  • 11. Data: 2021-10-23 19:31:18
    Temat: Re: Fotowoltaika w nocy
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 23.10.2021 o 10:46, Cezar pisze:
    >> drożej niż w południowym szczycie?

    taryfa G12 dosyć precyzyjnie opisuje kiedy mamy nadprodukcję a kiedy niedobór

    generalnie od 22 do 6 prąd jest tani bo mało kto go chce

    > tego nie wiem - stawiam hipoteze. Wiadomo że na świecie wystąpi kiedyś
    > problem magazynowania energii i pewnie ta zmagazynowana będzi droższa...

    nawet składowany w superkondensatorach zamontowanych w złotych obudowach dalej jest
    tani
    bo mamy wtedy nadprodukcję i ten 'droższy' by się po prostu nie sprzedał

  • 12. Data: 2021-10-23 20:16:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 23 Oct 2021 19:31:18 +0200, m4rkiz wrote:
> [...]
    tani
    > bo mamy wtedy nadprodukcję i ten 'droższy' by się po prostu nie sprzedał

    Nadprodukcje mamy dlatego, ze weglowej elektrowni nie da sie zgasic na
    pare godzin.

    minie jeszcze troche lat, to nadprodukcja moze byc w poludnie, a w
    nocy bedzie tylko drogi prad :-)

    J.

  • 13. Data: 2021-10-24 12:48:58
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-10-23 o 19:27, J.F pisze:

> [...]
    /raporty-dobowe-z-pracy-kse/generacja-zrodel-wiatrow
    ych

    > Ale godzine pozniej sie skonczyla?

    Jak wiatr nawiał chmury to dla paneli się skończyła.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2021-10-24 13:52:14
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2021 o 12:48 RadoslawF <r...@g...com> pisze:

    /raporty-dobowe-z-pracy-kse/generacja-zrodel-wiatrow
    ych

    > Jak wiatr nawiał chmury to dla paneli się skończyła.

    Są w ogóle falowniki, które startują przy pełni księżyca?
    Moje dwa różnych producentów nie wystartowały.
    U kogoś była produkacja w nocy?

    TG

  • 15. Data: 2021-10-24 19:29:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 24 Oct 2021 12:48:58 +0200, RadoslawF wrote:
    /raporty-dobowe-z-pracy-kse/generacja-zrodel-wiatrow
    ych

    > Jak wiatr nawiał chmury to dla paneli się skończyła.

    Moglo i tak byc, ale w takie nawianie w calej Polsce w ciagu godziny
    to nie bardzo wierze ...

    J.

  • 16. Data: 2021-10-24 22:01:54
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.10.2021 o 12:31, J.F. pisze:

    /raporty-dobowe-z-pracy-kse/generacja-zrodel-wiatrow
    ych

    > Byloby to dobre tlumaczenie, gdyby nie to, ze w kolejnych godzinach
    > spadlo do zera.
    > A wiatr nie ustal.

    Akurat ustał znacznie :) Mam pomiary to wiem. W ogóle w nocy to słabo
    wieje średnio. Teraz to był jeden skok w skali całego roku.

    > No chyba ze ... napiecie w sieci tak wzroslo, ze male falowniki sie
    > wylaczyly ?

    Raczej brak logiki, że jak niby miało się podnieść napięcie w sieci,
    skoro solary, które głównie podnoszą, nie działały?

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 17. Data: 2021-10-25 11:05:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    pl...
    /raporty-dobowe-z-pracy-kse/generacja-zrodel-wiatrow
    ych

    >Akurat ustał znacznie :) Mam pomiary to wiem. W ogóle w nocy to słabo

    Nie ustal, bo wedle tej samej tabelki wiatraki ciagle 5GW dawaly.

    >wieje średnio. Teraz to był jeden skok w skali całego roku.

    Chyba nie taki jeden.

    >Raczej brak logiki, że jak niby miało się podnieść napięcie w sieci,
    >skoro solary, które głównie podnoszą, nie działały?

    Ale wiatraki dzialaly na maksa.

    J.

  • 18. Data: 2021-10-25 17:26:06
    Od: ptoki <s...@g...com>

    niedziela, 24 października 2021 o 05:48:58 UTC-5 RadoslawF napisał(a):
    /raporty-dobowe-z-pracy-kse/generacja-zrodel-wiatrow
    ych

    > Jak wiatr nawiał chmury to dla paneli się skończyła.

    Mysle ze to raczej jakis blad w excelu gdzie dane zrodla sa przyporzadkowywane do
    grupy solarnej, wiatrowej.

    https://zoom.earth/#view=50.6,24.6,5z/date=2021-10-2
    2,10:00,-5/layers=radar:off

    22 solarne produkuja.
    23, 24 produkuja.
    A na zoom earth chmury sa odwrotnie.

    Wiec to albo jakas szklarnia oswietla komus solary (te 75KW to by musialo mocno
    swiecic) albo gdzies cos sie zle zlicza.

    A moze ktos ma po prostu w falowniku zle ustawiony zegar?