  • 31. Data: 2023-05-13 12:34:01
    Temat: Re: Elektryki się palą?
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-05-13 o 11:09, nadir pisze:

    > Straż pożarna gasi więcej samochodów po wypadkach/zdarzeniach drogowych
    > niż tych stojących na parkingach czy w garażach.

    Do tej pory w wyniku wypadku samochody zapalały się
    tylko na amerykańskich filmach. Normalnie
    samochody nie palą się ani jakoś szczególnie przy wypadkach
    ani poza wypadkami (w czasie normalnej jazdy i postoju)
    tylko z powodu jakichś uszkodzeń o czym piszesz poniżej

    > Ale to nie postój jest powodem pożaru jakiegokolwiek pojazdu.

    Poczekajcie na statystyki czy pożar spowodował niekontrolowany
    przepływ prądu z powodu zwarcia, uszkodzenia, przebicia,
    przepływu ogniwo-masa czy pomiędzy osprzętem, czy
    z innych powodów, bo na razie to jest jakiś statystyczny
    ułamek i wnioskowanie na podstawie tych zdarzeń
    (niejednokrotnie przekoloryzowanych w mediach)
    jest wrózeniem z fusów.

  • 32. Data: 2023-05-13 12:49:46
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 13.05.2023 o 12:34, cef pisze:

    > Do tej pory w wyniku wypadku samochody zapalały się
    > tylko na amerykańskich filmach.

    Na filmach, nie tylko amerykańskich, to one spektakularnie wybuchają.

    > Normalnie
    > samochody nie palą się ani jakoś szczególnie przy wypadkach
    > ani poza wypadkami (w czasie normalnej jazdy i postoju)
    > tylko z powodu jakichś uszkodzeń o czym piszesz poniżej

    Doskonale o tym wiem i dlatego pytam/piszę i przyczynach tych pożarów. A
    z faktu że samochodów spalinowych jest więcej i robią większe przebiegi
    prawdopodobieństwo pożaru też wzrasta.
    Co nie zmienia jednak faktu, że czasem wynikiem wypadku samochodowego
    jest pożar. A że nie jest to jakieś marginalne i nie wyobrażalne
    niebezpieczeństwo, to straż pierwsze co robi po przyjeździe na miejsce
    wypadku odcina prąd od akumulatora, dosłownie nożycami, nawet jeżeli
    samochód jeszcze nie zapłonął.

> [...]
    > ułamek i wnioskowanie na podstawie tych zdarzeń
    > (niejednokrotnie przekoloryzowanych w mediach)

    Na razie elektryków jest tak mało, że mają marginalny udział we
    wszystkich zdarzeniach i też jestem zdania, że te dane są póki co
    niemiarodajne.

  • 33. Data: 2023-05-13 17:14:14
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Sat, 13 May 2023 12:49:46 +0200, użytkownik nadir napisał:

    > Na razie elektryków jest tak mało, że mają marginalny udział we
    > wszystkich zdarzeniach i też jestem zdania, że te dane są póki co
    > niemiarodajne.

    Ponad 100 tys. w Szwecji to za mało by wyciągnąć wnioski ststystyczne? Nie
    wiesz o czym mówisz.

    --
    Jacek

  • 34. Data: 2023-05-13 18:10:20
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-05-13 o 17:14, Jacek pisze:

    > Ponad 100 tys. w Szwecji to za mało by wyciągnąć wnioski ststystyczne? Nie
    > wiesz o czym mówisz.

    Naprawdę paliło się 100 tys elektryków w Szwecji?

  • 35. Data: 2023-05-13 19:02:08
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 13.05.2023 o 17:14, Jacek pisze:

    > Ponad 100 tys. w Szwecji to za mało by wyciągnąć wnioski ststystyczne? Nie
    > wiesz o czym mówisz.

    Podaj wiek i przebieg przeciętnego elektryka oraz splinówki w Szwecji,
    to pogadamy. Bo na podstawie wyciągniętych z dupy danych wychodzą potem
    chooja warte wyniki, i już dziś można postawić tezę, że najmniej palne w
    Szwecji są jednak samochody na wodór.

  • 36. Data: 2023-05-13 20:54:09
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-05-13 o 19:02, nadir pisze:

> [...]
    > to pogadamy. Bo na podstawie wyciągniętych z dupy danych wychodzą potem
    > chooja warte wyniki, i już dziś można postawić tezę, że najmniej palne w

    A trabanty w ogóle się tam nie palą :-)

  • 37. Data: 2023-05-15 11:48:02
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 13.05.2023 o 19:02, nadir pisze:

> [...]
    > to pogadamy. Bo na podstawie wyciągniętych z dupy danych wychodzą potem
    > chooja warte wyniki, i już dziś można postawić tezę, że najmniej palne w

    Konie zdychają. Podaj wiek przeciętnego konia oraz spalinówki to pogadamy.

  • 38. Data: 2023-05-15 11:59:38
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 13.05.2023 o 12:49, nadir pisze:

    > Doskonale o tym wiem i dlatego pytam/piszę i przyczynach tych pożarów. A
    > z faktu że samochodów spalinowych jest więcej i robią większe przebiegi
    > prawdopodobieństwo pożaru też wzrasta.

    No właśnie od tego, że próbka jest większa prawdopodobieństwo zdarzenia
    nie wzrasta.

> [...]
    >
    > Na razie elektryków jest tak mało, że mają marginalny udział we
    > wszystkich zdarzeniach i też jestem zdania, że te dane są póki co

    Nie ma znaczenia jaki mają udział we wszystkich zdarzeniach tylko czy
    próbka jest wystarczająca by ocenić prawdopodobieństwo.

  • 39. Data: 2023-05-15 12:08:25
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 13.05.2023 o 11:09, nadir pisze:

    > Które badania to potwierdziły? Bo to co zacytowałeś na początku nie
    > podaje w ogóle przyczyn pożarów.

    No i co z tego?

    > Bez podania takich danych i
    > uwzględnieniu ilości samochodów elektrycznych do spalinowych oraz ich
    > średnich przebiegów do spalenia, te dane są gówno warte.

    To przecież podali procentowo do ilości.

    Nie wiem czemu mieli by uwzględniać przebiegi. To chyba lepiej byłoby
    uwzględnić ile w czasie eksploatacji nasmrodziły.

  • 40. Data: 2023-05-15 14:11:57
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 15.05.2023 o 11:48, io pisze:

    > Konie zdychają. Podaj wiek przeciętnego konia oraz spalinówki to pogadamy.

    Z dupy analogia.

    To samochody się rodzą jak konie?

    Muszę dopisać, bo nie wpadniesz na to. Jeśli mam 2 konie, klacz i ogiera
    to jest szansa, że będę miał więcej koni z tego układu, co sugeruje, że
    konie są wieczne :]
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>