  • 11. Data: 2010-03-10 21:01:49
    Temat: Re: Fiat Doblo - opinie
    Od: Czarek Daniluk <c...@u...com>

    W dniu 2010-03-10 09:38, ToM pisze:
    > Witam,
    >
    > Przymierzam się do zakupu jakiegoś kombivana. Póki co najbardziej mi
    > pasuje fiat Doblo (wersja 5 osobowa). Mam do wydania ok 20tys pln
    > (łącznie, samochód plus ew remonty) ,więc pewnie w grę wchodzą roczniki
    > 2003-2004. Oczywiście diesel (1,9jtd albo jakiś inny - który?). Pytanie
    > moje do użytkowników tego wózka, na co zwracać szczególną uwagę przy
    > kupnie? Jakieś typowe bolączki?

    Napewno nie 1,25 Multijet. Ten silnik bardziej nadaje się do Punto/Panda
    niż do pojazdu wielkości Doblo.

    Pozdrawiam !!

  • 12. Data: 2010-03-10 21:59:07
    Od: ToM <t...@g...ciach.pl>

    > Napewno nie 1,25 Multijet. Ten silnik bardziej nadaje się do Punto/Panda
    > niż do pojazdu wielkości Doblo.
    >
    > Pozdrawiam !!

    A czy w tych rocznikach były montowane już 1.6 multijet 105KM? W nowych
    doblo ten silnik współpracuje z 6-cio stopniową skrzynią biegów i
    słyszałem, że daje radę.

    --
    ToM
    Astra 1,4 mpi + lpg

  • 13. Data: 2010-03-10 23:30:32
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Kolo zapasowe pod pojazdem.

    W dostawczaku to jest akurat chyba bardzo dobre rozwiązanie. Jakoś nie widzę
    rozładowywania paki na deszczu / na łuku ekspresówki / na skrzyżowaniu aby
    wyciągnąć zapas. Wolę ubrudzić kolano a rekawice i tak zawsze wożę..
    --
    Jackare

  • 14. Data: 2010-03-11 07:13:46
    Od: "virtual" <f...@o...pl>

    Użytkownik "ToM" <t...@g...ciach.pl> napisał w wiadomości
    .
> [...]
    > 2003-2004. Oczywiście diesel (1,9jtd albo jakiś inny - który?). Pytanie
    > moje do użytkowników tego wózka, na co zwracać szczególną uwagę przy

    W zeszłym roku sprzedałem Doblo 1.9JTD osobówkę (2004).
    Dbałem o auto więc wbrew opiniom o Fiatach, kolejny mój Fiat, z którego
    byłem bardzo zadowolony. Pomimo, że w firmie mam inne auta cały czas myślę
    aby kupić jakiegoś paroletniego, zadbanego doblaka.
    Przejechałem nim ok. 140kkm. Silnik, skrzynia, zawieszenie bardzo dobre. Mój
    jeździł "nieładowany" dlatego też (tak twierdził serwis) w tym czasie
    musiałem dwa razy wymieniać elementy tylnego zwieszenia (głośno stukało). W
    serwisie taka naprawa (kompleksowa) jest dość droga. Dwa razy nieplanowana
    wizyta na lawecie. W obydwu przypadkach wymiana czujników wału (czy coś
    takiego). Na przyszłość: jak padnie jeden, wymień od razu drugi. Spalanie
    oscylowało w granicach 6. Problemem w moim było (pomimo zamontowania
    oryginalnych chlapaczy) wypłukiwanie z progów, krawędzi drzwi, lakieru. Tak
    do gołej blachy. Miałem czerwonego, podobno najsłabszy lakier. Raz na pół
    roku regulacja bocznych drzwi bo bywało, że opadały i "świszczał". Niektórym
    to nie przeszkadzało, ja musiałem mieć ideał. Korodowała również okolica
    zamka tylnej klapy (taką miałem), przy uszczelce. Generalnie, teraz
    wolałbym drzwi skrzydełkowe, chciaż, otwierało się klapę i podczas deszczu
    można było łowić z niego ryby ;-). Przednie zawieszenie (kompletne ale bez
    amorów bo bardzo dobrze się trzymały) wymieniłem po ok.120kkm, trochę za
    późno i skasowałem przednie gumy. Sprzęgła nie robiłem. Hamulce dwa razy
    (przód komplet). Raz (wada fabryczna w penej partii aut) ukręcił się
    lewarek. Oleju to auto nigdy nie wzięło, na pewno nie na tyle, aby trzeba
    było dolewać.
    Kluczową wadą tego auta jest baaaardzo wolne nagrzewanie kabiny w zimie (ja
    jestem zmarzluchem). Dużo blach, diesel. Modele po liftingu mają więcej
    plastików i jest (jak potwierdzają znajomi) lepiej.
    Ogólnie:
    - kapitalny silnik i skrzynia (tym modelem naprawdę super się zap... i po
    mieście i w trasie),
    - auto praktyczne (super pakowny, wnętrze ogólnie łatwe do utrzymania w
    czystości i odporne na uszkodzenia, przesuwne drzwi),
    - bardzo wygodny fotel kierowcy (miałem pełną regulację z podłokietnikiem),
    - świetna widoczność (kapitalne lusterka, tym autem sprawniej się poruszasz
    niż osobówką),
    - mocne, odporne zawieszenie.

    Generalnie, bardzo dobre auto do firmy i dla rodzinki ceniącej praktyczność
    i nieczekującej po tym aucie klasy luksusowej.

    Powodzenia,

    --
    virtual

  • 15. Data: 2010-03-11 11:16:57
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    virtual pisze:

    > W zeszłym roku sprzedałem Doblo 1.9JTD osobówkę (2004).
    > Dbałem o auto więc wbrew opiniom o Fiatach, kolejny mój Fiat, z którego
    > byłem bardzo zadowolony.
    [...]
> [...]
    > Mój jeździł "nieładowany" dlatego też (tak twierdził serwis) w tym
    > czasie musiałem dwa razy wymieniać elementy tylnego zwieszenia (głośno
    [...]
> [...]
    > bywało, że opadały i "świszczał".
    [...]
    > Korodowała również okolica zamka tylnej klapy (taką
    [...]
    > Przednie zawieszenie (kompletne ale bez amorów bo bardzo
    > dobrze się trzymały) wymieniłem po ok.120kkm, trochę za późno i
    > skasowałem przednie gumy.
    [...]
    > Raz (wada fabryczna w penej partii aut) ukręcił się lewarek.
    [...]
    > Kluczową wadą tego auta jest baaaardzo wolne nagrzewanie kabiny w zimie
    > (ja jestem zmarzluchem).

    Tak czytam i czytam - kupiłeś następnego Fiata? No sorry, ale 2xlaweta,
    korozja, wady fabryczne... pomimo wymienionych zalet, to w sześciolatku
    z 140 kkm trochę jednak sporo i ja osobiście nie byłbym zadowolony z
    takiego samochodu.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 16. Data: 2010-03-11 12:23:02
    Od: "virtual" <f...@o...pl>

    Użytkownik "LEPEK" <n...@n...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > 140 kkm trochę jednak sporo i ja osobiście nie byłbym zadowolony z takiego

    Owszem. Za odpowiednią cenę kupiłbym. Nie katalogową, oczywiście. Zresztą,
    mam jeszcze jednego Fiata.
    Uważam, że porównując do konkurencji (mam kontakt na bierząco z
    użytkownikami Caddy, Berlingo/Partner) jest ok.
    Całkowity koszt użytkowania tego samochodu wychodzi dla właściciela bardzo
    korzystnie.
    Serwis Fiata (tam gdzie bywam) w porównaniu z serwisem Fordem, Nissana czy
    Mitsubishi jest dla mnie najsprawniejszy, najtańszy i najbardziej
    "przyjazny".
    Teraz jeżdżę nowym Citroenem. Zaryzykowałem. Lubię modele aut, którymi nie
    jeżdżą "wszyscy". Zobaczymy.

    P.S.
    Popisał bym Ci na temat Forda, Nissana ale nie mam siły. Na temat jakości
    samochodów za ponad 100kpln i pracy ich serwisów. Jak sobie o Fordzie
    pomyślę, to mnie ... strzela. Z Nissana po 7kkm już lakier odpadał. Została
    mi już tylko interwencja w AutoŚwiecie lub TVNTurbo.

    --
    virtual

  • 17. Data: 2010-03-11 18:45:15
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2010-03-10 23:30, Jackare pisze:
> [...]
    > widzę rozładowywania paki na deszczu / na łuku ekspresówki / na
    > skrzyżowaniu aby wyciągnąć zapas. Wolę ubrudzić kolano a rekawice i tak
    Rozładuj np. euro-paletę gazet: 500kg "w jednym kawałku" i to na deszcz...
    W osobówce też się sprawdza :) - np. jadąc z rodziną na wczasy.
    Ale to rozwiązanie ma istotną wadę: nie ma go Golf, więc jest z gruntu
    złe! I dla tego nie podoba polskojęzycznej prasie motoryzacyjnej...

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 18. Data: 2010-03-11 19:04:49
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2010-03-11 11:16, LEPEK pisze:
> [...]
    > korozja, wady fabryczne... pomimo wymienionych zalet, to w sześciolatku
    > z 140 kkm trochę jednak sporo i ja osobiście nie byłbym zadowolony z
    Rzeczywiście nie lekko :(

    Ja trochę mniej przejechałem Citroenem C15.
    Awarie w 3 lata:
    Półoś ukręcona (zamiennik!),
    Zawieszony rozrusznik (2 stuknięcia klucze do kół, a później wymiana
    szczotek),
    Wymiana wahaczy w przednim zawieszeniu + amortyzatory,
    Łożyska tylnich wahaczy,
    Moduł zapłonowy (silnik benzynowy),
    Łożysko alternatora,
    Troszkę problemów elektrycznych (braki kontaktu).
    I to wszystko :)

    Aha aby rozjaśnić obraz - auto było jeszcze małoletnie i miało przy
    zakupie latek... 14, przebieg ustawiony ;) na 110kkm ;)

    O korozji nie wspominam - bo samochód z innych czasów i innej bajki...

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 19. Data: 2010-03-11 19:13:40
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > Ale to rozwiązanie ma istotną wadę: nie ma go Golf, więc jest z gruntu
    > złe! I dla tego nie podoba polskojęzycznej prasie motoryzacyjnej...

    z gustami sie raczej nie dyskutuje. W mojej ocenie kolo pod autem to
    problem.

    Ubrudzone na maksa. Jak trzeba to odkrecic trudno. Jak nie trzeba to ukrasc
    latwo.

    Icek

  • 20. Data: 2010-03-11 19:18:24
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2010-03-11 19:13, Icek pisze:

    > z gustami sie raczej nie dyskutuje. W mojej ocenie kolo pod autem to
    > problem.
    >
    > Ubrudzone na maksa. Jak trzeba to odkrecic trudno. Jak nie trzeba to ukrasc
    > latwo.

    Rozumiem, że koło uszkodzone - które zdejmujesz, jest czyste bez śladu
    kurzu pyłu z klocków oraz błota?
    I takowe - "świeże i pachnące" ładujesz pod pokrywę w pełnym bagażniku?
    Z odkręceniem i założeniem kosza też nigdy nie miałem trudności - nie
    dotyczy kół przykręconych "na maksa" kluczem pneumatycznym...

    --
    Wojciech Smagowicz