  • 41. Data: 2010-03-14 22:26:31
    Temat: Re: FAP MAZDA 6 2.0 - czy ma?
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "DoQ" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:hnjit0$5in$1@mx1.internetia.pl...

    > Przeplacanie za diesla do emeryckiego turlania sie po miescie jest
    > poronionym pomyslem. Ale z tymi kilkudziesiecioma tysiacami to
    > przesadziles...

    Masz rację, w wypadku mojego auta to tylko.... 19 tys ;-)))

    --
    Yogi(n)

  • 42. Data: 2010-03-15 10:26:15
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-03-14 18:48, *Yogi(n)* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > Jasne, że można. Ale 200-240 to raczej optymistyczna ilość kilometrów,
    > bardziej prawdopodobne 40-45.

    Nie jest tak źle :) - 52kkm w 80% po mieście i na dodatek krótkie trasy.
    Jakoś problemów nie mam :) puk, puk, puk

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 43. Data: 2010-03-15 11:06:26
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    Yogi(n) pisze:
    (...)
    > To wróć może kilka pięter wczesniej i zajrzyj do linka, który wkleiłem.
    > 45 tys to nie jest kilkadziesiąt ?

    Ekhem - raz, że tam nie ma mowy o FAP, a dwa, że ciężko cokolwiek
    wnioskować na podstawie jednostkowych forumowych opowieści.

    > Błąd - nigdy nie miałem diesla i nie zamierzam mieć.

    Skoro tak, to w ogóle jaki sens ma ta dyskusja?

    > Możesz swoje
    > "mundrości" kierować do tych wszystkich, którzy dali sie nabrać na
    > "ekologicznego diesla" nie do mnie. Capisci?

    LOL - przecież to nie oni narzekają, tylko Ty :)

    > Ależ jest. Tak jak i EGR.

    Ooo - EGR już też jest gadżem?

    > To co wylatuje z rury spełnia normy, ale to co
    > zostaje, nie dematerializuje sie w cudowny sposób i wraca do obiegu
    > geochemicznego, choćby przy wymianie albo czyszczeniu filtra. Albo oleju.

    Obawiam się, że EGR działa jednak na innej zasadzie :)
    http://www.asashop.org/autoinc/nov97/gas.htm

    > Ale gaz zakładasz z powodu skąpstwa (zwanego eufemistycznie
    > oszczednością),

    No cóż, różnie ludzie to argumentują, ale sama oszczędność nie
    jest czymś złym.

    > diesla kupujesz z powodu przeświadczenia, że będzie
    > mniej palił. "Oszczędność" ta zwraca się już po jakichś 300-400
    > tysiącach, a przy czestej wymianie filtra cząstek stałych - już po
    > połowie miliona. Mniej więcej.

    Praktyka jednak wykazuje, że zwraca się sporo wcześniej i sens
    kupowania diesla jest wtedy, kiedy robi się większe przebiegi.
    Z drugiej strony każdy kupuje co mu odpowiada nie musi być to
    ekonomicznie uzasadnione. To jednak coś innego, niż wycinanie
    katalizatorów, FAP, zaślepianie EGR itd. - to jest właśnie robione
    ze źle rozumianej "oszczędności" - skutki tego widać nawet nie
    w atmosferze, ale w staniu takich samochodów. "Oszczędności"
    są nie tylko w tych miejscach.

    > To ja użyłem tego "argumentu"? Ech....

    Tak, Ty. Ja nigdzie nie twierdziłem, że ilość tych specjalistów
    przekłada się na zasadność jeżdżenia w trybie awaryjnym. Stwierdziłem
    tylko, ze wielu tak jeździ i jakoś im to nie przeszkadza. Z zasadnością
    tego nigdzie nie wiązałem.

  • 44. Data: 2010-03-15 22:27:25
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Artur 'futrzak' Maśląg" <f...@p...com> napisał w
    wiadomości news:hnl0r2$onm$1@inews.gazeta.pl...
    > Yogi(n) pisze:
    > (...)
    >
    > Ekhem - raz, że tam nie ma mowy o FAP, a dwa, że ciężko cokolwiek
    > wnioskować na podstawie jednostkowych forumowych opowieści.
    Jak zwał tak zwał, chodzi o to samo.
    Ale to jest prawdziwa opowieść, nie wyssana z palca czy z kłamliwych
    statystyk.

    > Skoro tak, to w ogóle jaki sens ma ta dyskusja?
    A to o lotach kosmicznych mają prawo wypowiadac się tylko byli kosmonauci?

    > LOL - przecież to nie oni narzekają, tylko Ty :)
    Narzekam? Przecież piszę o RACJONALNOŚCI pewnych zachowań - człowiek, który
    decyduje sie na diesla, kieruje się domniemanymi oszczędnościami. Buli
    więcej, bo ma nadzieję na mniej. Nie kieruje się "ekologicznością" tego
    paliwa, bo nawet dziecko wie, że to co wylatuje z diesla jest sto razy
    bardizej "syfiate" niż to co np. z benzynowca, a już tym bardziej
    zagazowanego . Nie można od takiego człowieka wymagac, by ochoczo kupował
    gadżeciarskie wynalazki służące tejże "ekologii" bo on kieruje się
    racjonalnym "rozeznaniem", nie świadomością ekologiczną (kupiłby wtedy
    benzynę) - dlatego uprawia druciarstwo i wycina to, za co każą mu słono
    przepłacać.

    > Ooo - EGR już też jest gadżem?
    Tak, też. I też wielu wycina.

    > Obawiam się, że EGR działa jednak na innej zasadzie :)
    > http://www.asashop.org/autoinc/nov97/gas.htm

    Wydala azot w mniej utlenionej postaci. Jeżeli w postaci azotu
    cząsteczkowego, to chwała mu za to, ale jeżeli np. jako amoniak, to ja już
    wolę wdychać tlenki...

    > No cóż, różnie ludzie to argumentują, ale sama oszczędność nie
    > jest czymś złym.
    O ile nie jest oszczędnością iluzoryczna, a - jak w tym wypadku - kolejnym
    mechanizmem służacym wyciąganiu pieniędzy z ich kieszeni, w imię głupio
    pojmowanej "ekologii'.

> [...]
    > ze źle rozumianej "oszczędności" - skutki tego widać nawet nie
    > w atmosferze, ale w staniu takich samochodów. "Oszczędności"

    Ale je nie twierdzę, że nie należy kupowac diesli, czy też, że ludzie robią
    to dlatego, że nie lubią benzyniaków. Twierdzę tylko, że skoro ktoś
    kierując się perspektywą oszczędności na paliwie kupuje tak nieekologiczny
    produkt, jak silnik diesla, to z pewnością nie wykaże się świadomością
    ekologiczną, kiedy przyjdzie mu w imię tejże świadomości płacić
    niebagatelne sumy za "wynalazki" tej ekologii służące - zwłąszcza w obliczu
    o wiele tańszej druciarskiej alternatywy. Co więcej, znając jego
    (domniemane) motywacje, nie można od niego oczekiwać że postąpi inaczej. A
    gdyby te wynalazki rzeczywiście miały służyć ochronie środowiska, a nie
    wyciąganiu pieniędzy z kieszeni kierowców, to kosztowałyby tyle, że nikomu
    nie przyszłoby do głowy druciarstwo. Wymagajmy "poświęceń ekonomicznych" od
    twórców tych superekologicznych wynalazków, nie od i tak "rżniętego"
    podatkami i akcyzami końcowego użytkownika.

> [...]
    > przekłada się na zasadność jeżdżenia w trybie awaryjnym. Stwierdziłem
    > tylko, ze wielu tak jeździ i jakoś im to nie przeszkadza. Z zasadnością

    Oczywiście możemy używac argumentów w rodzaju: "miliony much jedzę gówno,
    róbmy to samo", ale to juz nie będzie dyskusja...

    --
    Yogi(n)