  • 1. Data: 2021-01-05 15:41:37
    Temat: Elektryki w Norwegii
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    W 2020 w Norwegii sprzedano więcej EV niż spalinówek:
    https://energetyka24.com/historyczny-moment-w-europe
    jskimkraju-sprzedano-wiecej-samochodow-elektrycznych
    -niz-spalinowych
    Lawina narasta...
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 2. Data: 2021-01-05 15:51:44
    Temat: Re: Elektryki w Norwegii
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > https://energetyka24.com/historyczny-moment-w-europe
    jskimkraju-sprzedano-wiecej-samochodow-elektrycznych

    o ile zależy Ci na przekazaniu tej informacji, nie wiem, jako
    ciekawostki, podaj proszę jeszcze informacje skąd biorą prąd do tych
    pojazdów i jakie są dopłaty do zakupu elektryków.

    ToMasz

  • 3. Data: 2021-01-05 16:12:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ToMasz,

> [...]
    > ciekawostki, podaj proszę jeszcze informacje skąd biorą prąd do tych
    > pojazdów i jakie są dopłaty do zakupu elektryków.

    Skąd biora prąd w Norwegii? Z elektrowni wodnych, których mają
    mnóstwo. Kraj duży, ludzi mało, samochodów mało.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 4. Data: 2021-01-05 16:25:36
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2021-01-05 15:41, Jacek Maciejewski wrote:
> [...]
    > https://energetyka24.com/historyczny-moment-w-europe
    jskimkraju-sprzedano-wiecej-samochodow-elektrycznych

    Ja też w poprzednim roku kupiłem więcej EV niż spalinówek :-)

  • 5. Data: 2021-01-05 16:26:31
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2021-01-05 16:12, RoMan Mandziejewicz wrote:

    jskimkraju-sprzedano-wiecej-samochodow-elektrycznych
    -niz-spalinowych

    > Skąd biora prąd w Norwegii? Z elektrowni wodnych, których mają
    > mnóstwo. Kraj duży, ludzi mało, samochodów mało.

    Dopłaty?

  • 6. Data: 2021-01-05 16:28:03
    Od: K <n...@e...com>

    On 05/01/2021 15:12, RoMan Mandziejewicz wrote:

    jskimkraju-sprzedano-wiecej-samochodow-elektrycznych
    -niz-spalinowych

    > Skąd biora prąd w Norwegii? Z elektrowni wodnych, których mają
    > mnóstwo. Kraj duży, ludzi mało, samochodów mało.

    Sila nabywcza wieksza.

    Prywanty samochod osobowy srednio w Norwegii robi 12tys km rocznie
    (nadal dominuja diesle)
    Taksowki robia po 60kkm,
    Autobusy/autokary po 40kkm.
    Ciezarowki po 30kkm
    Sprzet rolniczy (traktory), budowlany (spychacze) robia w Norwegii
    srednio rocznie po 65kkm

    wszystko w dieslu.

  • 7. Data: 2021-01-05 16:37:29
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jechał szybko, było z góry...
    Są rozwiązania oparte na ładowaniu za zjeżdżanie?

    -----

  • 8. Data: 2021-01-05 16:39:00
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A walce drogowe???

    ----

  • 9. Data: 2021-01-05 16:47:14
    Od: K <n...@e...com>

    On 05/01/2021 15:39, ąćęłńóśźż wrote:
    > A walce drogowe???
    >

    > ----

    pewnie podpada pod traktory (road tractors)

  • 10. Data: 2021-01-05 17:17:34
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 05.01.2021 o 16:28, K pisze:
    > Prywanty samochod osobowy srednio w Norwegii robi 12tys km rocznie
    > (nadal dominuja diesle)
    > Taksowki robia po 60kkm,
    > Autobusy/autokary po 40kkm.
    > Ciezarowki po 30kkm

    Jesteś pewny tych liczb?
    Ciężarówki na świecie robią setki tys km rocznie. One są w ciągłym ruchu.

    --
    MN