  • 1. Data: 2021-10-21 21:05:57
    Temat: Wybuchający akumulator
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    Była kiedyś dyskusja o wybuchających akumulatorach, zobaczcie ten wybuch
    https://joemonster.org/filmy/113779/Wybuch_akumulato
    ra_podczas_rozruchu_starego_silnika

    Nie przypuszczałem że potrafi rozwalić całkowicie akumulator.
    --
    Janusz

  • 2. Data: 2021-10-21 21:48:52
    Temat: Re: Wybuchający akumulator
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 21.10.2021 o 21:05, Janusz pisze:
> [...]
    ra_podczas_rozruchu_starego_silnika

    > Nie przypuszczałem że potrafi rozwalić całkowicie akumulator.

    Pff
    Mi się plastiki kiedyś wbiły w ściany :P

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 3. Data: 2021-10-21 22:20:29
    Od: LOLek <L...@m...pl>

> [...]
    ra_podczas_rozruchu_starego_silnika

    > Nie przypuszczałem że potrafi rozwalić całkowicie akumulator.

    Wygląda na wybuch wodoru.

  • 4. Data: 2021-10-22 00:20:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 21 października 2021 o 21:49:43 UTC+2 LordBluzg(R) napisał(a):
    ra_podczas_rozruchu_starego_silnika

    > Pff
    > Mi się plastiki kiedyś wbiły w ściany :P

> [...]
    Pisz prawdę. W głowę ci się wbiły.

  • 5. Data: 2021-10-22 00:24:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 21 października 2021 o 22:20:35 UTC+2 LOLek napisał(a):
    ra_podczas_rozruchu_starego_silnika

    > Wygląda na wybuch wodoru.
    A mogło tam poza wodorem coś wybuchnąć żeby płomień się pojawił. Może ołów albo
    plastik?

  • 6. Data: 2021-10-22 07:37:28
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>

> [...]
    ra_podczas_rozruchu_starego_silnika

    > Nie przypuszczałem że potrafi rozwalić całkowicie akumulator.

    Nie tyle wodoru co mieszanki wodorowo-tlenowej o wręcz idealnych
    proporcjach :-)

    Mieliśmy taki przypadek na lotnisku aeroklubowym podczas odpalania
    wyciągarki szybowcowej. Jeden z akumulatorów 12V/180Ah zachował się w
    podobny sposób co na filmie. Kumpel, który stał przy wyciągarce oberwał
    kawałkami plastiku i obrzygało go elektrolitem. Mi przez ponad godzinę
    piszczało w uszach choć stałem kilka metrów dalej.
    Przyczyna: nocne ładowanie prostownikiem na lekko popuszczonych korkach,
    a nie całkowicie odkręconych. Rano dokręcenie korków i do wyciągarki.
    Rozruch i buuum :-/ Akumulator był już dość stary i przy dużym prądzie
    rozruchu musiał zaiskrzyć wewnątrz.
    Po takim nocnym ładowaniu dobrze jest zdjąć korki i pozwolić wodorowi
    zwiać z mieszanki ;-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 7. Data: 2021-10-22 10:32:50
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    ra_podczas_rozruchu_starego_silnika

    > Pisz prawdę. W głowę ci się wbiły.

    W gipsowe ściany, kretynie :]

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 8. Data: 2021-10-22 11:11:22
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Miałem podobny wybuch ok 140 Ah akumulatora, gdy nieopatrznie zwarłem klemy kluczem,
    którymi je odkręcałem.
    Ręka boska mnie obroniła (a konkretnie lewa ręka z kluczem, która przypadkiem
    osłaniała twarz - prawą mi się źle odkręcało w lewo).

    -----

  • 9. Data: 2021-10-22 13:39:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 22 października 2021 o 10:32:59 UTC+2 LordBluzg(R) napisał(a):
    ra_podczas_rozruchu_starego_silnika

    > W gipsowe ściany, kretynie :]
    > --
    > LordBluzg(R)
    > <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
    > PIBAĆ JES
    Kłamiesz. W pecynke ci się wbiły i zanim zagipsowali to 3/4 oleju uciekło.

  • 10. Data: 2021-10-22 13:49:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
> [...]
    ora_podczas_rozruchu_starego_silnika

    >Nie przypuszczałem że potrafi rozwalić całkowicie akumulator.

    Ta obudowa absolutnie nie jest cisnieniowa.

    Tato kiedys zastal ... pekniętą, ale to bylo w czasie ladowania, a nie
    rozruchu.
    Tylko nie wiem - czy to wybuch wodoru, czy zatkane korki i cisnienie w
    srodku wzroslo.

    A tu ... ciekawe, czemu tak wybuchlo.
    Akumulator swiezo ladowany i w srodku pelno mieszanki wodoru z tlenem?

    Ale to chyba za malo, gdzies w srodku musiala byc jakas iskra ...
    mostki pekniete, czy zwarcie miedzy plytami ?

    J.