.

    Ty zas wszystko co produkujesz to inwektywy sprowadzajace sie do
    stwierdzenia "jestes tepy". Niestety wydajesz sie pasowac do
    idiokrackich standardow, ktore obecnie zapanowaly w spoleczenstwie.
    Niemniej kazdy ma mozliwosc refleksji i podniesienia poziomu. Ty
    rowniez, do czego Cie zachecam.

    --
    mk4