  • 21. Data: 2010-01-14 19:54:13
    Temat: Re: GPS śledzenie pracownika :)
    Od: r...@p...onet.pl

    > Nie wiem czy to NTG ale spróbuje:
    >
    > Mała firma, kilka samochodów, chciałbym w łatwy sposób skontrolować gdzie
    > pracownicy sobie pomykają (kontrola wyrywcza) - nie chodzi o urządzenie
    > które trzeba na stałe zamontować
    > tylko o małe "coś" z własnym zasilaniem przyklejane łatwo i okresowo (np na
    > 1 dzień).
    > Liczy się też łatwość obsługi.

    Jak by mi w służbowym aucie szef podłożył taką "świnię" to włożył bym ją na
    kilka sekund do mikrofalówki.

  • 22. Data: 2010-01-14 19:56:59
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 14 Jan 2010 19:54:13 +0100, r...@p...onet.pl napisał(a):

    > Jak by mi w służbowym aucie szef podłożył taką "świnię" to włożył bym ją na
    > kilka sekund do mikrofalówki.

    Świetny pomysł, poważnie. Szefostwo lubi wszelkie rozwiązania pozwalające
    im odróżnić wartościowych pracowników od bezwartościowego śmiecia.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 23. Data: 2010-01-14 20:05:34
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 14 Jan 2010 19:01:39 +0100, Kazek napisał(a):

    > o to jest fajne i tanie na początek, tylko jak to się mocuje bo chyba nie na
    > magnesach :(

    Jakkolwiek, np. taśmą klejącą :P
    To chyba w ogóle nie ma systemu mocowania "dedykowanego".

    --
    Pozdrawiam,
    ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 24. Data: 2010-01-14 20:13:49
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Jak by mi w służbowym aucie szef podłożył taką "świnię" to włożył bym ją na
    > kilka sekund do mikrofalówki.

    Oczywiście jeśli będziesz wiedział, że coś takiego masz zamontowane.
    Ukrycie w samochodzie różnego rodzaju urządzeń nawet takich
    zawierających kamerę nie jest problemem. Przeciętny użytkownik samochodu
    w praktyce nie ma szans na ich odkrycie. Niekiedy nawet montuje się
    dwa różne rozwiązania. Jedno jawne, o którym wszyscy wiedzą a drugie ukryte.

    Paweł

  • 25. Data: 2010-01-14 20:13:57
    Od: Adam Wołk-Jankowski <j...@b...tego.1000lecie.pl>

    Polecam: http://www.geo2.pl/

    Urządzenie ma własne zasilanie na 12h, można ładować po USB albo przez
    podłączone na stałe zasilnie 12V.
    Pokonaną trasę wraz z prędkościami na poszczególnych odcinkach oraz
    oczywiście aktualną pozcje można śledzić przez www.

    Proste w obsłudze, tanie i niezależne. Wszystkie warunki spełnione ;)
    --
    Z poważaniem:
    Adam Wołk-Jankowski

  • 26. Data: 2010-01-14 21:24:50
    Temat: Re: GPS ?ledzenie pracownika :) [OT]
    Od: Kazik <k...@l...localnet>

    Yogi(n) pisze:

    > Eee tam. Paragaraf 53 zdaje się, "utrata zaufania do pracownika" czy
    > jakoś tak. We wrocławsko-tarnowskiej firmie Transformers nikt chyba nie
    > odszedł inaczej, jak za pośrednictwem tegoż paragrafu. Odpadają odprawy,
    > układy zbiorowe i inne tego typu "pierdoły" - z punktu widzenia
    > pracodawcy oczywiście.

    Zonke moja tak zwolnili, w sadzie pracy nie potrafili jednak podeprzec
    sie zadnym dowodem i przegrali.

  • 27. Data: 2010-01-14 22:14:37
    Od: r...@p...onet.pl

> [...]
    >  w praktyce nie ma szans na ich odkrycie. Niekiedy nawet montuje się
    > dwa różne rozwiązania. Jedno jawne, o którym wszyscy wiedzą a drugie ukryte.

    Jak transmisja przez GSM, to wykrycie jest banalne - będą zakłócenia w radiu
    samochodowym.
    Jeśli tylko zapis danych na nośniku celem późniejszego odtworzenia - to
    trudniej, ale są urządzenia mogące wykryć pole elektromagnetyczne której nie
    powinno być w samochodzie z odłączonym akumulatorem, a które wytwarza każde
    aktywne urządzenie elektroniczne.

  • 28. Data: 2010-01-14 22:59:25
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Jak transmisja przez GSM, to wykrycie jest banalne - będą zakłócenia w radiu
    > samochodowym.

    Nie jest to prawda. Radio samochodowe powinno być odporne na zakłócenia
    pochodzące od sieci GSM. Co przynajmniej teoretycznie potwierdza
    znajdujący się na nim znak CE.
    Mam wewnątrz samochodu urządzenie cały czas nadające przez GSM duże
    ilości danych (antena GSM też jest wewnątrz). Nie powoduje to w radiu
    najmniejszych zakłóceń.

    Anteny GSM montowane są najczęściej na zewnątrz pojazdu np. w
    plastikowym zderzaku. Urządzenie w czasie postoju zwykle nie wysyła
    danych. W czasie jazdy jest mało prawdopodobne aby coś wrażliwego na
    zakłócenia znalazło się w pobliżu anteny GSM.
    Antena zamontowana na zewnątrz pojazdu raczej nie zakłóci instalacji
    radiowej. Czy tak jest w rzeczywistości zwykle sprawdza się przy montażu
    urządzeń GPS/GSM.

    Tak więc jeśli wszytko jest poprawnie zamontowane nie powinno się dać w
    proty sposób wykryć.

    Paweł

  • 29. Data: 2010-01-14 23:14:45
    Od: r...@p...onet.pl

> [...]
    > Mam wewnątrz samochodu urządzenie cały czas nadające przez GSM duże
    > ilości danych (antena GSM też jest wewnątrz). Nie powoduje to w radiu

    Spróbuj na falach średnich lub długich, w AM.

  • 30. Data: 2010-01-14 23:31:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello MadMan,

    > http://www.grush.one.pl/article.php?id=mime