  • 41. Data: 2021-06-01 13:37:56
    Temat: Re: Galaxy S7 Chyba dojrzałem do ZMIANY
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 May 2021 21:35:22 +0200, _Master_ wrote:
> [...]
    > nie będzie działać na tej wersji Androida i wyłączyła aplikację.
    > Od tego czasu nie mogę/nie wolno mi jej odpalać ;-)
    >
    > Także ten.
    >
    > Mam inny przykład [OT] z modułami UPC CI+
    > Przez pół roku działał z moim nowym tv Samsunga.
    >
    > Ale nastąpiła aktualizacja softu i teraz (wiem to od serwisanta) soft
    > CI+ sprawdza w necie czy tv jest na specjalnej liście obsługiwanych tv.
    > Pech chciał że mój tv jest mało popularny bo ma matrycę 43"
    > Inne rozmiary tej serii tv są na liście i działają
    >
    > Także ten... Głupota i celowe postarzanie produktów/systemów/usług

    Trudno powiedziec na tych przykladach.
    Naturalne jest, ze postep idzie, masz coraz nowsze rozwiazania, ktore
    w nowych produktach sa, a w starych nie ma.
    Chcesz nowe, stare powoli wywalasz.

    Twoj TV ... trudno powiedziec - przeoczenie przy umieszczeniu na
    liscie, celowe nieumieszczenie, czy czegos mu jednak brakuje.

    A tak swoja droga - CI+ ma dostep do internetu przez telewizor?
    Tez chyba jakis nowy pomysl ... i starsze nie realizuja :-)

    J.

  • 42. Data: 2021-06-01 14:06:04
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-05-31 12:56, PiteR wrote:

    > ale nie wierzysz przecież, że hardware się zestarzał?
    > chyba że masz szybsze wymagania od czasu zakupu S7
    > subiektywnie ci się zmieniło.

    raz to zmiany w apkach (zakładam że brak aktualizacji odnosi się do
    systemu) a dwa - przy intensywnie eksploatowanym telefonie problem może
    być jeszcze np. w źle zaimplementowanym trimie, chociaż wątpie żeby
    dotyczyło to s7 czy nowszych

  • 43. Data: 2021-06-01 14:16:53
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-01-czerwca-2021 o 13:37, J.F pisze:

    > Trudno powiedziec na tych przykladach.

    Wiem że trudno ale używam aplikacji UPC codziennie.

    Takie zachowanie zauważyłem na dwóch tabletach 4.4.4 I Della i Samsunga
    To nie był przypadek. A te stare urządzenia nadal działają jako
    telewizory z wystarczającą wydajnością na innych aplikacjach.

    > Chcesz nowe, stare powoli wywalasz.

    Jeśli ich moce już nie wyrabiają albo nie wspierają jakiegoś kodeka...

    Ale tu jest mowa od arbitralnym NIE BO NIE.

    I przy okazji. Wygląda to na celowe działanie bo było dużo klientów
    którzy wykorzystywali aplikację androidową na smartTV.
    Teraz muszą ZABULIĆ za multirum.

    > Twoj TV ... trudno powiedziec - przeoczenie przy umieszczeniu na
    > liscie, celowe nieumieszczenie, czy czegos mu jednak brakuje.

    Napisałem wyraźnie że przez 6 miesięcy działał aż do aktualizacji softu.
    I tu mam wsparcie serwisanta który 2 godziny walczył dlaczego przestało.
    Diagnoza: technicznie jest wszystko w porządku ale mojego telewizora nie
    ma na liście a teraz on sprawdza za każdym razem listę.
    Wcześniej tego nie robił.
    Przez chyba rok monitowałem, dzwoniłem aby go dopisać. Nic to nie dało.
    NIE DA SIĘ.
    Teraz wiem że UPC odchodzi od CI+ i dlatego utrudniają aby rezygnować i
    brać inne dekodery.

    > A tak swoja droga - CI+ ma dostep do internetu przez telewizor?
    > Tez chyba jakis nowy pomysl ... i starsze nie realizuja :-)

    To nie musi być dostęp normalnie rozumiany jako dwukierunkowy.
    Może być info wysyłane cały czas koncentrykiem a CI+ tylko odczytuje.

  • 44. Data: 2021-06-01 14:21:10
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-01-czerwca-2021 o 14:16, _Master_ pisze:
    > To nie musi być dostęp normalnie rozumiany jako dwukierunkowy.
    > Może być info wysyłane cały czas koncentrykiem a CI+ tylko odczytuje.

    Hmmm... A aktualizacja softu?
    W sumie też może być wysyłana jednokierunkowo.

  • 45. Data: 2021-06-01 15:37:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 1 Jun 2021 14:16:53 +0200, _Master_ wrote:
> [...]
    > Jeśli ich moce już nie wyrabiają albo nie wspierają jakiegoś kodeka...
    > Ale tu jest mowa od arbitralnym NIE BO NIE.

    Ale wlasnie nie bo nie.

    W nowym systemie sie cos nowego pojawilo, korzystasz bo dobre,
    a realizacja tego po staremu ... juz nie jest potrzebna.
    To kiedys wywalasz.

    Dziwne tylko troche, ze tak bez zadnej aktualizacji te apki przestaly
    dzialac, ale potrafie sobie wyobrazic jakies sensowne przypadki.

    > I przy okazji. Wygląda to na celowe działanie bo było dużo klientów
    > którzy wykorzystywali aplikację androidową na smartTV.
    > Teraz muszą ZABULIĆ za multirum.

    Byc moze to byl prawdziwy powod :-)

> [...]
    > Diagnoza: technicznie jest wszystko w porządku ale mojego telewizora nie
    > ma na liście a teraz on sprawdza za każdym razem listę.

    No ale co sie dziwisz - nie po to wymyslaja jakies listy, zeby z nich
    nie skorzystac :-)

    Popatrz np na Windows i drukarki. Dawniej musiales plyte czy dyskietke
    wsadzic, driver zainstalowac, drukarke podlaczyc.
    Potem Windows mogl sciagnac przez internet.
    Teraz tylko podlaczasz ... i chyba domyslnie sciaga przez internet.

    A posiadajac stara drukarke ... no coz, pewnie sie kiedys dowiesz,
    ze "zakonczylismy support tego modelu", czy wprost "nie oplaca sie nam
    pisac drivera pod Windows 21, bo tych drukarek juz prawie nie ma".

    > Przez chyba rok monitowałem, dzwoniłem aby go dopisać. Nic to nie dało.
    > NIE DA SIĘ.

    Ale kto mialby dopisac - Samsung, UPC, czy jeszcze ktos trzeci?

    > Teraz wiem że UPC odchodzi od CI+ i dlatego utrudniają aby rezygnować i
    > brać inne dekodery.

    Byc moze.

    > To nie musi być dostęp normalnie rozumiany jako dwukierunkowy.
    > Może być info wysyłane cały czas koncentrykiem a CI+ tylko odczytuje.

    Tak to kiedys chyba dzialalo - TV odbieral dane z kabla, przesylal
    wybrane pakiety do CI, modul CI sobie przetwarzal co go interesowalo.

    Ale moze lista modeli byla za duza, albo lacznosc na żądanie sie
    przydawala, to dolozyli inne funkcje.
    I masz pretensje, ze wymagaja tych nowych?

    Tak czytam, ze np dolozyli co CI mozliwosc dekodowania programow z
    internetu. Masz pretensje, bo stare TV nie znaja takiego trybu?
    Zazwyczaj przy okazji sie dba o kompatybilnosc ze starszymi, ale widac
    nie zawsze.

    A z czasem ... kto wie, czy 90% programow nie bedzie wlasnie "z
    internetu" ...

    Albo teraz - bedzie u nas DVB-T2, czy nawet juz jest, a starsze
    telewizory ... na smietnik. Mimo, ze wcale nie takie stare.
    Mimo, ze przeciez u nas i tak wybrano przed laty jakis "nowszy i
    lepszy" standard.

    Czy chocby GSM - tu sie wprowadza 5-ta generacje ... a pierwsza do
    skasowania ... Na szczescie postep byl wolniejszy, chyba niewiele osob
    bedzie narzekac, ze im telefon przestanie dzialac :-)

    J.