  • 1. Data: 2021-01-02 13:13:36
    Temat: żarówki LED jako zamienniki dla halogenu
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    Hej,

    Zamierzam wymienić moje żarówki H11 na źródła światła LED.
    Po pierwsze jestem świadomy kwestii prawnych, więc jeśli chcesz mi
    napisać, że to nielegalne to możesz sobie darować (oczywiście nie
    powstrzymam cię), jeśli zamierzasz napisać, że "OC nie działa" to
    przeczytaj art. 43 ustawy o obowiązkowych ubezpieczeniach. Ale ogólnie
    to pisz śmiało, bo ja się raczej nie obrażam ;)

    Ale do adremu.
    Chodzi mi przede wszystkim o to, żeby było lepsze światło, po drugie
    żeby nie zepsuło się od razu ani za pół roku.
    Mają jeździć w Avensis T27 z soczewkowym reflektorem, w którym teraz
    siedzi H11.
    Raczej nie zamierzam kupować Philipsów po 600 zł za parę, ale czy to
    będzie 70 zł, czy 150 - obojętnie, jeśli spełni zadanie.
    Po wstępnym zapoznaniu się z tematem wybór padł na takie ze strumieniem
    światła ponad 5000 lm / sztuka, z rozbudowanym radiatorem (czasem mają
    wiatraczki tam). Kwestia, czy to wejdzie w obudowę jest do zmierzenia
    (chociaż jeśli ktoś wkładał takie rzeczy do T27, to chętnie posłucham
    wrażeń).

    Mam na radarze takie rzeczy:

    https://allegro.pl/oferta/zarowki-swiatla-led-cob-h1
    1-c6-7600lm-bridgelux-7727637224

    https://allegro.pl/oferta/novsight-h11-led-zarowki-d
    o-reflektorow-6000k-70w-9953544464

    https://allegro.pl/oferta/zarowka-led-reflektor-samo
    chodowy-2pcs-h11-led-10048826121

    https://allegro.pl/oferta/toyota-avensis-t27-zarowki
    -led-h11-10000lm-mijania-8285395250

    Będę wdzięczny za wszelkie opinie, uwagi, spostrzeżenia, wskazówki.

    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 2. Data: 2021-01-02 14:08:53
    Temat: Re: żarówki LED jako zamienniki dla halogenu
    Od: collie <c...@v...pl>

    W sobotę, 2.01.2021 o 13:13, LEPEK napisał:

> [...]
    > przeczytaj art. 43 ustawy o obowiązkowych ubezpieczeniach. Ale ogólnie
    > to pisz śmiało, bo ja się raczej nie obrażam ;)

    Jeśli przyszedłeś się wymądrzać i życzyć kto i co może sobie tu darować,
    to te noworoczne życzenia wsadź sobie w dupę i - jak mówią nasze piękne
    panie ze Strajku Kobiet - wypierdalaj! A od siebie dodam jeszcze:
    w podskokach, łepku wełniany.

    --
    Pasą się, pasą, barany wełniane...
    https://www.youtube.com/watch?v=I8Ezf9vA2_g

  • 3. Data: 2021-01-02 14:36:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 2 Jan 2021 13:13:36 +0100, LEPEK napisał(a):
> [...]
    > przeczytaj art. 43 ustawy o obowiązkowych ubezpieczeniach. Ale ogólnie
    > to pisz śmiało, bo ja się raczej nie obrażam ;)

    A "przegladu nie przejdzie" ? :-)

    > Mają jeździć w Avensis T27 z soczewkowym reflektorem, w którym teraz
    > siedzi H11.

    Dlugie czy mijania ?

    > Raczej nie zamierzam kupować Philipsów po 600 zł za parę, ale czy to

    Hm, ciekawe dla kogo Philips to robi ... dla rajdowcow ?

    > będzie 70 zł, czy 150 - obojętnie, jeśli spełni zadanie.
    > Po wstępnym zapoznaniu się z tematem wybór padł na takie ze strumieniem
    > światła ponad 5000 lm / sztuka, z rozbudowanym radiatorem (czasem mają

    Zarowka H11 ma 1350 lm. 1600 w wersji 24V - tirom wolno wiecej ?

    > wiatraczki tam). Kwestia, czy to wejdzie w obudowę jest do zmierzenia

    No wlasnie ...

    > Mam na radarze takie rzeczy:
    > https://allegro.pl/oferta/zarowki-swiatla-led-cob-h1
    1-c6-7600lm-bridgelux-7727637224
    > https://allegro.pl/oferta/zarowka-led-reflektor-samo
    chodowy-2pcs-h11-led-10048826121

    Tylko to ma dosc duzy emiter COB.
    A zarowka ma male wlokno.
    Prawdopodobnie nie uda sie zrobic dobrej wiazki i bedziesz oslepial.

    A te jakby lepsze.

    J.

  • 4. Data: 2021-01-02 15:19:02
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 02.01.2021 o 14:08, collie pisze:

> [...]
    > to te noworoczne życzenia wsadź sobie w dupę i - jak mówią nasze piękne
    > panie ze Strajku Kobiet - wypierdalaj! A od siebie dodam jeszcze:

    Pisałem, że się łatwo nie obrażam, co nie znaczy, że nie obrażam innych
    ;) Ale to jeszcze za słabe jest, w dodatku z prostackim nawiązaniem do
    nicka (z resztą nietrafione), żeby zasługiwało na coś więcej od
    usenetowego weterana, niż na świąteczne "na wzajem".

    Pozdr,

  • 5. Data: 2021-01-02 15:19:08
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:rspo1g$7q9$1$LEPEK@news.chmurka.net>

    https://www.youtube.com/watch?v=s1osKQLm39s
    https://www.youtube.com/watch?v=17sVHfR5zIc

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG i klimy

  • 6. Data: 2021-01-02 15:45:29
    Od: collie <c...@v...pl>

    W sobotę, 2.01.2021 o 15:19, LEPEK napisał:

    > ...świąteczne "na wzajem".

    Nawzajem. Gimbusie*.

    * Gimbus to stan umysłu.

    --
    Ucz, ucz się polskiego, na łatwe i na trudne dni.

  • 7. Data: 2021-01-02 16:40:12
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-01-02 14:36, J.F. wrote:

    > Hm, ciekawe dla kogo Philips to robi ... dla rajdowcow ?

    ztcw to za zachodnią granicą można uzyskać dopuszczenie takiego źródła
    do konkretnego reflektora

  • 8. Data: 2021-01-02 16:42:43
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 02.01.2021 o 14:36, J.F. pisze:

    > A "przegladu nie przejdzie" ? :-)

    Klient ma zawsze rację. I sprawny samochód. A te żarówki pewnie włożył
    później.

    > Dlugie czy mijania ?

    Mijania.

    > Hm, ciekawe dla kogo Philips to robi ... dla rajdowcow ?

    No na pewno nie dla mnie ;)

    > Zarowka H11 ma 1350 lm. 1600 w wersji 24V - tirom wolno wiecej ?

    > No wlasnie ...

    To już jakoś ogarnę.

    1-c6-7600lm-bridgelux-7727637224
    chodowy-2pcs-h11-led-10048826121

    > Tylko to ma dosc duzy emiter COB.
    > A zarowka ma male wlokno.
    > Prawdopodobnie nie uda sie zrobic dobrej wiazki i bedziesz oslepial.

    Dlatego szukam testów konkretnych modeli, ale to co nasi jutuberzy
    prezentują, to jest taka amatorka... Albo lokowanie produktu, albo/i
    totalny bełkot...

    o-reflektorow-6000k-70w-9953544464
    -led-h11-10000lm-mijania-8285395250

    > A te jakby lepsze.

    Ale wiesz, w te zdjęcia to ja bym tak do końca nie wierzył, że to co
    dostanę, będzie właśnie tak wyglądać; takie czasy...

    Pozdr,

  • 9. Data: 2021-01-02 17:11:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 2 Jan 2021 16:40:12 +0100, m4rkiz napisał(a):

    > ztcw to za zachodnią granicą można uzyskać dopuszczenie takiego źródła
    > do konkretnego reflektora

    Ale tak na zasadzie "homologacji typu", czy podjezdzasz, mierza,
    dostajesz papier ze masz dobre swiatlo ... i 500 euro rachunku :-)

    Philips moze by to mogl osiagnac, jesli robi cos dla popularnego
    modelu samochodu, a moze nawet jego lampa jest w wiekszej ilosci
    modeli ... i regulator uwierzy, ze np w Passacie i Megane sa te same
    elementy optyczne :-)

    J.

  • 10. Data: 2021-01-02 18:17:07
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-01-02 17:11, J.F. wrote:

    > Ale tak na zasadzie "homologacji typu", czy podjezdzasz, mierza,
    > dostajesz papier ze masz dobre swiatlo ... i 500 euro rachunku :-)

    https://autokult.pl/39706,retrofity-led-w-polsce-wci
    az-nielegalne-moze-sie-to-zmienic

    oraz

    "W Niemczech firmie Osram udało się uzyskać warunkowe dopuszczenie do
    użytku na drogach publicznych wybranych modułów LED w wybranych modelach
    samochodów, lista dopuszczeń powoli, jednak stale, rośnie."