  • 11. Data: 2021-01-05 17:23:12
    Temat: Re: Elektryki w Norwegii
    Od: K <n...@e...com>

    On 05/01/2021 16:17, Marcin N wrote:

    > Jesteś pewny tych liczb?
    > Ciężarówki na świecie robią setki tys km rocznie. One są w ciągłym ruchu.

    Znalazlem to na stronie ichniego urzedu statystycznego:
    https://www.ssb.no/en/transport-og-reiseliv/artikler
    -og-publikasjoner/car-numbers-and-mileage-up

    tez mnie to dziwi ale wyraznie oddzielaja lorries od road tractors.

  • 12. Data: 2021-01-05 17:48:45
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > W 2020 w Norwegii sprzedano więcej EV niż spalinówek:
    > https://energetyka24.com/historyczny-moment-w-europe
    jskimkraju-sprzedano-wiecej-samochodow-elektrycznych
    -niz-spalinowych
    > Lawina narasta...

    W tym roku ten trend się podobno załamie - zmniejszają się dopłaty w
    Norwegii. Choć niektórzy twierdzą, że to nie są bezpośrednie dopłaty,
    ale zwolnienie. Wynosi ono na dziś ok. 130 tys. zł od elektryka. To
    tyle, ile kosztują najmniejsze elektryki. De facto funduje się takie
    samochody najbogatszym, ale Norwegia to bardzo bogaty kraj - ma "zielny"
    prąd i mnóstwo gazu na sprzedaż.
    T.

  • 13. Data: 2021-01-05 19:04:05
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Musiałby napi.....ać 7,44 km/h 24 godziny dziennie przez 365 dni w roku.
    Jak jedzie do tyłu, w niedziele i prowadzi czarny jak asfalt imigrant to aby nie
    liczą potrójnie?

    -----

  • 14. Data: 2021-01-05 19:46:33
    Od: K <n...@e...com>

    On 05/01/2021 18:04, ąćęłńóśźż wrote:
    > Musiałby napi.....ać 7,44 km/h 24 godziny dziennie przez 365 dni w roku.
    > Jak jedzie do tyłu, w niedziele i prowadzi czarny jak asfalt imigrant to
    > aby nie liczą potrójnie?
    >

    > -----

    Albo maja ich sporo i w to wliczaja np plugi do odsniezania?

  • 15. Data: 2021-01-05 21:05:34
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    znaczy mało miarodajna jaskółka ;-)

  • 16. Data: 2021-01-06 10:48:35
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-01-05 o 17:17, Marcin N pisze:

    > Jesteś pewny tych liczb?
    > Ciężarówki na świecie robią setki tys km rocznie. One są w ciągłym ruchu.

    Nie wszystkie. Tyle robią te latające w trasy.
    Te robiące za dostawczaki potrafią wygenerować przebiegi 20-30km
    po całodziennej pracy.

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2021-01-06 15:10:12
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 05.01.2021 17:48, T. wrote:
    > De facto funduje się takie samochody najbogatszym

    Oni też płacą podatków proporcjonalnie więcej. Należałoby zważyć ile tak
    na prawdę społeczeństwo dopłaca do nich, a ile po prostu odzyskują z
    podatków. Inna kwestia że bogaty ma więcej możliwości odzyskania swoich
    pieniędzy.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 18. Data: 2021-01-06 15:50:25
    Od: K <n...@e...com>

    On 06/01/2021 14:10, Mateusz Bogusz wrote:

> [...]
    > na prawdę społeczeństwo dopłaca do nich, a ile po prostu odzyskują z
    > podatków. Inna kwestia że bogaty ma więcej możliwości odzyskania swoich

    Ostatnio ogladalem jakis dokument na temat Norwegii i tam sie ktos
    wypowiadal, ze rozwazaja calkowite zaprzestanie wydobycia ropy zeby
    ratowac swiat.

  • 19. Data: 2021-01-06 19:05:37
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 06.01.2021 o 15:50, K pisze:

    > Ostatnio ogladalem jakis dokument na temat Norwegii i tam sie ktos
    > wypowiadal, ze rozwazaja calkowite zaprzestanie wydobycia ropy zeby
    > ratowac swiat.

    Całkowite zaprzestanie wydobycia ropy na świecie - jak rozumiem.

    Dobre! :)

  • 20. Data: 2021-01-06 19:27:45
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 06.01.2021 o 19:05, robot pisze:

    > Całkowite zaprzestanie wydobycia ropy na świecie - jak rozumiem.
    >
    > Dobre! :)

    Nie bez powodu kraje arabskie, które wzbogaciły się na ropie - od lat
    gwałtowanie inwestują w energię ze Słońca. Warunki ku temu mają
    znakomite. Gdy uznają, że są gotowe - przełączą się. To nie jest pytanie
    "czy", ale "kiedy".

    --
    MN