  • 1. Data: 2021-10-22 19:19:33
    Temat: Fotowoltaika w nocy
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Wiatrowe i fotowoltaiczne, raport bieżący 22.10.2021.
    https://www.pse.pl/dane-systemowe/funkcjonowanie-kse
    /raporty-dobowe-z-pracy-kse/generacja-zrodel-wiatrow
    ych

    Wiatr dmucha to ponad 5GW się produkuje ale skąd było średnio 75kW
    między godz. 2 a 3 w nocy?
    Księżycowa noc? Latarnie uliczne?
    Chyba instalacja ma jakiś sensowny próg zadziałania?
    A może falowniki podłączone przecież do sieci "zawracają" nieco prądu?
    Ktoś z praktyki wie?

    Arek

    PS.
    Jeżeli ktoś czyta to później to trzeba kliknąć Eksport za okres,
    wybrać od do i zapisać w .csv (otwiera excel, można też pomęczyć
    się jakimś edytorem tekstu)

  • 2. Data: 2021-10-22 19:56:20
    Temat: Re: Fotowoltaika w nocy
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Arek,

    Friday, October 22, 2021, 7:19:33 PM, you wrote:

> [...]
    ych
    > Wiatr dmucha to ponad 5GW się produkuje ale skąd było średnio 75kW

    Pełnia Księżyca jest.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2021-10-22 21:08:40
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    wiadomości news:6582235608$20211022195624@squadack.com...

    /raporty-dobowe-z-pracy-kse/generacja-zrodel-wiatrow
    ych

    > Pełnia Księżyca jest.

    Wystarczy?
    Z instalacji ok. 3 kW ile w pełni księżyca sączy się do sieci?
    Chyba na "potrzeby własne" zużywa więcej?
    Szacunkowo mi to nie bardzo wychodzi. Słońce bezpośrednio
    skromnie 30000 lx, księżyc w nocy niech będzie 0,3 lx.
    Instalacja 3 kW przy jakim oświetleniu daje full?
    To nie musi być liniowo, a gdy panele się nagrzeją dają mniej
    mocy więc w dzień się wypłaszcza. Mimo wszystko te proporcje...

    Arek

  • 4. Data: 2021-10-22 21:48:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 22 Oct 2021 19:19:33 +0200, Arek wrote:
> [...]
    > https://www.pse.pl/dane-systemowe/funkcjonowanie-kse
    /raporty-dobowe-z-pracy-kse/generacja-zrodel-wiatrow

    U mnie we wrocku, to teraz dopiero dmucha.

    > ale skąd było średnio 75kW
    > między godz. 2 a 3 w nocy?
    > Księżycowa noc? Latarnie uliczne?

    Ksiezyc w pelni.
    Aczkowiek bardziej podejrzewam cos innego.
    Zla kategoria, oszustwo, baterie ... a moze po prostu ktos postawil
    sobie wiatrak przy PV

    > Chyba instalacja ma jakiś sensowny próg zadziałania?

    Niekoniecznie.
    Hm .. potem spadlo, wiec to nie wiatrak.
    Czyzby naprawde Ksiezyc ?
    Ale on chyba tez nie zachodzil, wiec czemu zero ?

> [...]
    > Jeżeli ktoś czyta to później to trzeba kliknąć Eksport za okres,
    > wybrać od do i zapisać w .csv (otwiera excel, można też pomęczyć

    Mozna tez kliknac "parametry" i wybrac date.

    J.

  • 5. Data: 2021-10-22 21:51:15
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 22/10/2021 18:19, Arek wrote:
> [...]
    > Chyba instalacja ma jakiś sensowny próg zadziałania?
    > A może falowniki podłączone przecież do sieci "zawracają" nieco prądu?

    Może mają baterie i sprzedają w nocy (drożej)?

    c.

  • 6. Data: 2021-10-23 09:43:42
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 22.10.2021 o 21:51, Cezar pisze:
    > Może mają baterie i sprzedają w nocy (drożej)?

    drożej niż w południowym szczycie?

  • 7. Data: 2021-10-23 10:46:54
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 23/10/2021 08:43, m4rkiz wrote:

    > drożej niż w południowym szczycie?

    tego nie wiem - stawiam hipoteze. Wiadomo że na świecie wystąpi kiedyś
    problem magazynowania energii i pewnie ta zmagazynowana będzi droższa...

  • 8. Data: 2021-10-23 11:17:31
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 22.10.2021 o 19:19, Arek pisze:
> [...]
    ych

    > Wiatr dmucha to ponad 5GW się produkuje ale skąd było średnio 75kW

    Ludziki majo prywatne wiatraki i wątpię aby miały osobne podpięcie niż
    solary. Raczej wszystko leci na jednym układzie.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 9. Data: 2021-10-23 12:31:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    pl...
    /raporty-dobowe-z-pracy-kse/generacja-zrodel-wiatrow
    ych

    >Ludziki majo prywatne wiatraki i wątpię aby miały osobne podpięcie
    >niż solary. Raczej wszystko leci na jednym układzie.

    Byloby to dobre tlumaczenie, gdyby nie to, ze w kolejnych godzinach
    spadlo do zera.
    A wiatr nie ustal.

    No chyba ze ... napiecie w sieci tak wzroslo, ze male falowniki sie
    wylaczyly ?

    J.

  • 10. Data: 2021-10-23 19:27:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 22 Oct 2021 19:56:20 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:

    /raporty-dobowe-z-pracy-kse/generacja-zrodel-wiatrow
    ych

    > Pełnia Księżyca jest.

    Ale godzine pozniej sie skonczyla?

    J.