  • 11. Data: 2020-11-02 12:55:53
    Temat: Re: Fałszywe STM32?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    On 31/10/2020 20:07, Zbych wrote:

    >To jest teoria. Praktyka jest taka że klient już nie wróci. Wykręcisz
    >ten numer kilka razy i znikasz z rynku mając w kieszeni $1k, spalony
    >biznes i prawników na głowie.

    Zmieniasz konto i krecisz dalej.

    Ale ... czy te GD jakies gorsze ?
    Bo moze klient nie zauwazy ...

    J.

  • 12. Data: 2020-11-02 15:30:57
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 02/11/2020 12:55, J.F. wrote:
    > Zmieniasz konto i krecisz dalej.

    Po czym klienci nie tyle nie kupują scalaków od Ciebie, co nie kupują
    używanych scalaków w ogóle, z chin ,z powodu tragicznego pr. Koniec biznesu.

    Ludzie bawiący się w retro obserwują np. niektóre wersje 8086, CIA, SID,
    chipy do grafiki. Dawniej były z wylutu, niedawno były bardzo często
    fałszowane, na każdym było po $5-10 przebitki jak nic. I co? Ano nikt
    już ich nie kupuje, jesli zadał sobie trud wpisania w google
    opowiedniego pytania. I w efekcie fałszywych SIDów jak na lekarstwo,
    prawdziwych też. Chińczykom przesało się opłacać je fałszować. Dodatkowo
    widać też że prawdziwych SIDów nie ma w większych ilościach. Zmielono je
    w latach 90tych w śmieciarkach a te co wydłubano ze złomu w Bangladeszu
    czy innym Wietnamie, już się sprzedały.

    https://www.youtube.com/watch?v=2OMMHwY5V5k

    Pojedynczych hobbystów można tak dzibać, ale to nie to samo co GD. GD to
    nie podróbka w sensie fake, tylko zwykłe złodziejstwo.

    > Ale ... czy te GD jakies gorsze ?

    Nie. I dlatego się ich nie wstydzą.

    Przyznaje jednak że na naście urządzeń chińskich, z STM na pokładzie,
    nie przyszedł ani jeden GD. Co mnie troche zawiodło, chciałem z
    ciekawości mieć.

  • 13. Data: 2020-11-02 16:59:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    On 02/11/2020 12:55, J.F. wrote:

    >Po czym klienci nie tyle nie kupują scalaków od Ciebie, co nie
    >kupują używanych scalaków w ogóle, z chin ,z powodu tragicznego pr.
    >Koniec biznesu.

    Kupia, tani towar zawsze ktos kupi.

    >Ludzie bawiący się w retro obserwują np. niektóre wersje 8086, CIA,
    >SID,

    IMO to w ogole nie jest rynek :-)

> [...]
    >opowiedniego pytania. I w efekcie fałszywych SIDów jak na lekarstwo,
    >prawdziwych też. Chińczykom przesało się opłacać je fałszować.

    A skad biora milosnicy retro ?

    J.

  • 14. Data: 2020-11-02 17:41:53
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 02/11/2020 16:59, J.F. wrote:
    > IMO to w ogole nie jest rynek :-)

    Najwyraźniej jest skoro możesz garściami kupować pamieci o
    "podwyższonych" parametrach. Raczej tego nie wkładają do obrabiarek za
    milion dolarów, pozostaje rynek retro. U nas może nie jest super
    popularny, ale piwnic z lutownicą w USA czy Anglii może być więcej.

    > A skad biora milosnicy retro ?

    Od innych miłośników retro. Wygląda na to że ilośc chipów retro na rynku
    jest obecnie stała, więc rosną w cenie, ponadto SIDy łatwo padały, więc
    tym bardziej będa rosły w cenie.

    Z80 cczy 6502 jest zatrzęsienie, sam kupiłem już ich nascie z ali,
    wszystkie dobre. Ale to tylko dlatego że były montowane wszedzie i we
    wszystkim. CIA czy SID to problem, podobnie jak chipset Atari, powoli
    staje się absurdalnie drogi.

  • 15. Data: 2020-11-02 17:43:15
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 2 Nov 2020 12:55:53 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Zmieniasz konto i krecisz dalej.

    Wcale nie zmieniasz konta. Masz kilkadziesiąt różnych.
    https://youtu.be/12u_hBkHB88

    Facet do testów zamówił kilka szt od różnych dostawców, przy czym
    dwóch z nich przysłało mu identycznie zapakowane, przypadek? Nie
    sądzę.

    --
    Marek

  • 16. Data: 2020-11-02 18:02:10
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 02/11/2020 17:43, Marek wrote:
> [...]
    > Facet do testów  zamówił kilka szt od różnych dostawców,  przy czym
    > dwóch  z nich przysłało mu identycznie zapakowane, przypadek? Nie sądzę.

    Mam tak średnio co tydzień. Zamawiam coś za $0.5 i na wszelki wypadek od
    4 różnych. Przychodzą bardzo często w tej samej paczce (nie zbiorczej,
    bo takie też są, tylko detalicznej). Normalna praktyka na ali. Dodatkowo
    mają często rozrzut cenowy, więc może główny zarobek jest w nieuwadze
    kupującego.

  • 17. Data: 2020-11-18 15:32:36
    Temat: Re: Fa?szywe STM32?
    Od: a...@m...uni.wroc.pl

    Atlantis <m...@w...pl> wrote:
> [...]
    > ni? jedno okr?g?e wg??bienie w rogu. Czy kto? m?g?by si? odnie?? do tego
    > stwierdzenia? Tamte artyku?y odnosi?y si? g?wnie do SMT32F103,
    > stosowanych w p?ytkach "BluePill". Co z innymi uk?adami z tej rodziny?
    > Te? s? ch?tnie podrabiane?
    >
    > Czy np. uk?ady z tej aukcji mo?na uzna? za oryginalne?
    > https://allegro.pl/oferta/6773806085
    >
    > Kolejna sprawa - jak jest z faktycznym dzia?aniem podr?bek? To faktyczne
    > odpowiedniki (jak kiedy? mia?o to miejsce w przypadku 8080 albo Z80),
    > kt?re mo?na stosowa? zamiennie, czy te? mog? by? ?r?d?em problem?w?

    Popatrzylem troche na teksty o tym. Jest kilka "klonow"
    STM32F103, w miare zgodnych ale so istotne roznice. Uczciwy
    klon ma swoje oznaczenia. Do tego procesory maja zaszyte
    w krzemie identyfikatory modelu, wiec jak trzeba odrozniac
    to powinno byc latwe. Sa tez podrobki, tzn. ktos usuwa
    z klonow (lub innych modeli STM) oryginalne napisy i daje
    nowe.

    Ja ostatnio kupowalem "BluePill" na przelomie 2019/2020 (przyszly
    w strycziu), czyli kiedy mialo byc duzo podrobek. Mam jeszcze
    starsze "BluePill" wiec niewiele z tymi nowymi robilem. Ale
    identyfikacja w krzemie wyglada OK, czyli raczej sa oryginalne.

    Co do wygladu: to zalezy od matryc w fabryce. STM robi chipy
    w kilku fabrykach, wiec wyglad moze sie roznic. Niektore
    podrobki maja napisy troszke inne niz STM. Chyba chodzi
    o to zeby zmylic naiwnych, a sadzie moc sie wyprzec ze
    oznaczenie jest rozne i nie ma oszustwa.

    Podobno (na razie...) nie ma klonow innych serii (STM32F103
    to stara, wrecz przestarzala seria).

    --
    Waldek Hebisch