  • 1. Data: 2021-01-03 12:52:48
    Temat: Samochody na prąd procentowo
    Od: robot <r...@o...pl>

    Gdzie w internetach mogę sprawdzić ile jest procentowo, jeżdżących
    samochodów elektrycznych (EV) w porównaniu do innych samochodów w
    poszczególnych krajach?

  • 2. Data: 2021-01-03 13:00:08
    Temat: Re: Samochody na prąd procentowo
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 03.01.2021 o 12:52, robot pisze:
    > Gdzie w internetach mogę sprawdzić ile jest procentowo, jeżdżących
    > samochodów elektrycznych (EV) w porównaniu do innych samochodów w
    > poszczególnych krajach?

    To znaczy tylko tak zwane BEV (Battery Electric Vehicle) mnie
    interesują, nie hybrydy.

  • 3. Data: 2021-01-03 17:40:48
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-01-03 o 13:00, robot pisze:

    > To znaczy tylko tak zwane BEV (Battery Electric Vehicle) mnie
    > interesują, nie hybrydy.

    A wózki magazynowe zaliczyć?

  • 4. Data: 2021-01-04 10:23:30
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 03.01.2021 o 17:40, t-1 pisze:

    > A wózki magazynowe zaliczyć?

    Nie.

  • 5. Data: 2021-01-04 11:19:31
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 03.01.2021 o 12:52, robot pisze:
    > Gdzie w internetach mogę sprawdzić ile jest procentowo, jeżdżących
    > samochodów elektrycznych (EV) w porównaniu do innych samochodów w
    > poszczególnych krajach?

    :
    Znalazłem pewne dane, ale niestety trochę przestarzałe:

    https://ibb.co/3Brznrf

    W europie pół procenta, ale dane na 2018 rok.

    Rozumiem, że auta elektryczne to margines, ale żeby tak trudno
    było znaleźć tak podstawowe informacje jak ich ilość?
    Może ja nie umiem szukać po prostu.

    Źródło:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_car_use_by_co
    untry

  • 6. Data: 2021-01-04 11:26:43
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-01-03 o 12:52, robot pisze:
    > Gdzie w internetach mogę sprawdzić ile jest procentowo, jeżdżących
    > samochodów elektrycznych (EV) w porównaniu do innych samochodów w
    > poszczególnych krajach?

    https://www.wyborkierowcow.pl/ile-samochodow-elektry
    cznych-jezdzi-po-swiecie-gdzie-jest-najwiecej-elektr
    ykow/
    T.

  • 7. Data: 2021-01-04 11:40:54
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-01-2021 o 11:26, T. pisze:

    > https://www.wyborkierowcow.pl/ile-samochodow-elektry
    cznych-jezdzi-po-swiecie-gdzie-jest-najwiecej-elektr
    ykow/

    > T.

    Tyle że to już mocno nieaktualne, bo podczas 2020 roku, głównie z tytułu
    nowych zachęt i kar dla spaliniaków, sprzedaż elektryków mocno
    przyspieszyła (zwłaszcza na zachód od Polski).
    Sama Tesla sprzedała w 2020 roku pół miliona samochodów, niewiele mniej
    niż sumaryczna ilość, w całej swojej historii w poprzednich latach
    (zapisana w tabelce w artykule).

  • 8. Data: 2021-01-04 11:57:19
    Od: robot <r...@o...pl>

    > https://www.wyborkierowcow.pl/ile-samochodow-elektry
    cznych-jezdzi-po-swiecie-gdzie-jest-najwiecej-elektr
    ykow/

    Dzięki.
    Ale te dane są jakieś podejrzane.

    "Według oficjalnych statystyk, łączna liczba zarejestrowanych w 2019 r.
    na całym świecie samochodów elektrycznych oraz hybryd plug-in
    (umożliwiających jazdę wyłącznie ,,na prądzie") wyniosła niemal 8
    milionów (dokładnie 7 992 535 szt.)

    Zwracam uwagę na fragment "elektrycznych oraz hybryd plug-in".

    Właściwie nie wiadomo do czego się odnoszą te tabele.
    Czy tylko BEV, czy licza również hybrydy.

    A ty jak to odebrałeś?
    Bo ja szczerze mówiąc nie jestem pewien o co w tym chodzi.

    Podczas moich poszukiwań na internecie cały czas borykałem się
    z takimi niedopowiedzeniami. Nie było jasno napisane czy liczą hybrydy.

    Jeżeli powiesz że jesteś pewien, że to tylko BEV, bez wliczonych hybryd,
    to Ci uwierzę i przyjmę te dane do wiadomości jako wiarygodne.

    pozdro

  • 9. Data: 2021-01-04 13:02:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 4 Jan 2021 10:23:30 +0100, robot napisał(a):

    > Nie.

    A wozki golfowe?

    Bo po wroclawiu woza takie turystow, choc w to lato ... hm, nie
    zauwazylem, czy znikly ?

    J.

  • 10. Data: 2021-01-04 13:20:18
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 04.01.2021 o 13:02, J.F. pisze:

    > A wozki golfowe?

    Mogę pójść na kompromis i zawęzić do samochodow osobowych tylko.

    Zaskoczyła mnie natomiast informacja, że hybryd jest mniej niż BEV.
    Podłóg wikipedii stosunek BEV do hybryd wynosił 60:40 w roku 2015.
    Natomiast w 2019 już 74:26!