eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieria › Elektroliza
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 49

  • 11. Data: 2022-07-26 14:23:06
    Temat: Re: Elektroliza
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 26 July 2022 at 14:02:51 UTC+2, J.F wrote:
    > On Mon, 25 Jul 2022 14:15:14 -0700 (PDT), a a wrote:
    > > On Monday, 25 July 2022 at 19:12:27 UTC+2, J.F wrote:
    > >> On Mon, 25 Jul 2022 18:20:52 +0200, J.F wrote:
    > >>> On Mon, 25 Jul 2022 07:38:40 -0700 (PDT), a a wrote:
    > >>>> On Monday, 25 July 2022 at 16:13:30 UTC+2, J.F wrote:
    > >>>>> On Mon, 25 Jul 2022 15:49:59 +0200, Robert Wańkowski wrote:
    > >>
    > >>>> Interesująca jest reakcja redoks w akumulatorach kwasowych
    > >>>> Podczas eksploatacji i ladowania, w wyniku elektrolizy wody wydziela się tlen
    i wodór
    > >>>> ale zwiększając ciśnienie wewnatrz akumulatota nastepuje reaklcja ponownego
    łaczenia tlenu z wodorem, czego produktem jest znów woda i te akumulatory są
    oznaczone sealed,
    > >>>> bez zaworów odpowietrzających i w nich nie ubywa elektrolitu podczas całego
    okresu żywotności
    > >>>> i nie trzeba wody dolewać
    > >>>> a cisnienie wzrasta podczas elektrolizy, a gdy przekroczy wartośc graniczną
    > >>>> proces redoks naastepuje automatycznie i tlen lączy się z wodorem i znów
    cisnienia wewnątrz spada
    > >>>> To byl wielki wynalazek i odkrycie
    > >>>
    > >>> Jakos tak nie bardzo w to wierze.
    > >> [...]
    > >>
    > >> I jeszcze ciekawostka wyguglana
    > >> https://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=1
    0.1.1.909.3119&rep=rep1&type=pdf
    > >>
    > >> "... where water loss was determined by a difference in mass.
    > >> Otherworkers have realized that mass loss is not a suitable
    > >> method for determining the recombination efficiency.
    > >> Their testing of large stationary batteries indicated
    > >> that ceils were emitting gas even though this loss was not being
    > >> detected by gravimetric methods (6).
    > >> Gas analyses have revealed that the composition of the gas vented from
    > >> sealed batteries is mostly hydrogen with very little oxygen(6-8).
    > >>
    > >> The quantity of oxygen emitted is stoichiometrically out of
    > >> proportion with hydrogen, and sometimes small enough to
    > >> indicate nearly 100% oxygen recombination.
    > >> It has been suggested that corrosion at the positive grid could be one
    > >> mechanism supporting the evolution of hydrogen at the negative.
    > >> "
    > >>
    > >> No coz, musze przyznac, ze takie stare male (7Ah) akumulatorki
    > >> wyciagniete z UPS zachowuja sie dziwnie. Moze i korozja.
    > >>
    > >> No coz
    > >> -wyglada na to, ze opisywany mechanizm rekombinacji dziala w
    > >> akumulatorach,
    > >> -ale jakos nie potrafie sie doszukac cisnienia ... czy ta drobna
    > >> roznica cisnienia naprawde ma taki duzy wplyw ?
    > >>
    > >> -wyglada na to, ze pod duzym cisnieniem elektroliza moze sie nie udać
    > >>
    > >> Ale ...
    > >> https://en.wikipedia.org/wiki/High-pressure_electrol
    ysis
    > >> https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0
    196890422004381
    > >>
    > >> J.
    > > przeleciałem to o czym piszecie,
    > > ale wymieniacie akumulatory żelowe i z mata szklaną
    > To nie ja - to oni.
    > Jakby to byla jakas istotna czesc ... i z tych artykułów wychodzi,
    > sugestia, ze to naprawde istotny skladnik, tylko jakos nie bardzo chca
    > wyjasnic dlaczego.
    > > a rekombinacja redox zachodzi w akumulatorach kwasowych, samochodowych, sealed,
    bezobslugowych, od ponad 10 lat
    > >
    > > Kupujesz, jeździsz i nikt nic nie dolewa przez 10 lat bo wodór nie wychodzi.
    > Ale one IMO nie są "sealed".
    > Jak przechylisz, to kwas wycieknie, bo jakies otworki wentylacyjne są.
    >
    > I tak sie jeszcze czasem zastanawiam, czy przez te otworki wiecej
    > wodoru ucieka, czy moze np elektrolit wychwytuje wilgoc z powietrza,
    > bo wszak kwas siarkowy higroskopijny jest.
    >
    > Kolejna sprawa to napięcie w instalacji.
    > Pojawily sie regulatory polprzewodnikowe, i dosc dokladnie trzymaly
    > napiecie - to i gazowanie male.
    > Potem nastapiła era zmniejszania napiecia/zarzadzania - u mnie w
    > samochodzie jest ~13.8V.
    > I juz gazowanie bardzo male.
    >
    > A potem nastąpila era start-stop, napiecie podniesiono,
    > zwykly akumulator zastąpiono lepszym, zupelnie nie wiadomo dlaczego,
    > bo wszak "zwykly rozruchowy" z rozruchem rozgrzanego silnika nie
    > powininien miec problemow.
    >
    > Kolejna sprawa to dodatek wapnia - podobno zmniejsza gazowanie.
    >
    > Nadal nie bardzo wierze, aby niewielkie nadcisnienie powodowalo
    > jakies wielkie efekty.
    >
    > P.S. I jeszcze
    > https://batteryuniversity.com/article/bu-201-how-doe
    s-the-lead-acid-battery-work
    >
    > "The sealed battery contains less electrolyte than the flooded type,
    > hence the term "acid-starved."
    >
    > Nie ma "sealed flooded" ?
    >
    > "Perhaps the most significant advantage of sealed lead acid is the
    > ability to combine oxygen and hydrogen to create water and prevent dry
    > out during cycling. The recombination occurs at a moderate pressure of
    > 0.14 bar (2psi). "
    >
    > Hm, zmienic wiarę ?
    > > Wadą akumulatorów żelowych jest wysychanie, gdyż mają zawory pod plastikową
    klapką
    > > i nadmiar wodoru jest wyrzucany
    > Nie rozumiem - a inne typu nie to maja zaworow pod klapką?
    >
    > Ja sie tam tylko zastanawiam, jak żelowe i AGM znoszą gazowanie.
    > Czy nie ma problemu, bo mało gazują, przyjmniej przy porządnym
    > ładowaniu?
    > > Sa metody regeneracji żelowych przez dodanie soku z cytryny, ale
    > > komu by sie chciało
    > A to mnie zaciekawilo ...
    > > Kwasowe nie nadają sie UPS bo kwas wymaga wstrząsania aby się
    > wytlumacz to produncentom, bo oni chyba tylko olowiowych używaja :-)
    > Chyba, ze masz na mysli jakies odmiany - np VRLA.
    > > mieszał podczas jazdy i syfy nie wywoływały zwierania płyt
    > A żelowych to nie dotyczy?
    > Tam sie elektrolit słabo miesza.
    > Podobnie AGM.
    >
    > Tylko że te w UPS to po latach raczej wydajnosc prądowa im
    > spada/rezystancja wewnętrzna rosnie,
    > i UPS sie wylacza na pelnej mocy.
    >
    > A jak takim sie troche pobawic, to mu wydajnosc nagle spada jeszcze
    > bardziej, wrecz do mA, i nie wiem co o tym myslec - korozja plyt w
    > srodku?
    >
    > Za to w samochodach chyba wszyskie mi w ostatnich latach padly na
    > zwarcie celi, a mieszania na wroclawskich drogach nie brakuje :-)
    >
    > J.
    >
    > No i mam zagwozdke - to jakich szukac do UPS?
    > Żelowych czy AGM?
    >
    > A tu jeszcze
    > http://www.leoch.com/product/industrial/?industrytyp
    e=UPS#divIndustry
    > "high rate" i "Pure Lead"
    >
    > A moze zaplacic za "oryginal"
    > https://www.youtube.com/watch?v=-DsHuwd8P4Q
    --Ale one IMO nie są "sealed".
    Jak przechylisz, to kwas wycieknie, bo jakies otworki wentylacyjne są.

    Jak z otworkami wentylacyjnymi to nie sa sealed, ani nie wspieraja redox, czyli
    rekombinacji.

    Podjedź do marketu i sprawdź, że stoją takie akumulatory na pólce, bez żadnych
    otworków

    Takie 2 kupiłem, marki Bosch i 0 lat jeździśz a kwasu nie ubywa bo nic nie paruje,
    ani wodór nie wychodzi.

    Wodór wychodzi w akumulatorach żelowych i one wysychają
    Ale w UPSach ich życie to maksymalnie 5 lat i do wymiany

    A AGM sam sprawdź na zlomie, oderwij górny plastik, czy są gumopwe wentyle, jak są,
    to nie jest sealed
    i tez bedzie wysychał

    AGM ma skarpetę z maty szklanej nasączoną kwasem siarkowym, zamiast żelu.


  • 12. Data: 2022-07-26 16:38:19
    Temat: Re: Elektroliza
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 26 Jul 2022 05:23:06 -0700 (PDT), a a wrote:
    > On Tuesday, 26 July 2022 at 14:02:51 UTC+2, J.F wrote:
    >> On Mon, 25 Jul 2022 14:15:14 -0700 (PDT), a a wrote:
    >>> On Monday, 25 July 2022 at 19:12:27 UTC+2, J.F wrote:
    >>>> On Mon, 25 Jul 2022 18:20:52 +0200, J.F wrote:
    >>>>> On Mon, 25 Jul 2022 07:38:40 -0700 (PDT), a a wrote:
    >>>>
    >>>>>> Interesująca jest reakcja redoks w akumulatorach kwasowych
    >>>>>> Podczas eksploatacji i ladowania, w wyniku elektrolizy wody wydziela się tlen
    i wodór
    >>>>>> ale zwiększając ciśnienie wewnatrz akumulatota nastepuje reaklcja ponownego
    łaczenia tlenu z wodorem, czego produktem jest znów woda i te akumulatory są
    oznaczone sealed,
    >>>>>> bez zaworów odpowietrzających i w nich nie ubywa elektrolitu podczas całego
    okresu żywotności
    >>>>>> i nie trzeba wody dolewać
    [...]
    >>>>>
    >>>>> Jakos tak nie bardzo w to wierze.
    >>>> [...]
    >>> a rekombinacja redox zachodzi w akumulatorach kwasowych, samochodowych, sealed,
    bezobslugowych, od ponad 10 lat
    >>> Kupujesz, jeździsz i nikt nic nie dolewa przez 10 lat bo wodór nie wychodzi.
    >> Ale one IMO nie są "sealed".
    >> Jak przechylisz, to kwas wycieknie, bo jakies otworki wentylacyjne są.
    >>
    >> I tak sie jeszcze czasem zastanawiam, czy przez te otworki wiecej
    >> wodoru ucieka, czy moze np elektrolit wychwytuje wilgoc z powietrza,
    >> bo wszak kwas siarkowy higroskopijny jest.
    >>
    [...]
    > --Ale one IMO nie są "sealed".
    > Jak przechylisz, to kwas wycieknie, bo jakies otworki wentylacyjne są.
    >
    > Jak z otworkami wentylacyjnymi to nie sa sealed, ani nie wspieraja redox, czyli
    rekombinacji.
    >
    > Podjedź do marketu i sprawdź, że stoją takie akumulatory na pólce, bez żadnych
    otworków

    Kiedys mi babka na kasie przechylila do skanowania i jej wycieklo na
    tasmociag :-)

    Ale masz racje, wypadaloby powtorzyc .. tylko jak - przechylic i
    zobaczyc czy cieknie, czy podłączyc pod prostownik i zobaczyc
    czy i gdzie gazuje?

    > Takie 2 kupiłem, marki Bosch i 0 lat jeździśz a kwasu nie ubywa bo
    > nic nie paruje, ani wodór nie wychodzi.

    Tamten tez pare lat przejezdzil, i nawet nie wiadomo czy kwasu nie
    ubywa, bo przeciez korkow nikt juz nie odkreca i nie sprawdza,
    szczegolnie, ze korkow nie ma/schowane pod naklejką.

    No ale jak pisalem - napiecie 13.8V, to chyba nie powinno ubywac?

    A przez parowanie ... woda z elektrolitu odparuje, czy wrecz odwrotnie
    - zacznie jej przybywac z powietrza?

    > Wodór wychodzi w akumulatorach żelowych i one wysychają
    > Ale w UPSach ich życie to maksymalnie 5 lat i do wymiany

    To moze trzeba AGM do UPS ?

    > A AGM sam sprawdź na zlomie, oderwij górny plastik, czy są gumopwe wentyle, jak są,
    to nie jest sealed
    > i tez bedzie wysychał

    > AGM ma skarpetę z maty szklanej nasączoną kwasem siarkowym, zamiast żelu.

    Ale to w srodku. trudno zobaczyc.

    Ale ma jeszcze zaworek regulujacy cisnienie ... czy nie w postaci
    gumowego kapturka?
    Taki kapturek jakies cisnienie wytrzyma, zanim pusci.

    J.

    P.S. Ojcu wybuchl akumulator w czasie ładowania. Taki "zwykly",
    starego typu, moze nawet z korkami.
    Tylko nie wiem - dziurki sie zatkaly i cisnienie wytworzylo,
    czy jakas iskra wybuch wodoru i tlenu spowodowala.
    Ale skad iskra w srodku ?


  • 13. Data: 2022-07-26 17:03:31
    Temat: Re: Elektroliza
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 26 Jul 2022 04:32:16 -0700 (PDT), a a wrote:
    > On Tuesday, 26 July 2022 at 10:36:39 UTC+2, Konrad Anikiel wrote:
    >> On Monday, 25 July 2022 at 15:49:59 UTC+2, Robert Wańkowski wrote:
    >>> Jakiego ciśnienia można się spodziewać podczas elektrolizy wody w
    >>> układzie zamkniętym?
    >>>
    >>> Co się stanie jak taką mieszaninę wodoru i tlenu w układzie zamkniętym
    >>> spalimy? Intuicja i trochę wiedza, podpowiada, że z powrotem woda.
    >>> Wszystko przereaguje? Tlen rozpuści się w wodzie? Wodór się rozpuszcza w
    >>> wodzie?
    >>>
    >> Komercyjnie do gdzieś tak 350 bar, laboratoryjnie to i o 1000 bar słyszałem. Nie
    tak łatwo to zrobić żeby płyty były ze sobą połączone mechanicznie ale odizolowane
    elektrycznie. No i separacja gazu od wody w warunkach wysokiego ciśnienia (wysoka
    rozpuszczalność) staje się wyzwaniem. Kto pierwszy zrobi elektrolizer który wydajnie
    (bardzo szybko przy bardzo małych wymiarach) wyprodukuje wodór przy 1000 bar, ten
    wyeliminuje konieczność używania kompresorów w stacjach tankowania pojazdów. Rynek
    jest niemały. Mam parę pomysłów, może zaniedługo sam się zmierzę z tematem.
    > ktoś mu nieźle ściemnia
    >
    > Żaden elektrolizer nigdy nie będzie wydajny, bo zużywa więcej energii niż generuje,
    czyli to proces stratny.

    Jak to zazwyczaj w zyciu - trzeba troche wiecej energii.
    Jak obok stoi wiatrak na 100m wysoki, czy hektar ogniw slonecznych,
    to moze straty nie bolą.
    Albo kopalnia taniego wegla :-)

    O ile wiem, to bój teraz o jak najbardziej wydajne, bo akurat dla
    wodoru/wody taka podstawowa wydajnosc jest faktycznie mała.

    > I jest to kolejny fake, aby się gadało i tracilo czas na bzdury.

    A wodór skąd brac? Z metanu?
    A jak sie metan skonczy?

    P.S. Elektrolizer ?
    https://www.youtube.com/watch?v=5lUkOHnjLsM

    > A wracając do tematu To w akumulatorach sealed, kwasowych, reakcja
    > redox, czyli rekombinacji atomowego tlenu i wodoru do wody, nie
    > wymaga ciśnienia do reakcji, a jedynie ciśnienia do wymieszania 2
    > gazow, gdyż mieszanina wodoru z gazem zapala się samoistnie, w
    > otwartej przestrzeni, czyli na poziomie ciśnienia na powierzchni
    > morza.

    Samoistnie sie nie zapala.
    Na katalizatorze moze sie zapalic samoistnie, ale tu sa dwa problemy:
    -platyna droga,
    -malutki bedzie ten katalizator, to sie rozgrzeje mocno.
    w plastikową obudowe akumulatora wbudowac trudno :-)

    No i wychodzi na to, ze jest tez proces samoistny w akumulatorze,
    troche bardziej skomplikowany, i cisnienie mu pomaga.

    Aczkowiek mozna tez tak
    https://ensol.es/en/hoppecke-aquagen-battery-gas-rec
    ombiners.html
    https://hydrocapcorp.com/

    > Wodór nigdy nie będzie efewktywnym paliwem, b o byl, jest i będzie drogi w
    produkcji, przechowywaniu, transporcie.
    >
    > Akumulatory wodorowe to kolejny fake.
    >
    > Mój klient pracował w Wiedniu w zakladach produkujących stacje dfo ładowania
    samochodów wodorem.
    >
    > No i co,m zbudowali kilkadziesiąt takich stacji, zainstalowali w Tokio, Monachium,
    na lotniskach
    > i popyt się skończył, bo tankowanie wysokociśnieniowe, czyli bardzo niebezpieczne
    i powinno być zautomatyzowane, bez udziału kierowcy.

    Patrz wyzej.

    Na razie problemem wydaje sie cena Mirai ... drogie bydle,
    akumulatorowa technologia chyba tansza, wiec lepsza.
    No i cena samego wodoru - tez spora, baterie lepsze.

    A konkurencji prawie nie ma ... widac za droga ta technologia :-)
    Znow problem platyny? :-)


    > A samochodów na wodór jest tyle samo ile na gaz ziemny, czyli niewiele i
    > w razie wypadku albo jest pochodnia ognia, albo zlom.

    https://www.youtube.com/watch?v=0gcLgggnJK4

    P.S. Zbiornik wytrzymaly, czy cisnienie w srodku swietnie amortyzuje
    uderzenia ?

    J.







  • 14. Data: 2022-07-26 21:59:26
    Temat: Re: Elektroliza
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 26 July 2022 at 17:03:33 UTC+2, J.F wrote:
    > On Tue, 26 Jul 2022 04:32:16 -0700 (PDT), a a wrote:
    > > On Tuesday, 26 July 2022 at 10:36:39 UTC+2, Konrad Anikiel wrote:
    > >> On Monday, 25 July 2022 at 15:49:59 UTC+2, Robert Wańkowski wrote:
    > >>> Jakiego ciśnienia można się spodziewać podczas elektrolizy wody w
    > >>> układzie zamkniętym?
    > >>>
    > >>> Co się stanie jak taką mieszaninę wodoru i tlenu w układzie zamkniętym
    > >>> spalimy? Intuicja i trochę wiedza, podpowiada, że z powrotem woda.
    > >>> Wszystko przereaguje? Tlen rozpuści się w wodzie? Wodór się rozpuszcza w
    > >>> wodzie?
    > >>>
    > >> Komercyjnie do gdzieś tak 350 bar, laboratoryjnie to i o 1000 bar słyszałem. Nie
    tak łatwo to zrobić żeby płyty były ze sobą połączone mechanicznie ale odizolowane
    elektrycznie. No i separacja gazu od wody w warunkach wysokiego ciśnienia (wysoka
    rozpuszczalność) staje się wyzwaniem. Kto pierwszy zrobi elektrolizer który wydajnie
    (bardzo szybko przy bardzo małych wymiarach) wyprodukuje wodór przy 1000 bar, ten
    wyeliminuje konieczność używania kompresorów w stacjach tankowania pojazdów. Rynek
    jest niemały. Mam parę pomysłów, może zaniedługo sam się zmierzę z tematem.
    > > ktoś mu nieźle ściemnia
    > >
    > > Żaden elektrolizer nigdy nie będzie wydajny, bo zużywa więcej energii niż
    generuje, czyli to proces stratny.
    > Jak to zazwyczaj w zyciu - trzeba troche wiecej energii.
    > Jak obok stoi wiatrak na 100m wysoki, czy hektar ogniw slonecznych,
    > to moze straty nie bolą.
    > Albo kopalnia taniego wegla :-)
    >
    > O ile wiem, to bój teraz o jak najbardziej wydajne, bo akurat dla
    > wodoru/wody taka podstawowa wydajnosc jest faktycznie mała.
    > > I jest to kolejny fake, aby się gadało i tracilo czas na bzdury.
    > A wodór skąd brac? Z metanu?
    > A jak sie metan skonczy?
    >
    > P.S. Elektrolizer ?
    > https://www.youtube.com/watch?v=5lUkOHnjLsM
    > > A wracając do tematu To w akumulatorach sealed, kwasowych, reakcja
    > > redox, czyli rekombinacji atomowego tlenu i wodoru do wody, nie
    > > wymaga ciśnienia do reakcji, a jedynie ciśnienia do wymieszania 2
    > > gazow, gdyż mieszanina wodoru z gazem zapala się samoistnie, w
    > > otwartej przestrzeni, czyli na poziomie ciśnienia na powierzchni
    > > morza.
    > Samoistnie sie nie zapala.
    > Na katalizatorze moze sie zapalic samoistnie, ale tu sa dwa problemy:
    > -platyna droga,
    > -malutki bedzie ten katalizator, to sie rozgrzeje mocno.
    > w plastikową obudowe akumulatora wbudowac trudno :-)
    >
    > No i wychodzi na to, ze jest tez proces samoistny w akumulatorze,
    > troche bardziej skomplikowany, i cisnienie mu pomaga.
    >
    > Aczkowiek mozna tez tak
    > https://ensol.es/en/hoppecke-aquagen-battery-gas-rec
    ombiners.html
    > https://hydrocapcorp.com/
    > > Wodór nigdy nie będzie efewktywnym paliwem, b o byl, jest i będzie drogi w
    produkcji, przechowywaniu, transporcie.
    > >
    > > Akumulatory wodorowe to kolejny fake.
    > >
    > > Mój klient pracował w Wiedniu w zakladach produkujących stacje dfo ładowania
    samochodów wodorem.
    > >
    > > No i co,m zbudowali kilkadziesiąt takich stacji, zainstalowali w Tokio,
    Monachium, na lotniskach
    > > i popyt się skończył, bo tankowanie wysokociśnieniowe, czyli bardzo niebezpieczne
    i powinno być zautomatyzowane, bez udziału kierowcy.
    > Patrz wyzej.
    >
    > Na razie problemem wydaje sie cena Mirai ... drogie bydle,
    > akumulatorowa technologia chyba tansza, wiec lepsza.
    > No i cena samego wodoru - tez spora, baterie lepsze.
    >
    > A konkurencji prawie nie ma ... widac za droga ta technologia :-)
    > Znow problem platyny? :-)
    > > A samochodów na wodór jest tyle samo ile na gaz ziemny, czyli niewiele i
    > > w razie wypadku albo jest pochodnia ognia, albo zlom.
    > https://www.youtube.com/watch?v=0gcLgggnJK4
    >
    > P.S. Zbiornik wytrzymaly, czy cisnienie w srodku swietnie amortyzuje
    > uderzenia ?
    >
    > J.
    Melon też tak gadał, że ma sztuczna inteligencję, autopilota i autonomiczne samochody
    ale gdy sie 100 rozbiłą z winy autopil;ota, wielu zginęło
    \to wyrzucił cały team 230 Zenków od AI Autopilota
    i znów Tesla bezpieczna
    a wcześniej głupie Zenki podnosiły ręce do góry i pokazywaly, że samochód sam
    przejeżdża przez rondo, a to był fake, bo byl;o zdalne sterowanie z tylu i tam
    siedział 2.kierowca

    Nie chcę samochodu, który się pali jak pochodnia i giną ludzie.
    Dziesiątki elektrycznych autobusów się spaliło

    Bezpieczniej kupić konia czy osla, albo solarny skuter
    bo dzisiaj ten się liczy, kto dożyje do 100 lat bo każdy bierze udział w challengu
    #StopAgeing

    a samochody wywożą codziennie tysiące do spalarni, tych którzy odpadli z rywalizacji.

    Zatem żadnego wodorowego fake'a


  • 15. Data: 2022-07-26 22:21:28
    Temat: Re: Elektroliza
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 26 lipca 2022 o 21:59:27 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
    > On Tuesday, 26 July 2022 at 17:03:33 UTC+2, J.F wrote:
    > > On Tue, 26 Jul 2022 04:32:16 -0700 (PDT), a a wrote:
    > > > On Tuesday, 26 July 2022 at 10:36:39 UTC+2, Konrad Anikiel wrote:
    > > >> On Monday, 25 July 2022 at 15:49:59 UTC+2, Robert Wańkowski wrote:
    > > >>> Jakiego ciśnienia można się spodziewać podczas elektrolizy wody w
    > > >>> układzie zamkniętym?
    > > >>>
    > > >>> Co się stanie jak taką mieszaninę wodoru i tlenu w układzie zamkniętym
    > > >>> spalimy? Intuicja i trochę wiedza, podpowiada, że z powrotem woda.
    > > >>> Wszystko przereaguje? Tlen rozpuści się w wodzie? Wodór się rozpuszcza w
    > > >>> wodzie?
    > > >>>
    > > >> Komercyjnie do gdzieś tak 350 bar, laboratoryjnie to i o 1000 bar słyszałem.
    Nie tak łatwo to zrobić żeby płyty były ze sobą połączone mechanicznie ale
    odizolowane elektrycznie. No i separacja gazu od wody w warunkach wysokiego ciśnienia
    (wysoka rozpuszczalność) staje się wyzwaniem. Kto pierwszy zrobi elektrolizer który
    wydajnie (bardzo szybko przy bardzo małych wymiarach) wyprodukuje wodór przy 1000
    bar, ten wyeliminuje konieczność używania kompresorów w stacjach tankowania pojazdów.
    Rynek jest niemały. Mam parę pomysłów, może zaniedługo sam się zmierzę z tematem.
    > > > ktoś mu nieźle ściemnia
    > > >
    > > > Żaden elektrolizer nigdy nie będzie wydajny, bo zużywa więcej energii niż
    generuje, czyli to proces stratny.
    > > Jak to zazwyczaj w zyciu - trzeba troche wiecej energii.
    > > Jak obok stoi wiatrak na 100m wysoki, czy hektar ogniw slonecznych,
    > > to moze straty nie bolą.
    > > Albo kopalnia taniego wegla :-)
    > >
    > > O ile wiem, to bój teraz o jak najbardziej wydajne, bo akurat dla
    > > wodoru/wody taka podstawowa wydajnosc jest faktycznie mała.
    > > > I jest to kolejny fake, aby się gadało i tracilo czas na bzdury.
    > > A wodór skąd brac? Z metanu?
    > > A jak sie metan skonczy?
    > >
    > > P.S. Elektrolizer ?
    > > https://www.youtube.com/watch?v=5lUkOHnjLsM
    > > > A wracając do tematu To w akumulatorach sealed, kwasowych, reakcja
    > > > redox, czyli rekombinacji atomowego tlenu i wodoru do wody, nie
    > > > wymaga ciśnienia do reakcji, a jedynie ciśnienia do wymieszania 2
    > > > gazow, gdyż mieszanina wodoru z gazem zapala się samoistnie, w
    > > > otwartej przestrzeni, czyli na poziomie ciśnienia na powierzchni
    > > > morza.
    > > Samoistnie sie nie zapala.
    > > Na katalizatorze moze sie zapalic samoistnie, ale tu sa dwa problemy:
    > > -platyna droga,
    > > -malutki bedzie ten katalizator, to sie rozgrzeje mocno.
    > > w plastikową obudowe akumulatora wbudowac trudno :-)
    > >
    > > No i wychodzi na to, ze jest tez proces samoistny w akumulatorze,
    > > troche bardziej skomplikowany, i cisnienie mu pomaga.
    > >
    > > Aczkowiek mozna tez tak
    > > https://ensol.es/en/hoppecke-aquagen-battery-gas-rec
    ombiners.html
    > > https://hydrocapcorp.com/
    > > > Wodór nigdy nie będzie efewktywnym paliwem, b o byl, jest i będzie drogi w
    produkcji, przechowywaniu, transporcie.
    > > >
    > > > Akumulatory wodorowe to kolejny fake.
    > > >
    > > > Mój klient pracował w Wiedniu w zakladach produkujących stacje dfo ładowania
    samochodów wodorem.
    > > >
    > > > No i co,m zbudowali kilkadziesiąt takich stacji, zainstalowali w Tokio,
    Monachium, na lotniskach
    > > > i popyt się skończył, bo tankowanie wysokociśnieniowe, czyli bardzo
    niebezpieczne i powinno być zautomatyzowane, bez udziału kierowcy.
    > > Patrz wyzej.
    > >
    > > Na razie problemem wydaje sie cena Mirai ... drogie bydle,
    > > akumulatorowa technologia chyba tansza, wiec lepsza.
    > > No i cena samego wodoru - tez spora, baterie lepsze.
    > >
    > > A konkurencji prawie nie ma ... widac za droga ta technologia :-)
    > > Znow problem platyny? :-)
    > > > A samochodów na wodór jest tyle samo ile na gaz ziemny, czyli niewiele i
    > > > w razie wypadku albo jest pochodnia ognia, albo zlom.
    > > https://www.youtube.com/watch?v=0gcLgggnJK4
    > >
    > > P.S. Zbiornik wytrzymaly, czy cisnienie w srodku swietnie amortyzuje
    > > uderzenia ?
    > >
    > > J.
    > Melon też tak gadał, że ma sztuczna inteligencję, autopilota i autonomiczne
    samochody
    > ale gdy sie 100 rozbiłą z winy autopil;ota, wielu zginęło
    > \to wyrzucił cały team 230 Zenków od AI Autopilota
    > i znów Tesla bezpieczna
    > a wcześniej głupie Zenki podnosiły ręce do góry i pokazywaly, że samochód sam
    przejeżdża przez rondo, a to był fake, bo byl;o zdalne sterowanie z tylu i tam
    siedział 2.kierowca
    >
    > Nie chcę samochodu, który się pali jak pochodnia i giną ludzie.
    > Dziesiątki elektrycznych autobusów się spaliło
    >
    > Bezpieczniej kupić konia czy osla, albo solarny skuter
    > bo dzisiaj ten się liczy, kto dożyje do 100 lat bo każdy bierze udział w challengu
    #StopAgeing
    >
    > a samochody wywożą codziennie tysiące do spalarni, tych którzy odpadli z
    rywalizacji.
    >
    > Zatem żadnego wodorowego fake'a
    Mało kto jest taki bezpieczny jak ty. W oknach przed szybami siatka. Klamka do drzwi
    po ich zewnętrznej stronie.


  • 16. Data: 2022-07-26 23:57:26
    Temat: Re: Elektroliza
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 26 July 2022 at 22:21:29 UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
    > wtorek, 26 lipca 2022 o 21:59:27 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
    > > On Tuesday, 26 July 2022 at 17:03:33 UTC+2, J.F wrote:
    > > > On Tue, 26 Jul 2022 04:32:16 -0700 (PDT), a a wrote:
    > > > > On Tuesday, 26 July 2022 at 10:36:39 UTC+2, Konrad Anikiel wrote:
    > > > >> On Monday, 25 July 2022 at 15:49:59 UTC+2, Robert Wańkowski wrote:
    > > > >>> Jakiego ciśnienia można się spodziewać podczas elektrolizy wody w
    > > > >>> układzie zamkniętym?
    > > > >>>
    > > > >>> Co się stanie jak taką mieszaninę wodoru i tlenu w układzie zamkniętym
    > > > >>> spalimy? Intuicja i trochę wiedza, podpowiada, że z powrotem woda.
    > > > >>> Wszystko przereaguje? Tlen rozpuści się w wodzie? Wodór się rozpuszcza w
    > > > >>> wodzie?
    > > > >>>
    > > > >> Komercyjnie do gdzieś tak 350 bar, laboratoryjnie to i o 1000 bar słyszałem.
    Nie tak łatwo to zrobić żeby płyty były ze sobą połączone mechanicznie ale
    odizolowane elektrycznie. No i separacja gazu od wody w warunkach wysokiego ciśnienia
    (wysoka rozpuszczalność) staje się wyzwaniem. Kto pierwszy zrobi elektrolizer który
    wydajnie (bardzo szybko przy bardzo małych wymiarach) wyprodukuje wodór przy 1000
    bar, ten wyeliminuje konieczność używania kompresorów w stacjach tankowania pojazdów.
    Rynek jest niemały. Mam parę pomysłów, może zaniedługo sam się zmierzę z tematem.
    > > > > ktoś mu nieźle ściemnia
    > > > >
    > > > > Żaden elektrolizer nigdy nie będzie wydajny, bo zużywa więcej energii niż
    generuje, czyli to proces stratny.
    > > > Jak to zazwyczaj w zyciu - trzeba troche wiecej energii.
    > > > Jak obok stoi wiatrak na 100m wysoki, czy hektar ogniw slonecznych,
    > > > to moze straty nie bolą.
    > > > Albo kopalnia taniego wegla :-)
    > > >
    > > > O ile wiem, to bój teraz o jak najbardziej wydajne, bo akurat dla
    > > > wodoru/wody taka podstawowa wydajnosc jest faktycznie mała.
    > > > > I jest to kolejny fake, aby się gadało i tracilo czas na bzdury.
    > > > A wodór skąd brac? Z metanu?
    > > > A jak sie metan skonczy?
    > > >
    > > > P.S. Elektrolizer ?
    > > > https://www.youtube.com/watch?v=5lUkOHnjLsM
    > > > > A wracając do tematu To w akumulatorach sealed, kwasowych, reakcja
    > > > > redox, czyli rekombinacji atomowego tlenu i wodoru do wody, nie
    > > > > wymaga ciśnienia do reakcji, a jedynie ciśnienia do wymieszania 2
    > > > > gazow, gdyż mieszanina wodoru z gazem zapala się samoistnie, w
    > > > > otwartej przestrzeni, czyli na poziomie ciśnienia na powierzchni
    > > > > morza.
    > > > Samoistnie sie nie zapala.
    > > > Na katalizatorze moze sie zapalic samoistnie, ale tu sa dwa problemy:
    > > > -platyna droga,
    > > > -malutki bedzie ten katalizator, to sie rozgrzeje mocno.
    > > > w plastikową obudowe akumulatora wbudowac trudno :-)
    > > >
    > > > No i wychodzi na to, ze jest tez proces samoistny w akumulatorze,
    > > > troche bardziej skomplikowany, i cisnienie mu pomaga.
    > > >
    > > > Aczkowiek mozna tez tak
    > > > https://ensol.es/en/hoppecke-aquagen-battery-gas-rec
    ombiners.html
    > > > https://hydrocapcorp.com/
    > > > > Wodór nigdy nie będzie efewktywnym paliwem, b o byl, jest i będzie drogi w
    produkcji, przechowywaniu, transporcie.
    > > > >
    > > > > Akumulatory wodorowe to kolejny fake.
    > > > >
    > > > > Mój klient pracował w Wiedniu w zakladach produkujących stacje dfo ładowania
    samochodów wodorem.
    > > > >
    > > > > No i co,m zbudowali kilkadziesiąt takich stacji, zainstalowali w Tokio,
    Monachium, na lotniskach
    > > > > i popyt się skończył, bo tankowanie wysokociśnieniowe, czyli bardzo
    niebezpieczne i powinno być zautomatyzowane, bez udziału kierowcy.
    > > > Patrz wyzej.
    > > >
    > > > Na razie problemem wydaje sie cena Mirai ... drogie bydle,
    > > > akumulatorowa technologia chyba tansza, wiec lepsza.
    > > > No i cena samego wodoru - tez spora, baterie lepsze.
    > > >
    > > > A konkurencji prawie nie ma ... widac za droga ta technologia :-)
    > > > Znow problem platyny? :-)
    > > > > A samochodów na wodór jest tyle samo ile na gaz ziemny, czyli niewiele i
    > > > > w razie wypadku albo jest pochodnia ognia, albo zlom.
    > > > https://www.youtube.com/watch?v=0gcLgggnJK4
    > > >
    > > > P.S. Zbiornik wytrzymaly, czy cisnienie w srodku swietnie amortyzuje
    > > > uderzenia ?
    > > >
    > > > J.
    > > Melon też tak gadał, że ma sztuczna inteligencję, autopilota i autonomiczne
    samochody
    > > ale gdy sie 100 rozbiłą z winy autopil;ota, wielu zginęło
    > > \to wyrzucił cały team 230 Zenków od AI Autopilota
    > > i znów Tesla bezpieczna
    > > a wcześniej głupie Zenki podnosiły ręce do góry i pokazywaly, że samochód sam
    przejeżdża przez rondo, a to był fake, bo byl;o zdalne sterowanie z tylu i tam
    siedział 2.kierowca
    > >
    > > Nie chcę samochodu, który się pali jak pochodnia i giną ludzie.
    > > Dziesiątki elektrycznych autobusów się spaliło
    > >
    > > Bezpieczniej kupić konia czy osla, albo solarny skuter
    > > bo dzisiaj ten się liczy, kto dożyje do 100 lat bo każdy bierze udział w
    challengu #StopAgeing
    > >
    > > a samochody wywożą codziennie tysiące do spalarni, tych którzy odpadli z
    rywalizacji.
    > >
    > > Zatem żadnego wodorowego fake'a
    > W oknach przed szybami siatka. Klamka do drzwi po ich zewnętrznej stronie.

    Masz rację, że to musi być dla ciebie stresując e,bo przejeżdżam codziennie pod
    twoimi oknami
    i te metalowe siatki w oknach wyglądają depresyjnie.

    Ale klamki zewnętrzne zniknęly w czerwcu, pewnie zlomiarze się zaopiekowali

    Sam sprawdź

    I pewnie dl;atego nikt nie wietrzy ci pokoju od miesiąca
    i oddychasz nieźwieżym, niedotlenionym powietrzem

    Jak tak mogli to zrobić z tobą,
    ale sam wiesz, że zawsze byłeś niegrzeczny
    i dlatego w kozie siedzisz

    5 lat szybko zleci
    tylko sprawuj się dobrze


  • 17. Data: 2022-07-27 02:08:51
    Temat: Re: Elektroliza
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 26 lipca 2022 o 23:57:27 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
    > On Tuesday, 26 July 2022 at 22:21:29 UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
    > > wtorek, 26 lipca 2022 o 21:59:27 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
    > > > On Tuesday, 26 July 2022 at 17:03:33 UTC+2, J.F wrote:
    > > > > On Tue, 26 Jul 2022 04:32:16 -0700 (PDT), a a wrote:
    > > > > > On Tuesday, 26 July 2022 at 10:36:39 UTC+2, Konrad Anikiel wrote:
    > > > > >> On Monday, 25 July 2022 at 15:49:59 UTC+2, Robert Wańkowski wrote:
    > > > > >>> Jakiego ciśnienia można się spodziewać podczas elektrolizy wody w
    > > > > >>> układzie zamkniętym?
    > > > > >>>
    > > > > >>> Co się stanie jak taką mieszaninę wodoru i tlenu w układzie zamkniętym
    > > > > >>> spalimy? Intuicja i trochę wiedza, podpowiada, że z powrotem woda.
    > > > > >>> Wszystko przereaguje? Tlen rozpuści się w wodzie? Wodór się rozpuszcza w
    > > > > >>> wodzie?
    > > > > >>>
    > > > > >> Komercyjnie do gdzieś tak 350 bar, laboratoryjnie to i o 1000 bar
    słyszałem. Nie tak łatwo to zrobić żeby płyty były ze sobą połączone mechanicznie ale
    odizolowane elektrycznie. No i separacja gazu od wody w warunkach wysokiego ciśnienia
    (wysoka rozpuszczalność) staje się wyzwaniem. Kto pierwszy zrobi elektrolizer który
    wydajnie (bardzo szybko przy bardzo małych wymiarach) wyprodukuje wodór przy 1000
    bar, ten wyeliminuje konieczność używania kompresorów w stacjach tankowania pojazdów.
    Rynek jest niemały. Mam parę pomysłów, może zaniedługo sam się zmierzę z tematem.
    > > > > > ktoś mu nieźle ściemnia
    > > > > >
    > > > > > Żaden elektrolizer nigdy nie będzie wydajny, bo zużywa więcej energii niż
    generuje, czyli to proces stratny.
    > > > > Jak to zazwyczaj w zyciu - trzeba troche wiecej energii.
    > > > > Jak obok stoi wiatrak na 100m wysoki, czy hektar ogniw slonecznych,
    > > > > to moze straty nie bolą.
    > > > > Albo kopalnia taniego wegla :-)
    > > > >
    > > > > O ile wiem, to bój teraz o jak najbardziej wydajne, bo akurat dla
    > > > > wodoru/wody taka podstawowa wydajnosc jest faktycznie mała.
    > > > > > I jest to kolejny fake, aby się gadało i tracilo czas na bzdury.
    > > > > A wodór skąd brac? Z metanu?
    > > > > A jak sie metan skonczy?
    > > > >
    > > > > P.S. Elektrolizer ?
    > > > > https://www.youtube.com/watch?v=5lUkOHnjLsM
    > > > > > A wracając do tematu To w akumulatorach sealed, kwasowych, reakcja
    > > > > > redox, czyli rekombinacji atomowego tlenu i wodoru do wody, nie
    > > > > > wymaga ciśnienia do reakcji, a jedynie ciśnienia do wymieszania 2
    > > > > > gazow, gdyż mieszanina wodoru z gazem zapala się samoistnie, w
    > > > > > otwartej przestrzeni, czyli na poziomie ciśnienia na powierzchni
    > > > > > morza.
    > > > > Samoistnie sie nie zapala.
    > > > > Na katalizatorze moze sie zapalic samoistnie, ale tu sa dwa problemy:
    > > > > -platyna droga,
    > > > > -malutki bedzie ten katalizator, to sie rozgrzeje mocno.
    > > > > w plastikową obudowe akumulatora wbudowac trudno :-)
    > > > >
    > > > > No i wychodzi na to, ze jest tez proces samoistny w akumulatorze,
    > > > > troche bardziej skomplikowany, i cisnienie mu pomaga.
    > > > >
    > > > > Aczkowiek mozna tez tak
    > > > > https://ensol.es/en/hoppecke-aquagen-battery-gas-rec
    ombiners.html
    > > > > https://hydrocapcorp.com/
    > > > > > Wodór nigdy nie będzie efewktywnym paliwem, b o byl, jest i będzie drogi w
    produkcji, przechowywaniu, transporcie.
    > > > > >
    > > > > > Akumulatory wodorowe to kolejny fake.
    > > > > >
    > > > > > Mój klient pracował w Wiedniu w zakladach produkujących stacje dfo
    ładowania samochodów wodorem.
    > > > > >
    > > > > > No i co,m zbudowali kilkadziesiąt takich stacji, zainstalowali w Tokio,
    Monachium, na lotniskach
    > > > > > i popyt się skończył, bo tankowanie wysokociśnieniowe, czyli bardzo
    niebezpieczne i powinno być zautomatyzowane, bez udziału kierowcy.
    > > > > Patrz wyzej.
    > > > >
    > > > > Na razie problemem wydaje sie cena Mirai ... drogie bydle,
    > > > > akumulatorowa technologia chyba tansza, wiec lepsza.
    > > > > No i cena samego wodoru - tez spora, baterie lepsze.
    > > > >
    > > > > A konkurencji prawie nie ma ... widac za droga ta technologia :-)
    > > > > Znow problem platyny? :-)
    > > > > > A samochodów na wodór jest tyle samo ile na gaz ziemny, czyli niewiele i
    > > > > > w razie wypadku albo jest pochodnia ognia, albo zlom.
    > > > > https://www.youtube.com/watch?v=0gcLgggnJK4
    > > > >
    > > > > P.S. Zbiornik wytrzymaly, czy cisnienie w srodku swietnie amortyzuje
    > > > > uderzenia ?
    > > > >
    > > > > J.
    > > > Melon też tak gadał, że ma sztuczna inteligencję, autopilota i autonomiczne
    samochody
    > > > ale gdy sie 100 rozbiłą z winy autopil;ota, wielu zginęło
    > > > \to wyrzucił cały team 230 Zenków od AI Autopilota
    > > > i znów Tesla bezpieczna
    > > > a wcześniej głupie Zenki podnosiły ręce do góry i pokazywaly, że samochód sam
    przejeżdża przez rondo, a to był fake, bo byl;o zdalne sterowanie z tylu i tam
    siedział 2.kierowca
    > > >
    > > > Nie chcę samochodu, który się pali jak pochodnia i giną ludzie.
    > > > Dziesiątki elektrycznych autobusów się spaliło
    > > >
    > > > Bezpieczniej kupić konia czy osla, albo solarny skuter
    > > > bo dzisiaj ten się liczy, kto dożyje do 100 lat bo każdy bierze udział w
    challengu #StopAgeing
    > > >
    > > > a samochody wywożą codziennie tysiące do spalarni, tych którzy odpadli z
    rywalizacji.
    > > >
    > > > Zatem żadnego wodorowego fake'a
    > > W oknach przed szybami siatka. Klamka do drzwi po ich zewnętrznej stronie.
    > Masz rację, że to musi być dla ciebie stresując e,bo przejeżdżam codziennie pod
    twoimi oknami
    > i te metalowe siatki w oknach wyglądają depresyjnie.
    >
    > Ale klamki zewnętrzne zniknęly w czerwcu, pewnie zlomiarze się zaopiekowali
    >
    > Sam sprawdź
    >
    > I pewnie dl;atego nikt nie wietrzy ci pokoju od miesiąca
    > i oddychasz nieźwieżym, niedotlenionym powietrzem
    >
    > Jak tak mogli to zrobić z tobą,
    > ale sam wiesz, że zawsze byłeś niegrzeczny
    > i dlatego w kozie siedzisz
    >
    > 5 lat szybko zleci
    > tylko sprawuj się dobrze
    Bardzo słaba odpowiedź godna kogoś z inteligencją kamienia co w polu leży. Twoje
    pisanie na grupach to hobby czy skutek braku kasy na lekarstwo?


  • 18. Data: 2022-07-27 13:58:44
    Temat: Re: Elektroliza
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 27 July 2022 at 02:08:52 UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
    > wtorek, 26 lipca 2022 o 23:57:27 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
    > > On Tuesday, 26 July 2022 at 22:21:29 UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
    > > > wtorek, 26 lipca 2022 o 21:59:27 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
    > > > > On Tuesday, 26 July 2022 at 17:03:33 UTC+2, J.F wrote:
    > > > > > On Tue, 26 Jul 2022 04:32:16 -0700 (PDT), a a wrote:
    > > > > > > On Tuesday, 26 July 2022 at 10:36:39 UTC+2, Konrad Anikiel wrote:
    > > > > > >> On Monday, 25 July 2022 at 15:49:59 UTC+2, Robert Wańkowski wrote:
    > > > > > >>> Jakiego ciśnienia można się spodziewać podczas elektrolizy wody w
    > > > > > >>> układzie zamkniętym?
    > > > > > >>>
    > > > > > >>> Co się stanie jak taką mieszaninę wodoru i tlenu w układzie zamkniętym
    > > > > > >>> spalimy? Intuicja i trochę wiedza, podpowiada, że z powrotem woda.
    > > > > > >>> Wszystko przereaguje? Tlen rozpuści się w wodzie? Wodór się rozpuszcza
    w
    > > > > > >>> wodzie?
    > > > > > >>>
    > > > > > >> Komercyjnie do gdzieś tak 350 bar, laboratoryjnie to i o 1000 bar
    słyszałem. Nie tak łatwo to zrobić żeby płyty były ze sobą połączone mechanicznie ale
    odizolowane elektrycznie. No i separacja gazu od wody w warunkach wysokiego ciśnienia
    (wysoka rozpuszczalność) staje się wyzwaniem. Kto pierwszy zrobi elektrolizer który
    wydajnie (bardzo szybko przy bardzo małych wymiarach) wyprodukuje wodór przy 1000
    bar, ten wyeliminuje konieczność używania kompresorów w stacjach tankowania pojazdów.
    Rynek jest niemały. Mam parę pomysłów, może zaniedługo sam się zmierzę z tematem.
    > > > > > > ktoś mu nieźle ściemnia
    > > > > > >
    > > > > > > Żaden elektrolizer nigdy nie będzie wydajny, bo zużywa więcej energii niż
    generuje, czyli to proces stratny.
    > > > > > Jak to zazwyczaj w zyciu - trzeba troche wiecej energii.
    > > > > > Jak obok stoi wiatrak na 100m wysoki, czy hektar ogniw slonecznych,
    > > > > > to moze straty nie bolą.
    > > > > > Albo kopalnia taniego wegla :-)
    > > > > >
    > > > > > O ile wiem, to bój teraz o jak najbardziej wydajne, bo akurat dla
    > > > > > wodoru/wody taka podstawowa wydajnosc jest faktycznie mała.
    > > > > > > I jest to kolejny fake, aby się gadało i tracilo czas na bzdury.
    > > > > > A wodór skąd brac? Z metanu?
    > > > > > A jak sie metan skonczy?
    > > > > >
    > > > > > P.S. Elektrolizer ?
    > > > > > https://www.youtube.com/watch?v=5lUkOHnjLsM
    > > > > > > A wracając do tematu To w akumulatorach sealed, kwasowych, reakcja
    > > > > > > redox, czyli rekombinacji atomowego tlenu i wodoru do wody, nie
    > > > > > > wymaga ciśnienia do reakcji, a jedynie ciśnienia do wymieszania 2
    > > > > > > gazow, gdyż mieszanina wodoru z gazem zapala się samoistnie, w
    > > > > > > otwartej przestrzeni, czyli na poziomie ciśnienia na powierzchni
    > > > > > > morza.
    > > > > > Samoistnie sie nie zapala.
    > > > > > Na katalizatorze moze sie zapalic samoistnie, ale tu sa dwa problemy:
    > > > > > -platyna droga,
    > > > > > -malutki bedzie ten katalizator, to sie rozgrzeje mocno.
    > > > > > w plastikową obudowe akumulatora wbudowac trudno :-)
    > > > > >
    > > > > > No i wychodzi na to, ze jest tez proces samoistny w akumulatorze,
    > > > > > troche bardziej skomplikowany, i cisnienie mu pomaga.
    > > > > >
    > > > > > Aczkowiek mozna tez tak
    > > > > > https://ensol.es/en/hoppecke-aquagen-battery-gas-rec
    ombiners.html
    > > > > > https://hydrocapcorp.com/
    > > > > > > Wodór nigdy nie będzie efewktywnym paliwem, b o byl, jest i będzie drogi
    w produkcji, przechowywaniu, transporcie.
    > > > > > >
    > > > > > > Akumulatory wodorowe to kolejny fake.
    > > > > > >
    > > > > > > Mój klient pracował w Wiedniu w zakladach produkujących stacje dfo
    ładowania samochodów wodorem.
    > > > > > >
    > > > > > > No i co,m zbudowali kilkadziesiąt takich stacji, zainstalowali w Tokio,
    Monachium, na lotniskach
    > > > > > > i popyt się skończył, bo tankowanie wysokociśnieniowe, czyli bardzo
    niebezpieczne i powinno być zautomatyzowane, bez udziału kierowcy.
    > > > > > Patrz wyzej.
    > > > > >
    > > > > > Na razie problemem wydaje sie cena Mirai ... drogie bydle,
    > > > > > akumulatorowa technologia chyba tansza, wiec lepsza.
    > > > > > No i cena samego wodoru - tez spora, baterie lepsze.
    > > > > >
    > > > > > A konkurencji prawie nie ma ... widac za droga ta technologia :-)
    > > > > > Znow problem platyny? :-)
    > > > > > > A samochodów na wodór jest tyle samo ile na gaz ziemny, czyli niewiele i
    > > > > > > w razie wypadku albo jest pochodnia ognia, albo zlom.
    > > > > > https://www.youtube.com/watch?v=0gcLgggnJK4
    > > > > >
    > > > > > P.S. Zbiornik wytrzymaly, czy cisnienie w srodku swietnie amortyzuje
    > > > > > uderzenia ?
    > > > > >
    > > > > > J.
    > > > > Melon też tak gadał, że ma sztuczna inteligencję, autopilota i autonomiczne
    samochody
    > > > > ale gdy sie 100 rozbiłą z winy autopil;ota, wielu zginęło
    > > > > \to wyrzucił cały team 230 Zenków od AI Autopilota
    > > > > i znów Tesla bezpieczna
    > > > > a wcześniej głupie Zenki podnosiły ręce do góry i pokazywaly, że samochód sam
    przejeżdża przez rondo, a to był fake, bo byl;o zdalne sterowanie z tylu i tam
    siedział 2.kierowca
    > > > >
    > > > > Nie chcę samochodu, który się pali jak pochodnia i giną ludzie.
    > > > > Dziesiątki elektrycznych autobusów się spaliło
    > > > >
    > > > > Bezpieczniej kupić konia czy osla, albo solarny skuter
    > > > > bo dzisiaj ten się liczy, kto dożyje do 100 lat bo każdy bierze udział w
    challengu #StopAgeing
    > > > >
    > > > > a samochody wywożą codziennie tysiące do spalarni, tych którzy odpadli z
    rywalizacji.
    > > > >
    > > > > Zatem żadnego wodorowego fake'a
    > > > W oknach przed szybami siatka. Klamka do drzwi po ich zewnętrznej stronie.
    > > Masz rację, że to musi być dla ciebie stresując e,bo przejeżdżam codziennie pod
    twoimi oknami
    > > i te metalowe siatki w oknach wyglądają depresyjnie.
    > >
    > > Ale klamki zewnętrzne zniknęly w czerwcu, pewnie zlomiarze się zaopiekowali
    > >
    > > Sam sprawdź
    > >
    > > I pewnie dl;atego nikt nie wietrzy ci pokoju od miesiąca
    > > i oddychasz nieźwieżym, niedotlenionym powietrzem
    > >
    > > Jak tak mogli to zrobić z tobą,
    > > ale sam wiesz, że zawsze byłeś niegrzeczny
    > > i dlatego w kozie siedzisz
    > >
    > > 5 lat szybko zleci
    > > tylko sprawuj się dobrze

    Dobrze, że piszesz o lekarstwach.
    Złożymy sie na grupie i wyślemy gratis.

    Bądź cierpliwy,
    ale daj linka do recept


  • 19. Data: 2022-07-27 18:17:45
    Temat: Re: Elektroliza
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 27 lipca 2022 o 13:58:45 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
    > On Wednesday, 27 July 2022 at 02:08:52 UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
    > > wtorek, 26 lipca 2022 o 23:57:27 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
    > > > On Tuesday, 26 July 2022 at 22:21:29 UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
    > > > > wtorek, 26 lipca 2022 o 21:59:27 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
    > > > > > On Tuesday, 26 July 2022 at 17:03:33 UTC+2, J.F wrote:
    > > > > > > On Tue, 26 Jul 2022 04:32:16 -0700 (PDT), a a wrote:
    > > > > > > > On Tuesday, 26 July 2022 at 10:36:39 UTC+2, Konrad Anikiel wrote:
    > > > > > > >> On Monday, 25 July 2022 at 15:49:59 UTC+2, Robert Wańkowski wrote:
    > > > > > > >>> Jakiego ciśnienia można się spodziewać podczas elektrolizy wody w
    > > > > > > >>> układzie zamkniętym?
    > > > > > > >>>
    > > > > > > >>> Co się stanie jak taką mieszaninę wodoru i tlenu w układzie
    zamkniętym
    > > > > > > >>> spalimy? Intuicja i trochę wiedza, podpowiada, że z powrotem woda.
    > > > > > > >>> Wszystko przereaguje? Tlen rozpuści się w wodzie? Wodór się
    rozpuszcza w
    > > > > > > >>> wodzie?
    > > > > > > >>>
    > > > > > > >> Komercyjnie do gdzieś tak 350 bar, laboratoryjnie to i o 1000 bar
    słyszałem. Nie tak łatwo to zrobić żeby płyty były ze sobą połączone mechanicznie ale
    odizolowane elektrycznie. No i separacja gazu od wody w warunkach wysokiego ciśnienia
    (wysoka rozpuszczalność) staje się wyzwaniem. Kto pierwszy zrobi elektrolizer który
    wydajnie (bardzo szybko przy bardzo małych wymiarach) wyprodukuje wodór przy 1000
    bar, ten wyeliminuje konieczność używania kompresorów w stacjach tankowania pojazdów.
    Rynek jest niemały. Mam parę pomysłów, może zaniedługo sam się zmierzę z tematem.
    > > > > > > > ktoś mu nieźle ściemnia
    > > > > > > >
    > > > > > > > Żaden elektrolizer nigdy nie będzie wydajny, bo zużywa więcej energii
    niż generuje, czyli to proces stratny.
    > > > > > > Jak to zazwyczaj w zyciu - trzeba troche wiecej energii.
    > > > > > > Jak obok stoi wiatrak na 100m wysoki, czy hektar ogniw slonecznych,
    > > > > > > to moze straty nie bolą.
    > > > > > > Albo kopalnia taniego wegla :-)
    > > > > > >
    > > > > > > O ile wiem, to bój teraz o jak najbardziej wydajne, bo akurat dla
    > > > > > > wodoru/wody taka podstawowa wydajnosc jest faktycznie mała.
    > > > > > > > I jest to kolejny fake, aby się gadało i tracilo czas na bzdury.
    > > > > > > A wodór skąd brac? Z metanu?
    > > > > > > A jak sie metan skonczy?
    > > > > > >
    > > > > > > P.S. Elektrolizer ?
    > > > > > > https://www.youtube.com/watch?v=5lUkOHnjLsM
    > > > > > > > A wracając do tematu To w akumulatorach sealed, kwasowych, reakcja
    > > > > > > > redox, czyli rekombinacji atomowego tlenu i wodoru do wody, nie
    > > > > > > > wymaga ciśnienia do reakcji, a jedynie ciśnienia do wymieszania 2
    > > > > > > > gazow, gdyż mieszanina wodoru z gazem zapala się samoistnie, w
    > > > > > > > otwartej przestrzeni, czyli na poziomie ciśnienia na powierzchni
    > > > > > > > morza.
    > > > > > > Samoistnie sie nie zapala.
    > > > > > > Na katalizatorze moze sie zapalic samoistnie, ale tu sa dwa problemy:
    > > > > > > -platyna droga,
    > > > > > > -malutki bedzie ten katalizator, to sie rozgrzeje mocno.
    > > > > > > w plastikową obudowe akumulatora wbudowac trudno :-)
    > > > > > >
    > > > > > > No i wychodzi na to, ze jest tez proces samoistny w akumulatorze,
    > > > > > > troche bardziej skomplikowany, i cisnienie mu pomaga.
    > > > > > >
    > > > > > > Aczkowiek mozna tez tak
    > > > > > > https://ensol.es/en/hoppecke-aquagen-battery-gas-rec
    ombiners.html
    > > > > > > https://hydrocapcorp.com/
    > > > > > > > Wodór nigdy nie będzie efewktywnym paliwem, b o byl, jest i będzie
    drogi w produkcji, przechowywaniu, transporcie.
    > > > > > > >
    > > > > > > > Akumulatory wodorowe to kolejny fake.
    > > > > > > >
    > > > > > > > Mój klient pracował w Wiedniu w zakladach produkujących stacje dfo
    ładowania samochodów wodorem.
    > > > > > > >
    > > > > > > > No i co,m zbudowali kilkadziesiąt takich stacji, zainstalowali w Tokio,
    Monachium, na lotniskach
    > > > > > > > i popyt się skończył, bo tankowanie wysokociśnieniowe, czyli bardzo
    niebezpieczne i powinno być zautomatyzowane, bez udziału kierowcy.
    > > > > > > Patrz wyzej.
    > > > > > >
    > > > > > > Na razie problemem wydaje sie cena Mirai ... drogie bydle,
    > > > > > > akumulatorowa technologia chyba tansza, wiec lepsza.
    > > > > > > No i cena samego wodoru - tez spora, baterie lepsze.
    > > > > > >
    > > > > > > A konkurencji prawie nie ma ... widac za droga ta technologia :-)
    > > > > > > Znow problem platyny? :-)
    > > > > > > > A samochodów na wodór jest tyle samo ile na gaz ziemny, czyli niewiele
    i
    > > > > > > > w razie wypadku albo jest pochodnia ognia, albo zlom.
    > > > > > > https://www.youtube.com/watch?v=0gcLgggnJK4
    > > > > > >
    > > > > > > P.S. Zbiornik wytrzymaly, czy cisnienie w srodku swietnie amortyzuje
    > > > > > > uderzenia ?
    > > > > > >
    > > > > > > J.
    > > > > > Melon też tak gadał, że ma sztuczna inteligencję, autopilota i autonomiczne
    samochody
    > > > > > ale gdy sie 100 rozbiłą z winy autopil;ota, wielu zginęło
    > > > > > \to wyrzucił cały team 230 Zenków od AI Autopilota
    > > > > > i znów Tesla bezpieczna
    > > > > > a wcześniej głupie Zenki podnosiły ręce do góry i pokazywaly, że samochód
    sam przejeżdża przez rondo, a to był fake, bo byl;o zdalne sterowanie z tylu i tam
    siedział 2.kierowca
    > > > > >
    > > > > > Nie chcę samochodu, który się pali jak pochodnia i giną ludzie.
    > > > > > Dziesiątki elektrycznych autobusów się spaliło
    > > > > >
    > > > > > Bezpieczniej kupić konia czy osla, albo solarny skuter
    > > > > > bo dzisiaj ten się liczy, kto dożyje do 100 lat bo każdy bierze udział w
    challengu #StopAgeing
    > > > > >
    > > > > > a samochody wywożą codziennie tysiące do spalarni, tych którzy odpadli z
    rywalizacji.
    > > > > >
    > > > > > Zatem żadnego wodorowego fake'a
    > > > > W oknach przed szybami siatka. Klamka do drzwi po ich zewnętrznej stronie.
    > > > Masz rację, że to musi być dla ciebie stresując e,bo przejeżdżam codziennie pod
    twoimi oknami
    > > > i te metalowe siatki w oknach wyglądają depresyjnie.
    > > >
    > > > Ale klamki zewnętrzne zniknęly w czerwcu, pewnie zlomiarze się zaopiekowali
    > > >
    > > > Sam sprawdź
    > > >
    > > > I pewnie dl;atego nikt nie wietrzy ci pokoju od miesiąca
    > > > i oddychasz nieźwieżym, niedotlenionym powietrzem
    > > >
    > > > Jak tak mogli to zrobić z tobą,
    > > > ale sam wiesz, że zawsze byłeś niegrzeczny
    > > > i dlatego w kozie siedzisz
    > > >
    > > > 5 lat szybko zleci
    > > > tylko sprawuj się dobrze
    > Dobrze, że piszesz o lekarstwach.
    > Złożymy sie na grupie i wyślemy gratis.
    >
    > Bądź cierpliwy,
    > ale daj linka do recept
    To jest ciebie tu kilku że chcesz/chcecie sie złożyć. Sądzisz że twój opiekun prawny
    dał by ci/wam pieniądze?


  • 20. Data: 2022-07-27 21:58:38
    Temat: Re: Elektroliza
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 27 July 2022 at 18:17:46 UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
    > środa, 27 lipca 2022 o 13:58:45 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
    > > On Wednesday, 27 July 2022 at 02:08:52 UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
    > > > wtorek, 26 lipca 2022 o 23:57:27 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
    > > > > On Tuesday, 26 July 2022 at 22:21:29 UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
    > > > > > wtorek, 26 lipca 2022 o 21:59:27 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
    > > > > > > On Tuesday, 26 July 2022 at 17:03:33 UTC+2, J.F wrote:
    > > > > > > > On Tue, 26 Jul 2022 04:32:16 -0700 (PDT), a a wrote:
    > > > > > > > > On Tuesday, 26 July 2022 at 10:36:39 UTC+2, Konrad Anikiel wrote:
    > > > > > > > >> On Monday, 25 July 2022 at 15:49:59 UTC+2, Robert Wańkowski wrote:
    > > > > > > > >>> Jakiego ciśnienia można się spodziewać podczas elektrolizy wody w
    > > > > > > > >>> układzie zamkniętym?
    > > > > > > > >>>
    > > > > > > > >>> Co się stanie jak taką mieszaninę wodoru i tlenu w układzie
    zamkniętym
    > > > > > > > >>> spalimy? Intuicja i trochę wiedza, podpowiada, że z powrotem woda.
    > > > > > > > >>> Wszystko przereaguje? Tlen rozpuści się w wodzie? Wodór się
    rozpuszcza w
    > > > > > > > >>> wodzie?
    > > > > > > > >>>
    > > > > > > > >> Komercyjnie do gdzieś tak 350 bar, laboratoryjnie to i o 1000 bar
    słyszałem. Nie tak łatwo to zrobić żeby płyty były ze sobą połączone mechanicznie ale
    odizolowane elektrycznie. No i separacja gazu od wody w warunkach wysokiego ciśnienia
    (wysoka rozpuszczalność) staje się wyzwaniem. Kto pierwszy zrobi elektrolizer który
    wydajnie (bardzo szybko przy bardzo małych wymiarach) wyprodukuje wodór przy 1000
    bar, ten wyeliminuje konieczność używania kompresorów w stacjach tankowania pojazdów.
    Rynek jest niemały. Mam parę pomysłów, może zaniedługo sam się zmierzę z tematem.
    > > > > > > > > ktoś mu nieźle ściemnia
    > > > > > > > >
    > > > > > > > > Żaden elektrolizer nigdy nie będzie wydajny, bo zużywa więcej energii
    niż generuje, czyli to proces stratny.
    > > > > > > > Jak to zazwyczaj w zyciu - trzeba troche wiecej energii.
    > > > > > > > Jak obok stoi wiatrak na 100m wysoki, czy hektar ogniw slonecznych,
    > > > > > > > to moze straty nie bolą.
    > > > > > > > Albo kopalnia taniego wegla :-)
    > > > > > > >
    > > > > > > > O ile wiem, to bój teraz o jak najbardziej wydajne, bo akurat dla
    > > > > > > > wodoru/wody taka podstawowa wydajnosc jest faktycznie mała.
    > > > > > > > > I jest to kolejny fake, aby się gadało i tracilo czas na bzdury.
    > > > > > > > A wodór skąd brac? Z metanu?
    > > > > > > > A jak sie metan skonczy?
    > > > > > > >
    > > > > > > > P.S. Elektrolizer ?
    > > > > > > > https://www.youtube.com/watch?v=5lUkOHnjLsM
    > > > > > > > > A wracając do tematu To w akumulatorach sealed, kwasowych, reakcja
    > > > > > > > > redox, czyli rekombinacji atomowego tlenu i wodoru do wody, nie
    > > > > > > > > wymaga ciśnienia do reakcji, a jedynie ciśnienia do wymieszania 2
    > > > > > > > > gazow, gdyż mieszanina wodoru z gazem zapala się samoistnie, w
    > > > > > > > > otwartej przestrzeni, czyli na poziomie ciśnienia na powierzchni
    > > > > > > > > morza.
    > > > > > > > Samoistnie sie nie zapala.
    > > > > > > > Na katalizatorze moze sie zapalic samoistnie, ale tu sa dwa problemy:
    > > > > > > > -platyna droga,
    > > > > > > > -malutki bedzie ten katalizator, to sie rozgrzeje mocno.
    > > > > > > > w plastikową obudowe akumulatora wbudowac trudno :-)
    > > > > > > >
    > > > > > > > No i wychodzi na to, ze jest tez proces samoistny w akumulatorze,
    > > > > > > > troche bardziej skomplikowany, i cisnienie mu pomaga.
    > > > > > > >
    > > > > > > > Aczkowiek mozna tez tak
    > > > > > > > https://ensol.es/en/hoppecke-aquagen-battery-gas-rec
    ombiners.html
    > > > > > > > https://hydrocapcorp.com/
    > > > > > > > > Wodór nigdy nie będzie efewktywnym paliwem, b o byl, jest i będzie
    drogi w produkcji, przechowywaniu, transporcie.
    > > > > > > > >
    > > > > > > > > Akumulatory wodorowe to kolejny fake.
    > > > > > > > >
    > > > > > > > > Mój klient pracował w Wiedniu w zakladach produkujących stacje dfo
    ładowania samochodów wodorem.
    > > > > > > > >
    > > > > > > > > No i co,m zbudowali kilkadziesiąt takich stacji, zainstalowali w
    Tokio, Monachium, na lotniskach
    > > > > > > > > i popyt się skończył, bo tankowanie wysokociśnieniowe, czyli bardzo
    niebezpieczne i powinno być zautomatyzowane, bez udziału kierowcy.
    > > > > > > > Patrz wyzej.
    > > > > > > >
    > > > > > > > Na razie problemem wydaje sie cena Mirai ... drogie bydle,
    > > > > > > > akumulatorowa technologia chyba tansza, wiec lepsza.
    > > > > > > > No i cena samego wodoru - tez spora, baterie lepsze.
    > > > > > > >
    > > > > > > > A konkurencji prawie nie ma ... widac za droga ta technologia :-)
    > > > > > > > Znow problem platyny? :-)
    > > > > > > > > A samochodów na wodór jest tyle samo ile na gaz ziemny, czyli
    niewiele i
    > > > > > > > > w razie wypadku albo jest pochodnia ognia, albo zlom.
    > > > > > > > https://www.youtube.com/watch?v=0gcLgggnJK4
    > > > > > > >
    > > > > > > > P.S. Zbiornik wytrzymaly, czy cisnienie w srodku swietnie amortyzuje
    > > > > > > > uderzenia ?
    > > > > > > >
    > > > > > > > J.
    > > > > > > Melon też tak gadał, że ma sztuczna inteligencję, autopilota i
    autonomiczne samochody
    > > > > > > ale gdy sie 100 rozbiłą z winy autopil;ota, wielu zginęło
    > > > > > > \to wyrzucił cały team 230 Zenków od AI Autopilota
    > > > > > > i znów Tesla bezpieczna
    > > > > > > a wcześniej głupie Zenki podnosiły ręce do góry i pokazywaly, że samochód
    sam przejeżdża przez rondo, a to był fake, bo byl;o zdalne sterowanie z tylu i tam
    siedział 2.kierowca
    > > > > > >
    > > > > > > Nie chcę samochodu, który się pali jak pochodnia i giną ludzie.
    > > > > > > Dziesiątki elektrycznych autobusów się spaliło
    > > > > > >
    > > > > > > Bezpieczniej kupić konia czy osla, albo solarny skuter
    > > > > > > bo dzisiaj ten się liczy, kto dożyje do 100 lat bo każdy bierze udział w
    challengu #StopAgeing
    > > > > > >
    > > > > > > a samochody wywożą codziennie tysiące do spalarni, tych którzy odpadli z
    rywalizacji.
    > > > > > >
    > > > > > > Zatem żadnego wodorowego fake'a
    > > > > > W oknach przed szybami siatka. Klamka do drzwi po ich zewnętrznej stronie.
    > > > > Masz rację, że to musi być dla ciebie stresując e,bo przejeżdżam codziennie
    pod twoimi oknami
    > > > > i te metalowe siatki w oknach wyglądają depresyjnie.
    > > > >
    > > > > Ale klamki zewnętrzne zniknęly w czerwcu, pewnie zlomiarze się zaopiekowali
    > > > >
    > > > > Sam sprawdź
    > > > >
    > > > > I pewnie dl;atego nikt nie wietrzy ci pokoju od miesiąca
    > > > > i oddychasz nieźwieżym, niedotlenionym powietrzem
    > > > >
    > > > > Jak tak mogli to zrobić z tobą,
    > > > > ale sam wiesz, że zawsze byłeś niegrzeczny
    > > > > i dlatego w kozie siedzisz
    > > > >
    > > > > 5 lat szybko zleci
    > > > > tylko sprawuj się dobrze
    > > Dobrze, że piszesz o lekarstwach.
    > > Złożymy sie na grupie i wyślemy gratis.
    > >
    > > Bądź cierpliwy,
    > > ale daj linka do recept
    > To jest ciebie tu kilku że chcesz/chcecie sie złożyć.

    Ja wiem, że jest to dla ciebie trudne do zrozumienia i wyobrażenia,
    ale na grupach usenetowych bywa wiele osób.

    I myslę , że nikt nie odmówi Zenkowi pomocy.

    =-To jest ciebie tu kilku

    Nie jestesmy żadnymi avatorami w wielu osobach,
    ale żywymi ludźmi, żadnymi botami od góglarki czy Tlitera

    To nie jest żaden eksperyment z wirtualnymi osobowościami Chat botów Góglarkowych

    Tamto to byl fake reklamowy przed ogłoszeniem wyników spólki na Wall Street

    A jakie masz teraz ciśnienie
    w normie ?

    sprawdź sobie

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: