eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Elektromobilność - chyba tylko latem?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 108

  • 101. Data: 2021-01-31 11:31:45
    Temat: Re: Elektromobilność - chyba tylko latem?
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .01.2021 o 22:21 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > W dniu 30.01.2021 o 21:56, Pete pisze:
    >> Hello, Shrek.
    >> On 30.01.2021 17:21 you wrote:
    >> > W dniu 30.01.2021 o 15:31, Pete pisze:
    >> >> No ale całe to halo o inteligentne liczniki to właśnie pod
    >> >> smartgridy zdaje się. I to nawet junia zdaje się narzuca.
    >> > Przecież oni nie są inteligentne tylko mają co najwyżej zdalny
    >> > odczyt.
    >> Czy aby na pewno? Chyba Tauron nie wywalałby kupę $$$ na miliony
    >> liczników które za 5 lat musieliby znowu wymienić...
    >
    > Czy aby na pewno? Dawaj linka jak tym licznikiem wysterować przez
    > operatora lampkę biurkową, a potem pomyślimy czy da się ładowarkę;)
    >

    Poza tym żaden Tauron nie wywalił ani złotówki na nowe liczniki!
    Za wszystko zapłaciliśmy osobiście, za te "jeszcze lepsze" zapłacimy tak
    samo!

    Taurony na całej zadymie zarabiają.


    --
    Trefniś


  • 102. Data: 2021-01-31 19:17:53
    Temat: Re: Elektromobilność - chyba tylko latem?
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Shrek.
    On 31.01.2021 09:10 you wrote:

    > W dniu 31.01.2021 o 09:02, Pete pisze:
    >> > W dniu 31.01.2021 o 02:36, Pete pisze:
    >> >> Proszę bardzo
    >> https://m.pl.aliexpress.com/item/4000478798085.html
    >> >> ;)
    >> > Mam tego całkiem sporo (nie konkretnie tych). Nic mi operator
    >> nie
    >> > włącza ani nie wyłącza...
    >> No bo nie masz umowy na taryfę dynamiczną. Jak już taka będziesz
    >> miał, to ci zacznie.
    > Nie zacznie bo to inne protokoły. I najważniesze - tu nie chodzi o
    > wyłaczenie lampki (pokazałem, żeby wykazać, że już na tym polu
    > leżymy)

    Ejże. Nikt nie mówi że to licznik ma bezpośrednio sterować lampkę. To w
    jaki sposób operator włączy lampkę, jest sprawą drugorzędną. Równie
    dobrze może tym gniazdkiem samodzielnie zarządzać.
    I żebyś się nie przyczepił - gniazdko może się komunikować bezpośrednio
    z licznikiem jego protokołem.


    Nie za bardzo Tauron się chwali ani też nie mam imperatywu żeby tracić
    czas na szukanie ale znalazłem jakąś prezentację związaną z AMI na
    której jest rysunek do czego to ma służyć.
    https://amiplus.tauron-dystrybucja.
    pl/-/media/offer-documents/amiplus/baza-wiedzy/20-02
    -05_mjurczyk_infrasec
    -2020.ashx

    Pewnie dla gospodarstw domowych z ich mocą umowną, to nie za bardzo
    będzie stosowane, ale dla dużych odbiorców jak najbardziej.


    --
    Pete


  • 103. Data: 2021-01-31 19:36:30
    Temat: Re: Elektromobilność - chyba tylko latem?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.01.2021 o 19:17, Pete pisze:

    > Ejże. Nikt nie mówi że to licznik ma bezpośrednio sterować lampkę. To w
    > jaki sposób operator włączy lampkę, jest sprawą drugorzędną. Równie
    > dobrze może tym gniazdkiem samodzielnie zarządzać.
    > I żebyś się nie przyczepił - gniazdko może się komunikować bezpośrednio
    > z licznikiem jego protokołem.

    No to w sumie o co chodzi? Bo potrzebne jest sterowanie konkretnymi
    ładowarkami, podpiętymi do konkretnych obwodów o znanej obciążalności,
    tak żeby nie przekroczyć wartości dopuszczalnych a jednocześnie wszyscy
    mieli rano naładowane aku. Ten licznik niczego w tej materii nie
    rozwiązuje. Co więcej zdalny odczyt liczników to żadna rweolucja - sporo
    dużych odbiorców miało to od dekad(y).

    > Nie za bardzo Tauron się chwali ani też nie mam imperatywu żeby tracić
    > czas na szukanie ale znalazłem jakąś prezentację związaną z AMI na
    > której jest rysunek do czego to ma służyć.
    > https://amiplus.tauron-dystrybucja.
    > pl/-/media/offer-documents/amiplus/baza-wiedzy/20-02
    -05_mjurczyk_infrasec
    > -2020.ashx

    Przecież tam nic nie ma poza kilkoma hasłami niczym w sumie nie
    powiązanymi z tymi licznikami.

    --
    Shrek


  • 104. Data: 2021-01-31 23:34:46
    Temat: Re: Elektromobilność - chyba tylko latem?
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 26.01.2021 o 21:22, Poldek pisze:
    > W dniu 2021-01-26 o 09:40, T. pisze:
    >> W dniu 2021-01-26 o 00:25, Poldek pisze:
    >>> W dniu 2021-01-25 o 09:27, T. pisze:
    >>>> W dniu 2021-01-25 o 09:03, Poldek pisze:
    >>>>> W dniu 2021-01-22 o 13:57, T. pisze:
    >>>>>> W dniu 2021-01-22 o 11:30, ToMasz pisze:
    >>>>>>
    >>>>>>> 2. potwierdzają się moje słowa, że TERAZ elektryfikacja
    >>>>>>> transportu jest możliwa, jeśli zamiast 20kwh na setkę, będziemy
    >>>>>>> zużywali 2kwh, na setkę, czyli małe pojazdy elektryczne i
    >>>>>>> równocześnie tiry na tory. czyli nie jest to prolbem ogniw,
    >>>>>>> kabli, tylko ciasnych mózgów i wygodnych tyłków
    >>>>>>> ToMasz
    >>>>>>
    >>>>>> TIRy na tory to fantasmagoria. Jeśli nie będzie jakichś nakazów,
    >>>>>> to tego się nie da pogodzić z wolnym rynkiem - zawsze będzie
    >>>>>> drożej i wolniej.
    >>>>>
    >>>>> Jak TIRy przestaną być dotowane, to wtedy będziemy mówić o wolnym
    >>>>> rynku.
    >>>>> Na razie w cenie paliwa do logomotyw są zawarte opłaty drogowe.
    >>>>> TIRy nie pomoszą adekwatnych kosztów budowy i utrzymania dróg i
    >>>>> infrastruktury okołodrogowej, a kolej płaci za tory i stacje 100% +
    >>>>> podatki.
    >>>>
    >>>> Idąc tą drogą zadam pytanie czy kolej jest rentowna i czy
    >>>> przypadkiem też nie jest dotowana? Ciekaw też jestem czy płaci
    >>>> podatek gruntowy od linii kolejowych i innej infrastruktury?
    >>>> T.
    >>>
    >>> Właśnie o to chodzi - kolej płaci za grunty, a TIRy nie płacą.
    >>> Kolej kupując paliwo diesla do lokomotyw płaci opłatę DROGOWą.
    >>> TIRy nie płacą za hałas, spaliny i niszczenie przestrzeni, którą
    >>> zajmują drogi i infrastruktura okołodrogowa, a kolej płaci.
    >>
    >> Ale przecież ciężarówki płacą za prawie wszystkie drogi, po których
    >> się poruszają + podatek w paliwie. Trudno to precyzyjnie policzyć...
    >> T.
    >
    > Te opłaty to kropla w morzu w porównaniu do tego ile kosztują grunty pod
    > drogi, utrzymanie, remonty hałas, spaliny i degradacja przestrzeni po
    > obu stronach drogi.
    > Weźmy np. las o powierzchni paru hektarów. Przetnijmy go przez środek
    > drogą, po której jeżdżą TIRy. Droga jest cienka, ale ten las jest już
    > zdegradowany po obu stronach - hałasem, spalinami i tym, że nie można
    > swobodnie przechodzić. Za tego typu rzeczy TIRy nie płacą.
    > Kolej zresztą też akurat za takie coś nie płaci, ale mówienie o rzekomym
    > "wolnym rynku" w transporcie, to jest nonsens. Nie ma wolnego rynku,
    > jest lobby spalinowo-samochodowe.
    > Na początku XX wieku w USA branża paliwowa z premedytacją wykupiła
    > działające przedsiębiorstwa tramwajowe w miastach, tylko po to, żeby je
    > zlikwidować. Zeby utrudnić ludziom życie bez samochodu. Do dziś w USA
    > prawie nigdzie nie ma tramwajów.

    Ale pierdoły. Po prostu więcej były warte samochodowe rozwiązania
    transportowe niż tramwajowe. Właściciele przedsiębiorstw tramwajowych
    mogły przecież postawić cenę zaporową by zablokować sprzedaż. Oczywiście
    nie zrobi tego jeden człowiek, ale gdyby takich ludzi chcących
    podróżować tramwajami było tak wielu to przedsiębiorstwa ceniłyby się
    same. Widać tak nie było, czyli wcale ludzie nie chcieli (i pewnie nie
    chcą) jeździć tramwajami. Ja zresztą też uważam za chore przeznaczanie
    osobnego pasa na coś co może być współdzielone z resztą.


  • 105. Data: 2021-01-31 23:47:18
    Temat: Re: Elektromobilność - chyba tylko latem?
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 26.01.2021 o 06:46, Shrek pisze:
    > W dniu 25.01.2021 o 22:26, RoMan Mandziejewicz pisze:
    >
    >> Nie o to chodzi. Konstrukcja ładowarki w topologii DAB i z wektorowym
    >> prostownikiem z PFC na wejściu, zapewniająca możliwość pracy na
    >> szerokim zakresie zmienności napięć jednak jest kosztowna i trudna.
    >> Prościej zrobić ,,zwykły" PFC (jakby którykolwiek trójfazowy był
    >> zwykły) i ładowarkę w topologi phase-shifted full bridge.
    >
    > No właśnie o to chodzi. To jest generalnie bez sensu. Jak samochód ma
    > jeździć, to trzeba go ładować z zewnątrz i energię zużywa. Jak ma robić
    > za powerbanka i stać to bez sensu jest go obudowywać samochodem a potem
    > go jeszcze komplikować.
    >
    >

    A jak nie ma jeździć i energii zużywać?


  • 106. Data: 2021-01-31 23:54:27
    Temat: Re: Elektromobilność - chyba tylko latem?
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 26.01.2021 o 09:48, T. pisze:
    ...
    > No i ostatnia sprawa - nie każdemu odpowiada bycie kibicem we własnym
    > aucie - bo chodzi o własną kontrolę, o adrenalinę. Nie każdy chce mieć
    > autonomiczne auto. Coś jak fani mechanicznych skrzyń biegów, którzy
    > brzydza się automatami... - to tak na marginesie kierunków rozwoju.

    Tak, wszyscy jedziemy w rajdzie :-)


  • 107. Data: 2021-02-01 00:32:10
    Temat: Re: Elektromobilność - chyba tylko latem?
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 27.01.2021 o 09:06, Myjk pisze:
    > Tue, 26 Jan 2021 01:27:42 +0100, ii
    >
    >> No nie, bo masz sztywne godziny tych taryf a potrzebujesz je dynamicznie
    >> zmieniać dla różnych okazji i różnych obszarów.
    >
    > Mam sztywne, bo nie ma potrzeby mieć dynamicznego.

    A naprawdę są dynamiczne czy tylko uważasz, że są?
    >
    >> To odczyt. Sterowanie licznikiem jest znacznie poważniejszą kwestią a
    >> sterowanie podłączonymi urządzeniami kolejną. Nie to, że się nie da, ale
    >> ... zwykle w instalacji nie masz w ogóle osobnego wyjścia dla urządzeń w
    >> różnych taryfach. Odbiorca sam sobie załącza i wyłącza urządzenia by
    >> zoptymalizować swoje koszty i korzystanie. Licznik może przełączać
    >> urządzenia zgodnie z taryfami, ale trzeba kolejny kabel w instalacji.
    >
    > Nie musi być osobnego wyjścia, wystarczą sterowniki na "kontakty"
    > komunikujące się z operatorem via net. Umówmy się, dzisiaj każdy kto ma
    > prąd, ma też internet, a już z pewnością ma internet taki co ma EV w
    > garażu. Generalnie ja tu znowu widzę robienie problemu tam gdzie go nie ma.
    >

    Wiele sterowników stanowi większą trudność niż jeden drut. Faktem jest,
    że akurat stacje ładowania są nietrywialne i bez problemu mogą
    dopasowywać się jakoś do dostawcy prądu. O ile dostawca prądu udostępnia
    to z wyprzedzeniem.


  • 108. Data: 2021-02-01 14:02:22
    Temat: Re: Elektromobilność - chyba tylko latem?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:6015c84d$0$524$6...@n...neostrada.
    pl...
    Hello, Shrek.
    On 30.01.2021 17:21 you wrote:
    > > W dniu 30.01.2021 o 15:31, Pete pisze:
    >>> No ale całe to halo o inteligentne liczniki to właśnie pod
    >>> smartgridy zdaje się. I to nawet junia zdaje się narzuca.
    >> Przecież oni nie są inteligentne tylko mają co najwyżej zdalny
    >> odczyt.

    >Czy aby na pewno? Chyba Tauron nie wywalałby kupę $$$ na miliony
    >liczników które za 5 lat musieliby znowu wymienić...

    Inkasenci kosztuja, i to coraz wiecej.
    A stare liczniki maja legalizacje, wiec trzeba wymieniac co pewien
    czas.

    Rachunek jest prosty.

    W dodatku te nowe liczniki mierza od razu moc bierna indukcyjna i
    pojemnosciowa.
    Prywatny obywatel tego w cenniku nie ma ... ale chyba juz powolutku
    wprowadzaja, i mozna sie zdziwic.

    J.

strony : 1 ... 10 . [ 11 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: