  • 21. Data: 2023-05-12 18:48:19
    Temat: Re: Elektryki się palą?
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 11.05.2023 o 20:25, Jacek pisze:
> [...]
    >
    > "Gasoline or diesel-powered cars are 19 times more likely to catch fire,
    > argues the Swedish Civil Contingencies Agency (MSB), which has compiled
    > the statistics for car fires in 2022.
    >
    > In 2022, 24 electric or plug-in hybrid cars caught fire in Sweden, which
    > accounts for approximately 0.004 percent of all electric and plug-in
    > hybrid cars in Sweden. Of the entirely fossil fuel-driven cars, around
    > 0.08 percent caught fire, writes TT."
    >
    > Wynika z niego że elektryki palą się 20 razy rzadziej niż spalinowce.
    > Może niektórzy wreszcie zamkną swoje kłamliwe jadaczki :)

    Dopóki nie będzie w tych statystykach informacji czy pożar był skutkiem
    awarii/samozapłonu czy wypadku drogowego, to można je sobie w cztery
    litery włożyć. Większość pożarów samochodów to skutek wypadków, a że
    spalinówek jest więcej to statystycznie częściej biorą udział w takich
    zdarzeniach drogowych.
    Podobny rozkład by był gdyby brać pod uwagę kradzieże czy chociażby
    dachowania samochodów elektrycznych oraz spalinowych. Elektryki wygrywają.

  • 22. Data: 2023-05-12 19:02:02
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Fri, 12 May 2023 18:48:19 +0200, użytkownik nadir napisał:

    > Dopóki nie będzie w tych statystykach informacji czy pożar był skutkiem
    > awarii/samozapłonu czy wypadku drogowego, to można je sobie w cztery
    > litery włożyć.
    Może uzasadnisz?

    >Większość pożarów samochodów to skutek wypadków, a że
    > spalinówek jest więcej to statystycznie częściej biorą udział w takich
    > zdarzeniach drogowych.
    Geniuszu statystyki, przecież zaprezentowane dane odnosiły się do
    liczności samochodów w obu grupach. Co ma za znaczenie czemu dany BEV czy
    ICV się zapalił?

    > Podobny rozkład by był gdyby brać pod uwagę kradzieże czy chociażby
    > dachowania samochodów elektrycznych oraz spalinowych. Elektryki
    > wygrywają.
    Jak wyżej.

    --
    Jacek

  • 23. Data: 2023-05-12 20:00:58
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 12.05.2023 o 11:27, Jacek pisze:

    > Matole, jakbyś pomyślał, to byś zauważył że to zabieg działający na
    > niekorzyść BEV. Gdyby hybrydy zaliczono do spalinówk dopiero byś nakłapał
    > jadaczką.

    Widzisz, i pomyślałem i wychodzi właśnie odwrotnie, znaczy Ty nie
    pomyślałeś i wyszło jak wyszło :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 24. Data: 2023-05-12 21:27:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 May 2023 17:02:02 -0000 (UTC), Jacek wrote:
    > Może uzasadnisz?

    Wypadki drogowe, podpalenia, zapalenia telefonów - wydaje sie, ze w
    garazu mało zagrażają.

    > Geniuszu statystyki, przecież zaprezentowane dane odnosiły się do
    > liczności samochodów w obu grupach. Co ma za znaczenie czemu dany BEV czy
    > ICV się zapalił?

    Moze ktos sasiadowi Tesli zazdrosci.

    Albo odwrotnie mieszka w dzielnicy, gdzie co noc pare aut płonie.
    Starych, spalinowych.

    J.

  • 25. Data: 2023-05-12 21:52:53
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 12.05.2023 o 21:27, J.F pisze:

    > Albo odwrotnie mieszka w dzielnicy, gdzie co noc pare aut płonie.
    > Starych, spalinowych.

    Akurat w Szwecji to ostatnio modne :)...ale do statystyki leci a potem
    Jacki się jarają na newsach :)

    https://wiadomosci.onet.pl/swiat/seria-podpalen-samo
    chodow-w-szwecji/1jq7lb8

    https://tvn24.pl/swiat/niespokojnie-w-szwecji-plona-
    auta-w-policjantow-leca-kamienie-ra327721-3434464

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 26. Data: 2023-05-12 22:48:52
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 12.05.2023 o 19:02, Jacek pisze:

    > Geniuszu statystyki, przecież zaprezentowane dane odnosiły się do
    > liczności samochodów w obu grupach.

    Czego nie rozumiesz w zdaniu:
    "Większość pożarów samochodów to skutek wypadków, a że spalinówek jest
    więcej to statystycznie częściej biorą udział w takich zdarzeniach
> [...]

    Skoro spalinówki częściej biorą udział w zdarzeniach drogowych, a cześć
    tych zdarzeń kończy się zapłonem to automatycznie częściej się palą.
    Elektryków obecnie jest tak mało, że prawdopodobieństwo wypadku między
    dwoma elektrykami jest o kilaka rzędów mniejsze niż wypadek między dwoma
    spalinówkami.
    Stojące samochody, czy to spalinowe, czy to elektryczne, generalnie same
    z siebie się nie zapalają.

  • 27. Data: 2023-05-12 23:26:12
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 11 May 2023 18:25:51 -0000 (UTC), w <u3jbvf$15pue$1@dont-email.me>, Jacek
    <j...@g...pl> napisał(-a):

    > Wynika z niego że elektryki palą się 20 razy rzadziej niż spalinowce.
    > Może niektórzy wreszcie zamkną swoje kłamliwe jadaczki :)

    Może.

    "Portal Autokult WP zdobył ciekawe dane, którymi jeszcze kilka miesięcy temu
    Państwowa Straż Pożarna nie dysponowała. Otóż policzono, że w 2021 roku paliły
    się w sumie cztery samochody elektryczne. W 2022 roku takich pożarów było
    dziesięć, podczas gdy po naszych drogach jeździło w sumie 33 866 elektryków.
    Daje to prawdopodobieństwo zapłonu (niezależnie od przyczyny) na poziomie 0,03
    procent. Przy samochodach spalinowych, jak wyliczył Autokult, jest to 0,04
    procent."

    A może nie, bo prawdę mówią?

  • 28. Data: 2023-05-12 23:41:30
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 12.05.2023 o 23:26, r...@k...pl pisze:

> [...]
    > procent. Przy samochodach spalinowych, jak wyliczył Autokult, jest to 0,04

    Tylko, że te statystyki są bez sensu bo porównują ilość spalonych w
    danej kategorii do ich ogółu, ale nie biorą pod uwagę ile kilometrów
    jaką średnio pokonują te pojazdy i w jakich warunkach nastąpił zapłon.
    Ugaszenie tego czy innego typu pojazdu, to jeszcze inny problem.
    Wyciąganie potem z tego wniosku, że elektryki są mniej zapalne od
    spalinowych, to jakby powiedzieć, że szpitale są bardziej niebezpieczne
    dla ludzi od przejść dla pieszych, bo w szpitalach umiera więcej osób w
    ciągu roku niż na pasach.

  • 29. Data: 2023-05-13 07:46:37
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Fri, 12 May 2023 22:48:52 +0200, użytkownik nadir napisał:

    > Czego nie rozumiesz w zdaniu:
    > "Większość pożarów samochodów to skutek wypadków, a że spalinówek jest
    > więcej to statystycznie częściej biorą udział w takich zdarzeniach
    > drogowych."?

    Czego nie rozumiesz w zdaniu: "W przypadku zderzenia/katastrofy samochodów
    szansa na zapalenie się elektryka jest 20 razy mniejsza niż spalinowca"?

    > Stojące samochody, czy to spalinowe, czy to elektryczne, generalnie same
    > z siebie się nie zapalają.
    Kpisz chyba. Większość pożarów samochodów (osobowych) zdarza się gdy
    stoją. Z prostego powodu - stoją znacznie dłużej niż jadą. A pożary
    powstają głównie przez uszkodzenia instalacji elektrycznej.

    --
    Jacek

  • 30. Data: 2023-05-13 11:09:23
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 13.05.2023 o 07:46, Jacek pisze:

    > Czego nie rozumiesz w zdaniu: "W przypadku zderzenia/katastrofy samochodów
    > szansa na zapalenie się elektryka jest 20 razy mniejsza niż spalinowca"?

    Które badania to potwierdziły? Bo to co zacytowałeś na początku nie
    podaje w ogóle przyczyn pożarów. Bez podania takich danych i
    uwzględnieniu ilości samochodów elektrycznych do spalinowych oraz ich
    średnich przebiegów do spalenia, te dane są gówno warte.
    Podzielili sobie radośnie odsetek ogólnie spalonych jeden przez drugi i
    wyszło im 20x, no można się tym onanizować jak ktoś chce.

    > Kpisz chyba. Większość pożarów samochodów (osobowych) zdarza się gdy
    > stoją.

    Straż pożarna gasi więcej samochodów po wypadkach/zdarzeniach drogowych
    niż tych stojących na parkingach czy w garażach.

    > Z prostego powodu - stoją znacznie dłużej niż jadą.

    Ale to nie postój jest powodem pożaru jakiegokolwiek pojazdu.

    > A pożary
    > powstają głównie przez uszkodzenia instalacji elektrycznej.

    Której oczywiście nie posiadają samochody elektryczne.