  • 1. Data: 2022-08-08 14:18:18
    Temat: Elektryczne przygody
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    https://www.youtube.com/watch?v=DHt5LZYRs8c

    W zasadzie nie ma co ogladac, bo temat jest jak autkiem
    o zasiegu 100km (w dobrych ukladach) przejechac 330 km.

    Przyzwoitym elektrykiem z Lodzi do Karpacza jedzie sie z jednym
    niedlugim ladowaniem. A spaliniakiem bez postoju i jakies 4h.

    Tym niemniej wnioskow pare jest:
    -przygody sie zdarzaja, te dwie ładowarki w zasiegu warto miec.
    co przy ~300km zasiegu nie powinno byc problemem
    -ladowarki sa juz dosc gesto,
    -i nawet nie ma kolejek ... na razie?

    -te ładowarki maja 40-50kW ... nie ma ładowania w 18 minut, chyba ze
    Teslą lepiej.

    -ale jakbym chcial 1000 km przejechac lepszym autem ... podobne
    wspomnienia? :-)

    J.

  • 2. Data: 2022-08-08 14:41:47
    Temat: Re: Elektryczne przygody
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-08-2022 o 14:18, J.F pisze:
> [...]
    > o zasiegu 100km (w dobrych ukladach) przejechac 330 km.
    >
    > Przyzwoitym elektrykiem z Lodzi do Karpacza jedzie sie z jednym

    Przyzwoitym jedzie się bez ładowania.

    > -te ładowarki maja 40-50kW ... nie ma ładowania w 18 minut,

    On nie szukał takich, na których jest.

    > chyba ze
    > Teslą lepiej.

    No lepiej, zdecydowanie lepiej.
    HINT: Kostomłoty, Kąty Wrocławskie.

    Taki trojaczek, to jest auto sprzed kilkunastu lat, z początków
    elektromobilności, bez szybkiego złącza CCS nawet.
    Stacje podobnie.

    Co tu w ogóle porównywać?
    Greenway już wymienia swoje stacje na takie o mocy 150 - 170 kW.

    Normalnym elektrykiem w Kątach by się doładował bez problemu, tam jest
    kilka stacji na hubie.

  • 3. Data: 2022-08-08 15:34:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 8 Aug 2022 14:41:47 +0200, Cavallino wrote:

    > Przyzwoitym jedzie się bez ładowania.

    A jak sie trafi przygoda pod koniec?
    A przeciez to juz czas na przerwe :-)

    Chyba, ze masz na mysli przyzwoitego, co ma 500km zasiegu :-)

    > On nie szukał takich, na których jest.

    Pewnie nie.
    Ale tak jakos w plugshare nie widze filtrowania po mocy :-)

    > No lepiej, zdecydowanie lepiej.
    > HINT: Kostomłoty, Kąty Wrocławskie.

    No, superchargerow Tesli faktycznie w Polsce nieduzo, ale strategiczny
    koło Kostomłotow jest .

> [...]
    > Stacje podobnie.
    >
    > Co tu w ogóle porównywać?
    > Greenway już wymienia swoje stacje na takie o mocy 150 - 170 kW.

    Ale jesli mnie plugshare nie klamie, to Greenway jest jeden, na
    Bielanach.
    Wiecej dopiero pod Jelenią górą.
    W ogole jakas pustynia z tymi GW ... ktos tu kłamie?

    > Normalnym elektrykiem w Kątach by się doładował bez problemu, tam jest
    > kilka stacji na hubie.

    J.

  • 4. Data: 2022-08-08 15:47:10
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-08-2022 o 15:34, J.F pisze:

    > A jak sie trafi przygoda pod koniec?
    > A przeciez to juz czas na przerwe :-)

    Przerwa to już w połowie tej trasy ma sens.

    > Ale tak jakos w plugshare nie widze filtrowania po mocy :-)

    Trzeba kliknąć.
    Ale już w GW jest wyszukiwanie.

    > Ale jesli mnie plugshare nie klamie, to Greenway jest jeden, na
    > Bielanach.

    W Kątach to też GW i to hub wielostanowiskowy.

  • 5. Data: 2022-08-08 16:13:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 8 Aug 2022 15:47:10 +0200, Cavallino wrote:

    > Przerwa to już w połowie tej trasy ma sens.

    Moze sie przydac, szczegolnie na urlopie.
    I jest okazja podladowac.

    > Trzeba kliknąć.
    > Ale już w GW jest wyszukiwanie.

    > W Kątach to też GW i to hub wielostanowiskowy.

    No to widac plugshare kłamie.

    Faktycznie, chwala sie tam nawet 150kW .. ciekawe czy mozna z dwoch
    złaczy tyle ciagnac ... dwa CCS, to chyba powinno sie dac.

    No to pewnie zaraz bedzie po niemiecku - jest szybkie auto,
    jest szybka ładowarka, ale zajmuje ją jakis xxxx w malej pierdułce, co
    tylko 30kW potrafi :-)

    J.

  • 6. Data: 2022-08-09 21:40:53
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 8 Aug 2022 14:18:18 +0200, J.F

    > https://www.youtube.com/watch?v=DHt5LZYRs8c

    Nie chciało mi się oglądać, ale taki art. mi podpadł:
    https://teslaklubpolska.pl/500-000-km-tesla-model-3/

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 7. Data: 2022-08-12 08:29:29
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-08-2022 o 16:13, J.F pisze:

> [...]
    >
    > Faktycznie, chwala sie tam nawet 150kW .. ciekawe czy mozna z dwoch
    > złaczy tyle ciagnac ... dwa CCS, to chyba powinno sie dac.

    Będzie lepiej:
    https://elektrowoz.pl/ladowarki/greenway-polska-z-am
    bitniejsza-strategia-tylko-w-tym-roku-wymiana-60-sta
    cji-na-150-niekiedy-nawet-200-kw/