  • 1. Data: 2020-11-20 11:29:15
    Temat: Ford Fiesta 2002 - wymontowanie zespołu nawiewu na szybę, duże opory przesuwania
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    Znana przypadłość w wielu Fordach, że z czasem w zespole odpowiedzialnym za
    ustawienie kierunku nawiewu powietrza: szyba, dół-nogi, przód-kierownica.
    Mechanizm zaczyna ciężko chodzić (u jednych jak zimny u innych jak nagrzany)
    i w końcu końcówka na sprężystej przedłużce ukryszyła się i zakończyła się
    możliwość regulacji i można sobie kręcić pokrętłem, które ma teraz zerwane
    przeniesienie siły na mechanizm wyboru kanału nawiewu.
    Sama wymiana tej końcówki niewiele wniesie (bo nowa też się zerwie), póki w
    zespole nie dokona się jakichś smarowań i podmiany (wyrzucenia) spraciałych
    elementów gumowych stawiających opór. Tak aby przestało się to blokować po
    dłuższym przestoju mechanizmu. Czyli jest potrzeba wymontowania tego
    końcowego zespołu regulacji kanału nawiewu, poszukiwana instrukcja
    wymontowania tego zespołu.
    Bazując trochę na opisie
    https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=17
    85228 oraz
    https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=57
    575, udało się
    zdemontować sam panel z pokrętłami, czyli ten zespół w całości
    https://www.otomoto.pl/oferta/panel-sterowania-nawie
    wu-ford-fiesta-1-4tdci-2002-ID6Dm3nf.html,
    ale dalszy dostęp mocno utrudniony (ciężko tam dalej nawet łapę wcisnąć -
    także od strony zdemontowanego schowka) i przydałby się jakiś najlepiej film
    instruktażowy co dalej.

  • 2. Data: 2020-11-23 20:12:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jedrek" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >(wyrzucenia) spraciałych elementów gumowych stawiających opór. Tak
    >aby przestało się to blokować po dłuższym przestoju mechanizmu.

    Wyglada to jakos podobnie jak w starym mondeo.
    A tam zdaje sie gumki robily sie kleiste, i smarowanie chyba nie
    pomoze.

    >Bazując trochę na opisie
    >https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=1
    785228 oraz