  • 1. Data: 2021-10-19 10:42:33
    Temat: Moduł odbiornika FM z wyjściem cyfrowym?
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Na rynku można obecnie dość łatwo kupić tanie moduły odbiorników FM,
    sterownych przez I2C. Ludzie budują na tym proste radyjka sterowane za
    pomocą Arduino. Przyszedł mi do głowy pomysł, żeby wykorzystać coś
    takiego w jednym z moich projektów - autonomicznym odtwarzaczu audio i
    odbiorniku radia Internetowego, zrealizowanym na PIC32 oraz dekoderze
    VS1003.
    Chciałbym uniknąć stosowania układu przełączania wyjść analogowych.
    Chętniej po prostu nakarmiłbym mikrokontroler próbkami PCM z radia,
    zapisywał je w buforze i kierował do VS1003. Jest jakiś moduł odbiornika
    FM, który brałby na siebie digitalizację i udostępniał dźwięk już w
    formie cyfrowej, np. przez I2S alb SPI?
    Jeśli nie, to chyba po prostu będę digitalizował analogowy sygnał z
    modułu za pomocą ADC wbudowanego w MCU. Niestety projektując płytkę nie
    przewidziałem korzystania z wejścia liniowego układu VS. 10 bitów
    rozdzielczości powinno wystarczyć do jakości FM.

  • 2. Data: 2021-10-19 11:25:16
    Temat: Re: Moduł odbiornika FM z wyjściem cyfrowym?
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 19.10.2021 o 10:42, Atlantis pisze:
> [...]
    > VS1003.
    > Chciałbym uniknąć stosowania układu przełączania wyjść analogowych.

    Dlaczego? Tak jest lepiej.

> [...]
    > zapisywał je w buforze i kierował do VS1003. Jest jakiś moduł odbiornika
    > FM, który brałby na siebie digitalizację i udostępniał dźwięk już w

    No i komunikaty radiowe o dokładnej godzinie Ci się rozjadą :D

> [...]
    > przewidziałem korzystania z wejścia liniowego układu VS. 10 bitów
    > rozdzielczości powinno wystarczyć do jakości FM.

    Tam jest wincyj niż 10 bitów. Nie jestem pewien ale chyba 16 :) Jak w
    standardowej karcie muzycznej.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 3. Data: 2021-10-19 12:08:23
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

    Kiedyś próbowałem. Wyszło słabo.
    Chyba że jedynym wyjściem audio będzie głośniczek z komputera.
    Pozdr.
    Adam Górski

  • 4. Data: 2021-10-19 16:44:13
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-10-19 o 10:42, Atlantis pisze:
> [...]
    > przewidziałem korzystania z wejścia liniowego układu VS. 10 bitów
    > rozdzielczości powinno wystarczyć do jakości FM.
    TEF6686.

    --
    Janusz

  • 5. Data: 2021-10-20 18:16:13
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

    Miałem na myśli digitalizację przy pomocy 10bit MCU.
    Adam Górski

  • 6. Data: 2021-10-20 18:26:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 19 Oct 2021 16:44:13 +0200, Janusz <j...@o...pl> wrote:
    > TEF6686.

    Ale on wypluwa cyfrowo też FM (robi w locie AC->DC) czy tylko DAB?

    --
    Marek

  • 7. Data: 2021-10-20 19:44:17
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 20 Oct 2021 18:26:54 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:
    > Ale on wypluwa cyfrowo też FM (robi w locie AC->DC) czy tylko DAB?

    Oczywiście maiło być ADC->DAC

    --
    Marek

  • 8. Data: 2021-10-20 22:30:57
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-10-20 o 19:44, Marek pisze:

    > Oczywiście maiło być ADC->DAC

    Z tego co czytałem to audio jest cyfrowe.

    --
    Janusz

  • 9. Data: 2021-10-21 07:55:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    >Oczywiście maiło być ADC->DAC

    Jeszcze moze miec cyfrowy demodulator FM.

    J.

  • 10. Data: 2021-10-21 12:46:31
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 19/10/2021 15:44, Janusz wrote:
    > TEF6686.

    z takich bardziej nowoczesnych jest SI473X

    https://www.skyworksinc.com/-/media/Skyworks/SL/docu
    ments/public/data-sheets/Si4730-31-34-35-D60.pdf