  • 11. Data: 2010-03-14 18:11:32
    Temat: Re: Egipt. Jazda bez świateł w nocy
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Taka moda i tyle.
    Tak samo, gdy widzisz czewone światło na aucie w nocy to wcale nie musi być
    jego tył, bo równie dobrze przód. Albo niebieskie (SUPERMODNE także i u nas)
    może być z tyłu.
    Jacek

  • 12. Data: 2010-03-14 18:34:20
    Od: "smint" <N...@o...pl>

    Nam taksówkarz tłumaczył, że to zależy od wzroku kierowcy.
    Jeśli na badaniach u okulisty masz dobry wzrok to jak jest oświetlenie przy
    ulicy
    możesz jeździć bez włączonych świateł.

    Marcin

  • 13. Data: 2010-03-14 23:50:02
    Od: "Jacek" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Michal K." <s...@n...serwerze.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:hnijov$fgo$1@news.onet.pl...
    > Czy ktoś ma pomysł dlaczego tam tak robią? Oszczędność żarówek?
    > Akumulatora?

    koledze odpowiedzieli, ze boją sie napadów, dlatego jeżdzą po ciemku i tylko
    sporadyznie używają flashów długimi.
    --
    Stoout
    prywatnie Vectra 1.8 LPG '97 & Uniden 520 / Lemm 900

  • 14. Data: 2010-03-15 09:45:45
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Michal K. wrote:

    > Witam
    > O zasadach ruchu drogowego w Egipcie wiadomo mniej więcej tyle że nie
    > ma żadnych zasad, jednak zastanawiam się dlaczego po zmroku część
    > kierowców jeździ bez świateł? Zaobserwowane zarówno w mieście na
    > oświetlonym terenie ale także poza miastem. W czasie jazdy przez
    > pustynię mijane samochody jechały na światłach postojowych -
    > początkowo myślałem że po to żeby się nie oślepiać, ale to nie jest
    > powód bo przy zbliżaniu się do samochodu z naprzeciwka migały długimi
    > i to dopiero oślepiało. Czy ktoś ma pomysł dlaczego tam tak robią?
> [...]

    Palą długie przy mijaniu się bo się tak pozdrawiają. Chore, ja
    siedziałem z przodu i po 2h jazdy po ciemku, jak ten z naprzeciwka
    mignął - miałem powidoki w oczach jeszcze przez parę minut ;-)

    Najlepsze że w wielu miejscach zamiast linii pomiędzy pasami jest wyrwa
    na 20-30 cm głębokości...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 15. Data: 2010-03-15 10:28:38
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "neelix" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A światłomaniaki w Polsce nie widzą samochodu bez świateł w dzień! Co za
    > kalectwo!
    > neelix

    Ech, neelix
    za zasługi dla swiałofobów
    "wniósłbym wwiosek" do polskiego parlamentu, aby Tobie jedynemu pozwolili
    jeździć bez świateł, abyś był bezpieczniejszy:-O

    Artur(m)

  • 16. Data: 2010-03-15 13:34:26
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > koledze odpowiedzieli, ze boją sie napadów, dlatego jeżdzą po ciemku i
    > tylko sporadyznie używają flashów długimi.

    Wyglada na to, ze wszyscy (nomen omen) sciemniaja - a tak naprawde po prostu
    oszczedzaja na zarowkach, jest bieda az piszczy.

  • 17. Data: 2010-03-15 18:44:12
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "neelix" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Przeprowadz sie do Egiptu !

    To raczej propozycja dla Ciebie, bo niby dlaczego wyjeźddżać mam ja, któremu
    światła w dzień są zbędne? Co za brak samokrytyki!
    neelix

  • 18. Data: 2010-03-15 18:50:36
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Artur(m)" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > "wniósłbym wwiosek" do polskiego parlamentu, aby Tobie jedynemu pozwolili
    > jeździć bez świateł, abyś był bezpieczniejszy:-O

    Raczej szczęśliwszy, swobodniejszy (brak zagrożenia mandatem) i wreszcie
    przestałbym się ośmieszać wbrew własnej woli. I pewnie jednak
    bezpieczniejszy, bo kontrasty łatwiej wpadają w oko. No i trochę bogatszy.
    Jestem "za"! :-)
    neelix

  • 19. Data: 2010-03-15 18:53:09
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "smint" <N...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Nam taksówkarz tłumaczył, że to zależy od wzroku kierowcy.
    > Jeśli na badaniach u okulisty masz dobry wzrok to jak jest oświetlenie
    > przy ulicy
    > możesz jeździć bez włączonych świateł.

    A to też ludzie więc u nas potrzebę świecenia odczuwają głównie
    niedowidzący. No, ale żeby być takim kretem by inni musieli świecić w dzień!
    Okulista powinien odrzucać przed kursem.
    neelix

  • 20. Data: 2010-03-15 18:54:35
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Palą długie przy mijaniu się bo się tak pozdrawiają. Chore, ja
    > siedziałem z przodu i po 2h jazdy po ciemku, jak ten z naprzeciwka
    > mignął - miałem powidoki w oczach jeszcze przez parę minut ;-)

    To psychotestów byś raczej nie przeszedł.
    neelix